zaterdag 18 juni 2011

Leuk, leuk, leuk !!!

Het is drie keer leuk waar ik nu mee bezig ben! De Japanse poppen quilt.
Ik zou bijna zeggen: begin er niet aan, want je hebt er weer een nieuwe verslaving bij. Ik kan gewoon niet stoppen, maar dwing mezelf om er alleen 's middags een uurtje aan te werken en 's avonds aan de andere quilts waar ik mee bezig ben.
Hier is mijn eerste blok, nu helemaal geapliceerd . Nog wel zonder de tussenstroken, want daar moet ik nog stof voor kopen, maar je krijgt een indruk van hoe het gaat worden. (Klik op de foto voor een vergroting.)
In de uitleg van het patroon plakken ze de vormen zonder zoompjes met vlisofix op de onderstof, maar ik wilde dat niet, heb dus alles omgezoomd en geappliceerd, dat vind ik toch mooier.
Het is wel een super prutswerkje, want sommige delen zijn niet breeder dat 2 mm.
Maar het is heel erg leuk om te doen, ook omdat het zo afwisselend is, ik wil steeds zien hoe de volgende gaat worden.

Dus lekker de lapjes uitzoeken en de volgende poppen knippen. Zien ze er niet schattig uit?
Ben vanmiddag lekker aan het linker popje begonnen..... o, ik kan er soms niet van slapen, lig ik in bed te denken van welke stoffen ik het volgende popje zal maken, herkennen jullie dat?
Maar ja, er zijn ergere dingen om van wakker te liggen. Dit is alleen maar leuk!

Nou, toch een klein nadeeltje: het is zo'n troep in mijn atelier. Wel een gezellige troep met al die lapjes, maar toch. Klaag steeds dat ik te weinig ruimte heb, maar vind je het gek als ik alles maar neer gooi, maar ik heb toch een beetje overzicht nodig?
Maar alle nadeel heeft zijn voordeel, want alles kan lekker blijven liggen en ik kan gewoon de volgende ochtend verder gaan met zoeken en knippen.

Heb trouwens van de week op Marktplaats een handig hulpmiddel gekocht wat nu goed van pas komt, een fijne grote lichtbak (voor maar 7,50 !)
Hier leg ik dan het patroon op van de popjes en trek dat over op de achtergrond stof. Zo kan ik goed zien waar ik de lapjes neer moet leggen. Wel heel precies naaien natuurlijk, anders zie je de potloodlijntjes er uit steken.

Deze boeken heb ik er ook nog gekocht. Vooral dat oude boek over Mola's is erg mooi.
Wel bijna alles in zwart/ wit, maar juist omdat het oud is staan er mooie foto's in van oude originele mola's.

Soms heb je ook helemaal geen kleur nodig. Het is zo ook prachtig, en als ik het zie begint het weer te kriebelen, wil ik ook weer een mola maken. Maar niet alles tegelijk....

Wat een kunstwerken zijn het toch! Wat zijn die mensen toch creatief! Voor hen is het nog niet eens een hobby, maar hoort het bij het gewone dagelijkse bestaan, hoewel ze het tegenwoordig ook commercieel maken voor de toeristen. Maar wat geld verdienen is natuurlijk ook heel fijn.

Tot slot wil ik jullie nog laten mee genieten van de bloei van mijn schitterende Clematis.
Is het geen pronkstuk?
Hij groeit over de rozenboog boven het bankje, alleen jammer dat je van de roos niet veel meer ziet.
Dus zoals jullie merken, is het zowel binnen als buiten genieten!
Ik wens jullie ook veel leuke dingen toe!

3 opmerkingen:

  1. Wat zijn je popjes leuk Floor. Zal best een mooi geheel worden alles bij elkaar. Ik dacht eerst dat je al ondergrond stof had gebruikt. Het blauw vind ik erg mooi erbij,zo komen er goed uit, en de popjes 'springen' naar voren. Maar je bent nog niet zover.

    Veel plezier en een fijn weekend, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zien je Japanse poppen er al mooi uit zeg. En stukjes van 2 mm, hoe krijg je het voor elkaar?
    Wat een mooie lichtbak heb je trouwens weten te bemachtigen. Ligt er nu een fat quarter op de foto? Dan is 'ie best groot: makkelijk. Ik zal ook weer eens wat vaker op Marktplaats kijken, want ook de boeken zien er mooi uit.
    Ik was in mijn vorige reactie trouwens een beetje abuis: ik dacht dat de bee in de zomer altijd stil lag, maar deze gaat gewoon door. Misschien zie ik je dan de volgende keer?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Floor, dat ziet er leuk uit hoor al je poppetjes, je zult inmiddels al wel weer verder zijn. Ik heb na Berlijn niets meer gedaan, anders dan gewerkt! Hopelijk komt er dit weekend weer wat van.

    judith

    BeantwoordenVerwijderen