zondag 4 september 2011

Verleiding!

Gisteren weer gezellig naar de eerste Utrechtse bee van dit nieuwe seizoen.
Gelukkig waren er ook drie zomerbee's in de vakantietijd, waar twee groepen tegelijk waren.
Dat was lekker druk en heel leuk, we hebben prachtige quilts gezien die af waren!

Zoals ik wel eens geschreven heb, laat ik me normaal snel niet verleiden tot aankoop van mooie lapjes, want ja, dat kan ik immers de halve winkel wel leegkopen?
Er waren 6 grote dozen met nieuwe rollen stof binnengekomen. En natuurlijk weer allemaal mooi.
Maar dit keer heb ik me wel laten verleiden, direct toen ik de winkel binnenkwam.
"Nee, nee, nee" dacht ik (want wat was het duur!), maar de hele bee dacht ik alleen maar: "wat een prachtig doosje vol met lapjes! Ik wil ze hebben, ik wil ze hebben!" Jullie kennen dat gevoel natuurlijk allemaal wel.
Na de bee (ja, ik heb het echt 2 uur volgehouden!, snel naar boven, naar de winkel........

en met dit doosje met daarin 61 antieke tijk-stoffen (25 x 25 cm) uit Duitsland naar de kassa.
Is het geen plaatje? Genoeg voor een leuke quilt, en alle stoffen passen bij elkaar ook al zijn ze verschillend van dikte en struktuur.
Van oude tijks worden de goede stukken afgehaald, schoongemaakt en gewassen.
Eigenlijk te mooi om de verknippen, dus voorlopig blijft het in mijn atelier staan, zodat ik het af en toe open kan doen en even kijken, even snuffelen, er een paar uithalen en open vouwen, aaien en ruiken......

Dit koop ik nou graag, lapjes direct voor een hele quilt, dan weet ik ook dat het gebruikt gaat worden en niet in de lappenla terecht komt waar het dan soms jaren onaangeroerd ligt.
Die donkerblauwe Japanse stofjes die ik laatst gekocht heb, krijgen ook samen een bestemming. Ben al bezig met wat knippen en kijken.
Dat moeten ze dus niet te vaak gaan doen, zo'n doosje met moois! Ben ook al gek op doosjes, echt een afwijking, want zelfs doosjes van de post wil ik bewaren, want: "er kan wat in, dus handig".
Ik heb al jaren een prachtig gouden doosje, dat is mijn geurdoosje en de inhoud ruikt heerlijk, dus af en toe even open en ruiken, mmmmmmm!
Dit wordt dus mijn kijk- en snuffeldoosje, genieten!
Mijn geboorte mandala is weer een stukje verder, en voorlopig is dit de laatste foto die ik laat zien.
Over een maand wordt de kleine geboren en als daarna de naam en geboortedatum zijn toegevoeg en hij helemaal klaar is, komt er weer een foto. Mag dus wel eens gaan opschieten, want anders ga ik dat niet redden op tijd.

Gelukkig staat de kraammand met 10 kadootjes voor de kleine (het roze met blauw gedeelte) en 10 kadootjes voor Lois (oranje) al helemaal ingepakt klaar.
Niet dat m'n schoondochter nog - net als ik vroeger - 10 dagen in bed ligt, maar het gebruik blijft leuk.
De mand moest natuurlijk nog wel even gecontroleerd worden door Terra, want ja, als er iets eetbaars tussen zit, dan moet dat verwijderd worden, maar jammer, niks voor haar in de mand.
Kan niet wachten totdat ik de mand kan brengen!
Geduld is nou eenmaal niet mijn sterkste kant.......

5 opmerkingen:

  1. Oh Floor, ik heb hier echt even zitten lachen. Ik zag het helemaal voor me. Jij op de bee, wel bezig, maar steeds in gedachten bij die doos met prachtige lapjes. Geweldig dat je ze gewoon gekocht hebt. Heerlijk toch, geniet er maar van!
    De mandala is prachtig.
    Van die kraammand krijg ik nostalgische gevoelens. Vier keer heb ik zo'n mand gevuld. Zó leuk om te doen. Jouw mand ziet er ook énig uit. Daar zal Lois ook wel van genieten.

    Fijne avond,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n doos kan je toch niet laten staan!! Nu zijn we natuurlijk allemaal benieuwd wat je in de toekomst zal laten zien wat je er van gemaakt hebt.
    Ik ben helemaal ondersteboven van jouw tekentalent!!! Gewoon niet normaal! Hij wordt prachtig. En je kraammand is ook al zo gezellig. Natuurlijk moet Terra dat even controleren.
    Lieve groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had in eerste instantie niet eens door dat jij zo verlekkerd naar de lappies had staan kijken, totdat ik je ineens met deze prachtige doos bij de kassa zag staan ^_^ De stoffen zijn erg mooi, en ik ben dan ook benieuwd wat je er mee gaat maken. En je mandala is echt geweldig: super, zoals je kunt tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die mandala is fantastisch mooi!! Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit zal gaan zien.

    Oh dat "ik- doe-het-niet-maar-wat-heb-ik-het-nodig" gevoel ken ik maar al te goed, het is een prachtige snoep doos, weet je al wat je er van wil gaan maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het zijn prachtige lapjes, ben benieuwd wat je ermee gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen