vrijdag 15 juni 2018

Honderd en één!

Ja ik weet het.... had me voorgenomen om geen Schildpad poppen meer te kopen dit jaar.
Had er al zoveel, moest maar eens genoeg zijn.
Eind vorig jaar had ik er 93, en iemand schreef toen op mijn blog dat ik de 100 dan maar moest volmaken.
"Humm, misschien wel een idee" dacht ik toen.


Maar toen ik er honderd had, wilde ik ECHT WAAR stoppen, maar is niet gelukt, want hier zien jullie mijn nummertje honderd en één!


Kleine Bärbel van 29,5 cm, die ik Ingrid genoemd heb.


Zeg nou zelf... zulke lieve blauwe oogjes kan je toch niet weerstaan?

Dus iedereen die zich de laatste tijd afvroeg hoeveel Schildpad poppen ik inmiddels heb....

Jullie willen ze allemaal wel eens zien???
Dat kan natuurlijk, want ik heb ze laatst allemaal op de foto gezet.
Nee, niet per stuk, maar in groepjes zoals ze in mijn poppenkamer staan.
Loop maar even mee....


Dit zie je als eerste als je binnenkomt. (Even op klikken om de foto's groot te zien)




Daar tegenover zitten deze op mijn stapel quilts.


Met natuurlijk mijn mooiste exemplaar...


Dan de vensterbank, die helemaal vol staat.




Met het tafeltje dat er voor staat.


Zo lief deze. Lijkt net een heel gezinnetje toch?


Lieve baby in ware grootte.

Mijn grootste pop van 70 cm.


Voor de vensterbank de oude poppenwagen uit de jaren 50, vol met kleine baby Schildpadjes.


Als ik 's morgens mijn ogen open doe, ja, mijn bed staat er ook nog :-), dan zie ik deze plank met lieve schatjes.


Met daarnaast de vitrinekast met kleintjes.
Even dichtbij zien....





Nummertje 101 staat er nog niet in, maar inmiddels wel.



Boven mijn hoofd hangen deze planken. Daar geniet ik dan van voordat ik onder de wol ga.


Inmiddels heb ik ook een originele oude winkelhanger, die vroeger voor het raam van een Schildpad pop winkel heeft gehangen.... want een winkeltje heb ik inmiddels wel, hoewel ze niet te koop zijn hoor.

Ik zeg nu niet meer dat ik ga stoppen, of dat de kamer vol is.... op naar nummertje 102 dan maar :-)

Fijne week gewenst!
Liefs,
Floor


21 opmerkingen:

  1. Even zelf een opmerking plaatsen, anders krijg ik jullie reacties niet binnen in mijn mailbox.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat veel en wat mooi...
    Ik sta sprakeloos! Wat een prachtige verzameling heb je Floor. En wat hebben de popjes het goed bij je. Ik zou lekker door gaan hoor met verzamelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!
    Je kijkt je ogen uit bij jouw zeg!
    Een klein museum

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Floor wat heb je een prachtige poppen, sorry, schildpadpoppen verzameling.
    Ik zou er bijna jaloers op worden. Ik ben ook gek op poppen, echter heb ik slechts een schildpadpop, Yvonne, die me erg dierbaar is. Gekregen halverwege de jaren zestig van mijn toen al volwassen zussen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed bewaren Frea, toch een mooi aandenken aan je jeugd.
      Het waren altijd dure poppen vroeger, nooit gehad als kind, maar wel andere poppen hoor, was altijd al een poppenmeisje.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  5. Tjonge Floor dat zijn echt veel poppen. Wat een prachtige verzameling. Lekker door verzamel en joh, zolang je daar aardigheid aan hebt. T leuke van verzamelen is immers ook het vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoooo mooi, ik heb genoten van de rondleiding.
    Hoe houd je dat schoon? een prachtig gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige verzameling! Je kunt zo je eigen museum beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastisch....., wat een prachtige verzameling!
    Heel zuinig op zijn.
    Zelf spaar ik de wildebraspoppen. Dus ik snap je als je weer een mooie pop ziet.
    Groetjes, Engelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Engelien! Heb in het begin ook een Wildebras pop gehad, want toen verzamelde ik ook andere merken.
      Ja, poppen blijven leuk hoe oud je ook bent.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  9. Wat geweldig leuk. Ja, waarom zou je stoppen als je er overduidelijk zoveel plezier in hebt. Lekker doorgaan zou ik zeggen. En waarom is die ene de bijzonderste?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. "100" was dus voor even een goed voornemen. Maar lieve Floor nu weet jij net zo goed als ik dat een verzamelaar z'n verzameling nooit compleet is. De spanning van het zoeken en de euforie van de vondst, dat kan een verzamelaar niet missen!
    Je verzameling Schildpad poppen is werkelijk indrukwekkend. Zo mooi allemaal zowel de poppen als de kleedjes en de accessoires. In één vak van de vitrinekast lijken de poppen wel allemaal zusjes van elkaar te zijn. Allemaal dezelfde mooie krul in hun haren.
    De quilt (kom nu even niet op de naam maar het is er eentje van Di Ford) doet het prachtig als achtergrond voor je verzameling!! Een werkelijk prachtige verzameling en quilt.
    Heb je al een idee wat er in de verre toekomst met deze verzameling gaat gebeuren?
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige en zo lieve verzameling :o))
    Ik was ook een echte poppenmoeder vroeger ( ook al hield ik ook van autootjes en ( houten)treinen)
    Je quilts staan er ook zo mooi bij !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is toch juist het plezier van verzamelen.....steeds weer iets vinden wat je nog niet hebt .
    Prachtig zijn ze, allemaal en ook de accessoires erbij zoals de kinderwagen.
    Geniet ervan.
    Fijn weekend.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een topverzameling! En zo mooi gerangschikt!
    Dacht dat ik er veel had met ruim 40 exemplaren....maar jij spant de kroon, Floor!
    Bij het zien van zoveel moois krijg ik ook weer zin om (na een tijdelijke stop) door te gaan met verzamelen.
    Goed voorbeeld doet goed volgen!

    Groetjes,
    Josje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk Floor, wat een verzameling. Hier zal menigeen jaloers op zijn.
    Superleuk om even met je mee te kijken !!!!
    lieve groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je een indrukwekkende poppenverzameling, Floor! Werkelijk prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige verzameling Floor. Ik kan me voorstellen dat je daar dagelijks van geniet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldige verzameling,prachtig!
    En de nieuwe aanwinst is ook een schatje.En er is altijd wel plaats voor een volgend popje,denk dat een verzameling nooit kompleet zal zijn.Veel plezier met het speuren naar nieuwe aanwinsten.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen