zaterdag 7 maart 2015

Het eerste blok klaar.

Best een hoop stukjes stof in één blok van de Willeke's-Sweet-sixteen-quilt die ik aan het maken ben, maar het eerste blok is een feit.
Was erg leuk om te doen en steeds weer bezig te zijn met al die verschillende prachtige lapjes.


Een van mijn nieuwe popjes uit mijn Schildpadpoppen verzameling (weer een z.g. Ursel) laat gewillig het mooie blok aan jullie zien. Ziet er vrolijk en kleurrijk uit.
Je ziet het, mijn lapjeskeuze wordt steeds vrolijker :-)
Dit lieve meisje met haar blauwe ogen heb ik Rosa genoemd.
Heb inmiddels al weer twee blokken geknipt en ben aan de tweede bezig met naaien.
Spannend werkje dat uitzoeken welke stofjes ik zal gebruiken, maar leuk!

Wat ook leuk was.... om weer eens wat foto's te maken van het park waar ik woon.
Gaat niet zo gemakkelijk meer, omdat ik erg op Terra moet letten tijdens het wandelen.
Een beetje slimme hond let op de baas en niet andersom, maar omdat ze slecht ziet en hoort, moet ik nu op haar letten anders ben ik haar kwijt, dus minder tijd om goede foto's te kunnen maken.


Wilde eigenlijk wat foto's van bloemen, maar dat viel nog erg tegen.
Ondanks de zachte winter bloeit er vrijwel nog niets en loopt er ook niets uit.
Langs het fietspad staan wel heel veel sneeuwklokjes. Elk jaar worden het er meer, erg mooi zoveel bij elkaar.


Krokussen, doen het ook altijd goed op een foto. Prachtig zo stralend geel. Ze piepen zo leuk door de dorre bladeren heen.


Door al die regen staat het weiland op verschillende stukken nog onder water. De eenden vinden het erg leuk om daar te slobberen, ik hoor ze 's avonds vaak als ik daar in het donker met Terra loop.


Aan de andere kant van het weiland is het ook nog erg nat. Wel een mooi gezicht die weerspiegeling.


Nee, dit is geen plas regenwater maar de salamander poel die is aangelegd. Geen idee of die de weg daar naartoe al gevonden hebben, maar de kikkers wel, die hoor ik in het voorjaar laat in de avond hevig kwaken als ze weer op zoek zijn naar een lieve partner.


Tussen het riet zijn de meerkoetjes al een nestje aan het maken. Hopelijk gaat dat goed samen met salamanders.


Eén van mijn lievelingsplekjes is hier, langs de rij met oude eikenbomen, net langs het spoor.
Dat plekje heb ik ook het meest gefotografeerd in de 29 jaar dat ik hier woon. Met sneeuw, in de lente als het Fluitenkruid bloeit, in de zomer met de zon door de bladeren en in de herfst als het licht zo mooi is en het blad gaat verkleuren.


Waar ik ook erg van hou zijn wolken. Vooral van die mooie zachte witte waarvan ik denk dat ze heerlijk zacht zullen liggen als ik er bij kon....   :-)


Ook zo leuk dat ik altijd gezichten in de vormen zie. Soms van mensen, soms van dieren, maar voor iemand met veel fantasie is er altijd iets te zien in een donzige witte wolk.


Toch nog iets bloeiends gevonden, de Elzenkatjes! Ze bungelde zo hard in de wind dat ik ze er bijna niet scherp op kreeg.


Maar kijk, de knopjes beginnen al te schuiven....


Nog 5 maanden wachten en dan zitten hier weer heerlijke wilde bramen aan. Lekker natuurlijk, maar gelukkig is het nog niet zo ver.


Ach, dit kleine mannetje kwam ik ook nog tegen. Best nog een beetje koud voor dat Lieveheersbeestje.
Lois onze kleindochter zou mij een held vinden dat ik dit durf, ze is er als de dood voor.
Nou Lois..... dit is ook het enige kevertje waar oma niet bang voor is hoor :-)


We hebben gelijk maar even de 3 nestkastjes in onze tuin leeggemaakt. In alle drie zat zo'n lekker warm nestje. De Meesjes kwamen al steeds kijken, maar ja zo'n kastje met oude meubeltjes dat wilde ze niet. Liever zelf iets zoeken en naar binnen slepen.


