vrijdag 24 augustus 2018

Hartjes, hartjes, hartjes.....

Liet ik jullie verleden week zien dat ik een hartjesrand om mijn Dear Jane ga maken, natuurlijk heb ik ook aan mijn hartjes quilt gewerkt.


Zal ze jullie eerst eens laten zien.


Ze zijn weer schattig geworden met de leuke lapjes waarvan ik de meeste van diverse lieve lezers van mijn blog gekregen heb.


Lekker fleurig met allemaal kleurtjes door elkaar!


Zo lief dat beertje en daarnaast dat romantische vrouwengezicht.


Kijk, daar links, 2 hartjes op een hartje...


Even de hele strook laten zien.... oeps!



Altijd leuk als er een strook klaar is en weer aan de lap gezet kan worden...


Wordt al lekker groot ....


… maar nog lang niet klaar. En dat is maar goed ook, want ik heb nog een hele berg geknipte hartjes liggen.


Kijk nou eens.…. onze lieve Jody is zoooooo zielig!
Ze heeft verleden week een kleine operatie aan haar achterpootjes gehad, en ja dan moet ze een kap om haar koppie om het losbijten van de hechtingen te voorkomen.



"Mag hij nu dan af baasje?"
Nee helaas, moet 10 dagen om blijven, maar morgen gaan de hechtingen er uit, dus is het feest.
Haar gebit is ook gereinigd en daarbij zijn er 2 tandjes en 5 kiezen getrokken.... misschien nu een gebitje laten aanmeten....


Met eten moet hij even af, want anders lukt het niet. Daarna gaat ze heel slim snel onder de tafel of bank liggen..... "tatata….. ik ben er niet.... " 
Maar haar baasje, ik dus, is echt net wat slimmer (nou ja, een beetje maar hoor :-)


Volgende week laat ik jullie een spannend nieuw project zien. De mooie lapjes die al 7 jaar!  in deze doos zitten heb ik inmiddels in stukken geknipt.
Het zijn antieke tijk-stoffen, heel mooi maar moeilijk te naaien.
Spannend, maar nog even geduld!

Fijne koele week gewenst, met hier en daar wat regen en zon.
Liefs,
Floor

P.S.: zie dat ik zo af en toe nieuwe volgers krijg. Leuk!
        Hartelijk welkom op mijn blog! 



19 opmerkingen:

  1. Leuke lapjes verrassings doos heb je ! ( en dat al zo'n tijd :o)
    Je hartjes groeien mooi door zo ... weet nog van de lapjes ruil van ons ;o) ( ik heb klosjes van jou lapjes :o)
    Succes met ( de pootjes van ) Jodie
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Arm beestje. Maar wat moet dat moet.
    Leuk al die hartjes en spannend een nieuw project...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, die Jody, zo zielig kan ze kijken.
    Mooi hoor, je hartjes-lap wordt al erg groot is erg mooi.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Krijg ondanks de veranderingen, weer geen berichtjes binnen in mijn mailbox, dus zelf maar weer eerst reageren, en daarna "melding sturen" aanklikken :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wie wat bewaard heeft wat. Je maakt me wel nieuwsgierig naar je nieuwe plannetje.
    Gelukkig is voor Jody het leed bijna geleden. Veel plezier met al je hartjeswerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat groeit je hartjesquilt mooi! Leuk om zo armen toe weer een randje aan te kunnen zetten en ook alweer nieuwe plannen! Nu de hitte voorbij is komt er weer meer zin in nieuwe dingen he?
    Arme Jody, je kunt het ze niet uitleggen dat het voor eigen bestwil is en ze kunnen dan zo zielig doen....... fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is je hartjesquilt aan het groeien, erg mooi. Wat zielig voor Jody, nog even volhouden en dan kan ze weer zonder kraag.
    Groetjes en liefs Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is de hartjeslap al groot!! Het geeft een héél leuk effect als je de blokjes zo bij elkaar ziet.
    Dat die 10 dagen maar snel voorbij mogen gaan voor Jody. Zo'n kapje lijkt me voor zo'n speels hondje niet echt gezellig/handig te zijn.
    Je maakt me nieuwsgierig naar je nieuwe quiltproject.
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De hartjesrand bracht me op een idee voor een kinderdekentjes blok. Zal je het laten zien als ik het heb uitgewerkt dit weekend. Slimme Jody om weg te kruipen waar jij moeilijk bij kunt. Wat een heerlijk hondje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hartjes vormen al een aardig groot en mooi geheel
    Leuk allemaal verschillend, en zo mooi in en ruit vorm
    Goed en fijn weekeinde.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lieve leuke quilt wordt dat met de hartjes, echt schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi wordt jouw hartjes quilt Floor, en beterschap voor Jody

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat wordt de hartjesquilt mooi, en al een hele lap. Al die plaatjes in de hartjes zijn leuk om te bekijken!
    Ik ben benieuwd wat voor moois er uit die doos gaat komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke quilt wordt je hartjesquilt!!
    Hopelijk gaat het straks weer goed met Jody, maar wat kunnen ze je dan ook héél zielig aankijken hè :-D
    Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een enige quilt met al die verschillende hartjes. En mooie kleuren heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat wordt hij prachtig, Floor, je hartjesquilt! Zo schattig! Veel beterschap voor Jody. Altijd zo aandoenlijk als ze zo'n kap op moeten... Ben benieuwd naar je nieuwe project. Klinkt heel interessant, antieke tijkstoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie quilt wordt het, erg lief. En ach die Jody. Veel beterschap voor haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het komt vast goed met Jody. Nog even “niet” doorbijten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Floor,

    Je hartjesquilt wordt inderdaad al lekker groot, leuk! Zo grappig, al die details, echt een 'kijkquilt'.
    Arme Jody, wat zal het lekker zijn als 'dat ding' weer af mag!
    Ben benieuwd naar je volgende project ...

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen