donderdag 14 mei 2026

Weer drie vogeltjes klaar!

 
Heerlijk werk om weer verder te gaan met de vogels van de Paradise of Birds quilt.
Heb er weer drie klaar:




Heb zelfs mijn restjesbak met stofsnippertjes weer te voorschijn gehaald:


Soms heb ik met zo'n blok genoeg aan hele kleine stukjes.
Ja, ik ben zuinig! 😃


Heb groene stof gekocht voor de sashings en ze alle 6 aan elkaar gezet.
Zijn ze niet leuk?
Nu nog 6 blokken te gaan, zin in.

Ben de afgelopen tijd weer lekker bezig geweest met foto's maken van mijn tuin:


Heb dit plantenrek gekregen van ÊÊn van mijn achterburen die het weg wilde doen.








Maar ook het park ziet er in mei schitterend uit:







Niets zo fijn als genieten van het boterbloemenfeest!

En wat vind je hier van:


Er is in het najaar een kastanje in deze put gevallen en momenteel groeit er een kastanje boom in!
Die zal niet veel groter kunnen worden, maar het was wel een verrassing om dit te zien.

Af en toe moet er ook iets huishoudelijks gedaan worden.


Zelfs Loesje is er druk mee 😍

Wens jullie veel zon en liefs,
Floor






10 opmerkingen:

  1. Je bent me ook een optimist hoor... Na een paar koude en regenachtige dagen stuur je heerlijke lenteplaatjes. En wat een leuke vogeltjes, op de onderste ben ik flieft... wat een beauty!
    Een boom die uit een put groeit; hahaha, dat moet je naar de krant sturen... Benieuwd wat daar van terecht komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, die Loesje... dat herinnert me er aan dat ik wel eens iets huishoudelijks moet gaan doen. Maar dit terzijde hoor want wat zijn je vogeltjes leuk, echt schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijke quilt gaat dat worden Floor. Heerlijk al die voorjaarsbloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Floor,
    Oooh, wat een prachtige vogeltjes zijn er weer toegevoegd aan dit quiltproject 👌
    Zo mooi gemaakt en de kleurkeuze vind ik ook erg mooi.
    Wel handig zo'n snipperbak.
    Zeker voor een project als dit!!
    Wat een leuk hergebruik van het plantenrekje.
    Ook een voorbeeld van 2dekans 😉
    Ik las je lieve reactie op mijn blog!
    Stiekem hoop ik dat ik de mevrouw van de quiltstoffen ooit zal ontmoeten en haar mijn 2dekans quiltproject kan tonen 😊
    Zou leuk zijn dat ze weet dat haar stofjes goed terecht zijn gekomen
    Fijn weekend en nog veel plezier met de vogeltjesblokken!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige vogeltjes. Het valt me op dat de roodbruine geen pootjes heeft. Je tuin is zeker prachtig, helaas veel regen nu, hopelijk kan je weer gauw lekker buiten zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad heeft dat vogeltje geen pootjes.
      Was mij ook al opgevallen.
      Heb er geen patroon van, en op de foto zijn de pootjes niet te zien.
      Maar het kan zo niet.... een vogel zonder pootjes???
      Dus ga ik die er nog wel op borduren.

      Verwijderen
  6. Met dat gerommel bij blogger kom ik jou vandaag pas tegen in de leeslijst, hoop dat ze de problemen snel weer oplossen.
    Zit hier heerlijk te genieten van de volgende drie van jou prachtige vogelkunstwerkjes te bekijken. ZOOOOO schitterend weer gemaakt Floor, je kan altijd goed zien dat jij er veel liefde in stopt dat straalt het ook uit. Ze komen bijna tot leven die prachtige vogels.
    Wat heb je trouwens een prachtig plantenrek van de achterburen gekregen. Het staat geweldig mooi in jou tuin met al die gezellige spulletjes erop en er omheen. Heerlijk alle bloei en groei die jwe weer om onsheen tevoorschijn zien komen, dat id puur genieten. Wat een giller de kastanjeboom die z'n best doet om tussen de spijlen door een boom te worden. Je ziet nog eens wat bi jou in de omgeving. En Loesje, ohhh maar een leuke zeker.
    WEns je alle goeds toe Floor, en een mooie nieuwe week met wat warmer weer en zonneschijn.

    Liefs,
    Josephine ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha….blijft grappig die Loesje!
    Wat is het genieten bij jou in de tuin en in het park. Jammer dat het weer nu even wat minder is, maar de vooruitzichten zijn weer beter gelukkig. Je vogeltjes zijn enig, inhoud van dat paars, echt mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh leuk die vogeltjes. En heerlijk genieten van al het moois in de natuur

    BeantwoordenVerwijderen
  9. The birds are beautiful and cute. Your photos are lovely.

    BeantwoordenVerwijderen