Ze hangen weer schoon en wel, kom maar langs en we gaan weer genieten van jullie kleine kwetterbekjes!

Morgen eerst maar eens een uurtje in de tuin werken nu het eindelijk wat warmer wordt.
En heel misschien koffie drinken op het bankje in de zon?

Een hele fijne week gewenst allemaal.
Liefs,
Floor

16 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig blokje dat eerste blokje van sweet-sixteen quilt. Leuk hè stofjes bij elkaar zoeken. Wat woon je daar heerlijk aan het park. Herkenbaar om zo met de hond te wandelen, onze vorige hond was al met haar 5e blind, ze is dertien geworden, het laatste jaar was ze ook nog doof. Toen we de hond kregen die we nu hebben , was dat eerst heel vreemd, want zij zag wel alles,dus hoefde je niet voor haar op te letten, maar dat was je zo gewend om wel te doen. Veel plezier morgen in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he die sneeuwklokjes, ik ben er ook zo gek op. Mijn veldje begint nu echt wat te worden, elk jaar zijn de pollen groter, heerlijk. Hier wordt het ook voorjaar, de kraanvogels zijn afgelopen week in grote getalen overgekomen, nu de goede kant op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterend blok, prachtige stofjes heb je bij elkaar gezocht! En je hebt prachtige foto's gemaakt, ondanks dat je veel op je hond moet letten! Mooi al die kleine bloempjes die boven de grond komen !!!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's Floor en ach je hond! Pas er maar goed op hoor.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je weer een mooie pop erbij. En wandelen wordt weer genieten nu het voorjaar nadert.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi blokje! En fijn hè dat het weer lente wordt. Alhoewel ik de winter ook super vind... Hmmmm...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zit weer te genieten van je mooie foto's en verhaaltje.
    Wat kan een grote stad toch mooi zijn! Tis niet alleen maar drukte en herrie.
    Je blokje is ook helemaal te gek. Prachtige stofjes heb je gebruikt.
    Hoop dat ik vandaag ook de tuin in kan...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijne wandeling kun jij met jouw hond maken. Je hebt er prachtige foto's van gemaakt. Leuk is dat inderdaad om naar wolken te kijken, ik maak daar ook graag foto's van. En dat de Elzenkatjes bloeien merkte ik helaas ...Hatsjie....daar krijg ik elk voorjaar weer een poosje hooikoorts van...(helaas) Heerlijk dat voorjaarsweer nu, ik heb ook al een eindje met mijn oude hond (bijna 13) gelopen, hij blijft aan de riem, los lukt niet meer. Fijne dag gewenst en veel plezier met die fleurige blokken die je aan het maken bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi kleuurijk blok en prachtige natuurfoto's. Ga maar lekker genieten van de lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk, een Rosa pop! Prachtig blok laat ze zien. Wat een heerlijk park heb jij voor de deur. Daar is het vandaag ook vast heerlijk wandelen en wellicht even genieten op een bankje in de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is je blok mooi geworden, en de kleurtjes Wouw.
    Mooie natuur foto's' en gezellig blog
    Fijne nieuwe week.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja Floor eindelijk is het zover en kunnen we genieten van de natuur die uit de winterslaap komt. Heb je nog in de tuin kunnen werken vandaag? Het weer hier in Twente was vandaag helemaal geweldig erg warm voor de tijd van het jaar.
    Ik wens je een hele fijne week.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een vrolijk voorjaarsblokje heb je gemaakt! Ja met van die zonnige dagen heb je daar ook zin in. Prachtige natuurfoto's, mooie luchten ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Is het nog gelukt dat bakje koffie in de zon? Mooie foto's laat je zien... welk park is dat Floor?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk, al die mooie grote en kleine natuur zo vlak in de buurt. Zou dat kevertje zich ook een held gevoeld hebben, zo in een grotemensenhand??
    Leuk Floor, dat blok. Inderdaad héél vrolijk, dat past bij het patroon. Vind ik enig.
    Fijne zonnige week verder en groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi blok en pop. En wat een mooie foto's van buiten.

    BeantwoordenVerwijderen