zaterdag 12 april 2014

Blok 8 van de AWS, en heel veel bloemen!

Weer een blok af van de Antieke Wedding Sampler.
Gelukkig vind ik het nog steeds leuk om te doen al die verschillende blokken, maar het blijft moeilijk met veel prutswerk.


Soms heb ik daarom wel eens spijt dat ik de patronen verkleind heb, dat maakt het er niet makkelijker op met die super kleine stukjes.


Maar als het echt moeilijk wordt, dan helpt Terra me wel een handje.... euhh... pootje.
Als ik dan de afwas klaar heb, zit er weer een blaadje vast, keurig gedaan Terra!
Ze is er moe van...
Ben nu aan blok 9 begonnen en de eerste zuchten zijn al weer geslaakt....


Wat doet die brutale aap nou op mijn nieuwe oude kastje dat ik verleden week gekocht heb? (Zie vorig blogje)
Nou zoals jullie weten stond op die plek de oude kleine pendule die ik speciaal voor op dit kastje gekocht had.
Daar was geen sleutel bij, dus gingen we naar een klokkenmaker voor een sleutel.
Die had hij, maar helaas was de veer gebroken, dus opwinden was er niet bij.
Nu is de pendule dus uit logeren en wordt hij helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en van een nieuwe veer voorzien, hopelijk geeft hij dan straks (kan Charlotte weer van de kast) de juiste tijd aan.

Maar waar zijn de bloemen waar ik het in de titel over heb?


Nou niet aan dit pruimenboompje dat ik verleden jaar heb geplant.
Het was een groot en duur boompje, dus verwacht ik wel pruimen dit jaar.


Maar helaas, er zaten maar twee bloempjes aan, of de bijtjes ze hebben kunnen vinden om ze te bevruchten?
Afwachten maar, en dan te bedenken dat we ook de z.g. "juni-rui" nog krijgen :-)


In mijn tuin bloeit momenteel niet zo veel. Wel deze mooie bos-Anemonen waar er alsmaar meer van komen, ze zaaien zichzelf spontaan uit, zo leuk!
Dus gaan jullie even met me mee naar het park? Daar ziet het er reuze gezellig uit.


Gelijk als ik het park in loop kom ik op een veld vol met Pinksterbloemen en paardenbloemen.
Ons huis staat direct achter die geparkeerde auto daar links bovenin op de foto, dus ik woon er bijna bovenop. Kom, we gaan even verder...


Koolzaad, dat staat er ook opeens. Ziet er gezellig geel uit, zeker komen overwaaien.


Een heel veld met paardenbloemen, daar ben ik altijd gek op - nou ja niet in mijn eigen tuin hoor - maar wel hier in het wilde park. Straks weer leuk pluizen blazen :-)


Als ik een klein stukje doorloop, zie ik dit lieve konijntje. Ben gek op konijntjes (ook weer niet in mijn eigen tuin haha!).
Loop al dagen met mijn fototoestel in mijn zak, omdat hier meestal een stuk of 6 baby-konijntjes zitten, maar nee hoor dan dus niet, dan moeder maar op de foto, ook leuk.


En moet je nu eens kijken, 12 april en het Fluitenkruid staat al in volle bloei!
Gek eigenlijk, dat de paardenbloemen niet eerder zijn en deze wel. Het is net kant hè?


Waar ik ook gek op ben zijn de madeliefjes. Ik vind het echt liefjes met hun stralende witte kopjes en gele hartjes.
Als ik ze zie dan moet ik altijd een gedichtje opzeggen uit mijn jeugd, het enige gedichtje trouwens dat ik onthouden heb:

The world is very old,
and sometimes sad.
But when the daisies come,
the world is glad.

En zo is het maar net!
Fijne week gewenst!
Liefs,
Floor

12 opmerkingen:

  1. Petje af voor de AWS, Floor! Zo mooi; fijn dat Terra je helpt. En wat heerlijk om zo aan de rand van die groene oase te wonen. Nu maar hopen dat de madeliefjes een poosje met rust gelaten worden door de dienst "groenvoorziening".
    Fijn weekend, Floor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi blok hoor, puntjes zijn puntje precies.
    Mooi is de tuin in het voorjaar
    Fijne Zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een groot plezier om elke keer je blokken te mogen bewonderen. Dit is ook weer een kunstwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi blok, keurige puntjes. En ja zo'n mooie klok moet lopen, goed dat je hem laat maken. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Floor, wat een prachtig blok, je hebt wel eer van je gepeuter met de kleine stukjes. Het was heel plezierig aan jouw hand door dat mooie park te wandelen vanmorgen. Fijn, dat je vlakbij zo'n stukje natuur woont waar Terra ook vast van geniet. En ondertussen bewaakt Charlotte de nieuwe aanwinsten, dus is iedereen gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige foto's, Floor. Vooral die laatste met al die Vadertjes, vind ik heel leuk. Je weet toch dat ze zo heten?? Het is een Ma-der-liefje..... dus een Vadertje. (grapje)
    Groet, Rya

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het mag dan gepruts van de hoogste orde zijn, maar wel heel, echt heel erg mooi! Dit wordt weer helemaal een smul quilt. En Charlotte..... ach wat is het toch een ... aap (!?) Eigenwijs geboren blijft eigenwijs natuurlijk. (maar wel super schat, niet te hard zeg horen!) Fijne zondag, en tot op elkaars blog,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat woon jij heerlijk. En dan denkt men altijd dat je midden in de stad woont als je in Utrecht woont. Dat vroegen ze aan mij ook altijd mij. Hoe is dat om zo in de binnenstad te wonen. Terwijl ik een half uur moest fietsen om een winkel te zien. Hahah... Je blok word super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het mag dan een gepruts zijn mooi worden de blokken wel. En zazcht zijn ze ook zo te zien. Heerlijk he dat buiten op dit moment alles zo kleurrijk en fris groen wordt. Twee bloemknopjes in de pruimenboom ach wie weet sta je straks nog met grote ogen te kijken naar alle pruimen die er nog aan gaan komen. Die madeliefjes doen mij xenken aan mijn jeugd toen wij er bloemenkransjes van maakten. Dat zou ik dus nu niet meer doen zo jammer van die lieve bloemetjes.Fijne week
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi gequilt blok. Heerlijk zo'n hulp als Terra! Ja, de natuur is prachtig nu, ik geniet er ook zo van, me gaat met plezier naar buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi blok, Floor. Trouwens het hele verhaal, mooie foto's ook. Ik bewonder je discipline van elke zondag een blogje, maar ik beloof niks meer. Er komt nooit iets van terecht. Ik verdoe mijn tijd met Facebook en borduren van randjes en vooral met Dear Jane. Ben weer begonnen en vind het weer helemaal leuk. Of ik de hele quilt ga maken? Geen idee.
    Fijne week!

    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Was het maar waar hè, dat Terra je echt kon helpen....... of niet ...... nee hè, je wilt het lekker zelf doen. Wat een prachtig blok Floor!!
    Ons pruimpje had ook niet zo gek veel bloempjes, maar je hebt grote kans dat jouw boompje volgend jaar meer geeft. Moet nog een beetje groeien.
    Onkruidbloemen vind ik vaak prachtig. Alles door elkaar, echt heerlijk. Ja joh, alles bloeit heel vroeg dit jaar. Dagdag, liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen