zaterdag 23 juni 2018

De Vesalius is weer een stukje gegroeid.

Ben deze week lekker bezig geweest met de applicaties voor het middenstuk van mijn Vesalius quilt, die ik de Blue Bird quilt noem omdat er een blauwe vogel op komt.


Heb de boom helemaal klaar, nog geen blauwe vogel te zien.


Na de blauwe bloemen...


De rode bloemen....

De vruchten...


Kan ik aan de vogel beginnen.
Kijk, zo gaat het worden, een grote blauwe vogel in het midden van de boom.


Ook weer een uitdaging om alles in de juiste volgorde op te naaien.


Deze kleuren heb ik er voor uitgezocht, met de donker blauwe als hoofdkleur.


Ik laat de papieren vogel er op zitten omdat het anders bijna niet te doen is om alle losse onderdelen op de goede plaats te krijgen.
Bij een bloem komt dat niet zo nauw, maar een vogel moet natuurlijk wel kloppen.
Als het op de juiste plaats zit, rijg ik de lapjes vast.


Alles onder het toeziend oog van Miesje Muis met op de achtergrond mijn hartjesquilt die momenteel al een paar maanden in de wacht staat. Gelukkig een geduldige quilt :-)


Verleden zondag (Vaderdag) kwamen de kinderen en kleindochters gezellig langs.
Zo leuk dat Sydney van 6 jaar nog steeds gek is op de gewone houten blokken, die al 47 jaar oud zijn.


Ze zijn namelijk van onze zonen geweest, die er ook al zoveel mee gespeeld hebben.
Vaak boos door de kamer gegooid haha, maar daar konden ze best tegen... de blokken bedoel ik :-)
Leuk dat ze nog worden gebruikt als ze hier is.


Natuurlijk loop ik nog steeds vier keer per dag met Jody door ons mooie park waar ik altijd wel mede hondenbezitters tegenkom voor een gezellig praatje.


Deze week werd er weer druk gemaaid. 


Alles werd door deze machine op grote rollen gerold.


Vlak bij huis was er links een stukje overgeslagen met maaien.... eens even kijken waarom....


Kijk, bij het stokje met rood lint stond een Rietorchis. Eentje maar hoor, maar wie weet worden het er meer.
Gek misschien voor een natuurliefhebber, maar ik zie liever een veld vol madeliefjes dan één zo'n orchidee....


Gelukkig wordt het van de week weer een beetje zomer, dus genieten van het buiten zijn!
Liefs,
Floor 










17 opmerkingen:

  1. Even zelf een reactie geven en daarna "Melding sturen" aanklikken zodat ik jullie reacties per mail binnenkrijg.
    Want Blogger heeft dat blijkbaar veranderd.
    Dank voor jullie reacties, altijd leuk om te lezen!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Werkt dat echt Floor? Ik probeer het ook, maar geloof niet dat het bij mijn blog werkt.

      Verwijderen
  2. Wat wordt het mooi Floor! En wat is het een secuur werkje om het applicatie patroon op te bouwen. Mooi hoe het dan onder je handen groeit.
    Gezellig om weer je blog te lezen. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Your fabric selection is very good!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig lezen hier, en wat word het mooi, kunst Floor.
    mooie wandel foto's en de kleinkinderen
    Fijne zondag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Vesalius wordt zo mooi maar dat fijne applicatie werk is echt iets voor jou. De mandjes hangen geduldig te wachten net asl mijn mandjes die zijn klaar maar ik ben nog niet tevreden met de uitvoering zoals ik gedacht had om aan elkaar te zetten.
    Leuk he om de kleinkinderen te zien spelen met speelgoed van je eigen kinderen.
    Puur speelgoed geeft toch het meeste speelplezier.
    Fijn het contact wat je hebt met andere honden bezitters tijdens je dagelijkse wandeling maar ook een prachtig park om te wandelen en dat gaat de komende week helemaal goed als het weer gaat worden zoals voorspeld.
    Fijne zondag.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het wordt echt prachtig. En ik vind het blokkenverhaal ook prachtig. Tja, wie wat bewaart...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wel bijzonder één zo'n orchidee. Goed dat ze daar op letten met maaien! Je boft maar met zo'n mooi park in de buurt en Jody ook natuurlijk.
    Je applicatie werk is prachtig Floor, die lieve blauwe bloemetje en dat aardbeitje, enig gewoon! Ik geniet altijd van je mooie werk.
    Leuk dat kinderen op de een of andere manier bij Opa en Oma hun favorete speelgoed hebben....ook al zijn ze dat thuis al lang ontgroeid...net of ze bij Oma en Opa nog even langer kind mogen zijn. Rosa kookt en bakt nog steeds van alles in haar peuterkeukentje....het is oud en aftands maar mag beslist nog niet weg!
    Veel plezier met het maken van je vogel, ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En wordt een waar kunstwerk Floor prachtig. Heerlijk dat je weer zo lekker bezig kunt zijn en kunt wandelen met jody. Gelukkig krijgen we weer prachtig weer dus kunnen je man en jij er ook weer samen op uit. Fijne week en hartelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zien jou applicaties er prachtig uit! Heerlijk dat er zoveel al weer goed gaat met je na je val.

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat wordt echt een prachtig blok, die vogel als stralend middelpunt. Gezellig dat de hele familie langs kwam. Geniet maar fijn van het mooie weer dat er aan komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje Floor, ik heb net mijn vogeltjesquilt klaar, maar jouw vogel is echt wel applicatie in het kwadraat, wat mooi zeg! Deze gaat echt prachtig worden. Veel plezier er mee, en geniet de komende week van het zomerse weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij bent echt een expert in het appliqueren. Zo mooi als jij dat kan. Die vogel lijkt me echt een huzarenstukje te zijn maar onder jouw vakkundige handen zal het een waar kunstwerkje worden. Prachtig!
    Leuk hé, als je kleinkinderen met het speelgoed spelen waar je eigen kinderen nog mee gespeeld hebben. Zo'n blokken zijn dan ook echt onverslijtbaar. Zo fijn om te zien dat het van de ene generatie over gaat naar de andere.
    Fijne week!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi blok wordt het Floor, en perfecte puntjes in het applique werk. De kleuren voor de vogel zijn heel goed gekozen. Krijg weer zin om te appliqueren, maar helaas voorlopig geen tijd. Leuk dat je die blokken nog hebt bewaard, zijn inderdaad niet stuk te krijgen.
    Veel plezier met het blok en gezellige rondjes met het hondje.Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een practig blok. Mooi patroon en kleuren gebruik je.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O, het appliceerplezier spettert er van af! Als ik die plaatjes van je zie word ik altijd weer enthousiast... Jij schildert met lapjes!
    Haha, een echte John Deere in het park, dat is leuk. Het is onze favoriete tractor.
    Dat oude speelgoed is zo gaaf en kinderen kunnen hun fantasie erop los laten omdat het zo basic is. Daar kan dat voorgeprogrammeerde speelgoed van tegenwoordig nooit tegenop!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook ik heb weer genoten van je mooie applicatie quilt in wording. Geweldig leuk om te doen natuurlijk. En dan het weer, blijft voorlopig zomers. Lieve groet Marianne H.

    BeantwoordenVerwijderen