maandag 21 oktober 2024

De Huizen en Hartenquilt is klaar!

Nadat de top van de Huizen en Hartenquilt klaar was, ben ik gelijk begonnen met het doorquilten.
Er was heel veel te quilten, dus duizenden steekjes gezet.
Natuurlijk alles met de hand.
Ondanks dat ik er vrijwel elke avond aan werkte, heeft het vijf en halve maand geduurd eer hij klaar was, maar nu is het dan zover.


Het is een vrolijke boel geworden.
Vind de kleuren ook best mooi zo helemaal zonder blauw of paars, dan krijg je toch een aparte sfeer.
Het patroon is van Marin Patchwork, maar ik heb er hier en daar wel wat aan veranderd, maar deze keer niet veel.


Hij hangt op een mooie plek boven de eettafel.
De maat is 1.00 x 1.40 m.
Dit is de laatste "grote" quilt die ik gemaakt heb.
Het kost me teveel energie, dus voortaan alleen nog maar klein werk en ook minder projecten tegelijk.


Dit is de bovenste helft...


... dit de onderste. Allemaal zulke leuke huisjes.


Er zitten een aantal spreuken in die over huizen en thuis gaan.
Heb er zelf wat bij gemaakt, zoals deze, helemaal mijn ding deze uitspraak van Godfried Bomans.


Deze is ook helemaal waar...


Zo gezellig deze verliefde vogeltjes.


Naast de huizen zitten er natuurlijk heel veel hartjes in.


Ook de rand heeft allemaal harten.
Ben er blij mee.


Ben ook blij met het mooie weer en de kleuren die hier en daar verschijnen.



De mooie ratelpopulieren laten massaal hun blaadjes vallen.
Zo leuk om daar doorheen te lopen en de blaadjes omhoog te schoppen.
Dat herinnert me aan de lagere school waar ook een lange rij populieren stonden.


De beuken en de vele eiken die hier staan zijn nog groen, maar gelukkig toch al wat kleur te zien.

Veel liefs van mij,
Floor



2 opmerkingen: