zondag 28 juni 2026

Toch steekjes ondanks code ROOD!

Zoals zo veel mensen vind ik het hete weer van de afgelopen tijd verschrikkelijk!
Vooral het slapen is niet te doen.
Maar ondanks dat, deed ik toch wel regelmatig, wat steekjes aan mijn Hollandse tuin quiltje.
Wel met de ventilator voor mijn neus voor de broodnodige verkoeling.


Kijk, het tweede blok zit er aan.


De stof die op de foto van het Quiltersgilde gebruikt is had ik natuurlijk niet, dus een restje andere stof gezocht. 
Staat er wel goed bij vind ik.
Nu weer bezig met een blokje voor de vogelquilt, ook leuk om te doen.


Even raden: Wat is dit op de foto?

Hahaha, dat is Noortje, mijn Teddy cavia die ik aan het knippen was.
Haar lange vachtje maar lekker kort geknipt zodat ze beter tegen de warmte zou kunnen,


Ook ververs ik steeds het koelelement zodat ze daar tegenaan kunnen liggen, er wordt zeker wel gebruik van gemaakt, want ik kan zien dat ze het erg warm hebben.


Ook mijn lieve oude Jody heeft heel erg veel last van de hitte.
Uitlaten dus maar op schaduwplekken.
Zo blij dat het volgende week koeler wordt!

Het noodweer van vannacht heeft er voor gezorgd dat de slaphangende planten in mijn tuin weer opgetrokken zijn.
Even een impressie:





Zo leuk die pluisjes die ontstaan na de bloei van deze groenblijvende Clematis.


Nu maar weer naar mijn ventilator terug met een koud glas water.
Wens jullie veel koelte toe.
Liefs,
Floor










Geen opmerkingen:

Een reactie posten