vrijdag 19 oktober 2018

Sneeuw...

We genieten nog steeds van het heerlijke nazomer weer, maar eigenlijk is het nog zomerweer.
Toch ben ik al een beetje in wintersfeer, want een quilter moet soms vooruit denken :-)


Zocht een bepaald patroon dat ooit in de Quiltmania heeft gestaan, maar in welke?
Dus ging ik maar zoeken in mijn enorme rij met tijdschriften die ik heb.
Vooraan begonnen, maar bij het tweede nummer zag ik deze sneeuwpop, en het was liefde op het eerste gezicht. Is ie niet schattig?


Dus niet verder zoeken naar waar ik op zoek was, maar het patroon uitknippen van witte stof.
Heb aan de achterkant van de stof maar een dikkere witte stof geplakt, want anders scheen het door op de zwarte achtergrond.


Op mijn lichtbak het patroon overgetrokken op de zwarte achtergrond (lijkt met het licht er achter blauw).


Kijk die lieverd eens! Zo leuk om weer te appliqueren, daar krijg ik nooit genoeg van.
Een lekker klein projectje, ook wel eens leuk zo tussendoor.


Kleine zwarte kraaltjes voor de oogjes en zijn mond. Die wortelneus en zijn das..... wat heerlijk toch dat je maar kunt pakken als je veel stofjes hebt.
Inmiddels zit het vogelhuisje er al op, en ga ik vanavond verder met de sparrenboom. Wordt dus vervolgd.


Van de week kwam ook de bestelde tuinman mijn 7 dode buxus verwijderen en nog een hele lijst met andere dingen die gedaan moesten worden.
Dingen die ik door de breuk in mijn rug nu niet meer zelf kan ook al is het geheeld.


Hij is jong en sterk en is 3,5 uur als een bulldozer door mijn tuin gegaan met zijn spade en snoeischaar en toen was alles gedaan. Zo blij! Nu in het voorjaar kijken wat ik op de kale plekken ga planten, want het is best een beetje kaal in mijn tuin nu.


Gelukkig bloeien de uitgezaaide Erigeron bloemetjes nog volop, die gaan echt de hele zomer door tot de vorst, om volgend maar weer gewoon opnieuw te gaan bloeien.
Het liefst staan ze in bakken, dus staan mijn 3 grote betonnen bakken in de voortuin helemaal vol.
Ook zaaien ze zich uit tussen de tegels, soms met honderden tegelijk, dat is dan weer wat minder...


Toen de tuinman in de tuin bezig was en ik druk doende was met grond aan vullen en vegen, heb ik ook het oude nestje uit het nestkastje gehaal. En kijk eens wat er in zat.... vijf mooie kleine eitjes (eentje was kapot). 
Denk haast dat de ouders hun kindertjes voortijdig in de steek hebben gelaten :-(
Hopelijk volgend jaar beter.

Voor mijn volgende berichtje hoeven jullie gelukkig niet tot volgend jaar te wachten. 
Volgende week weer meer nieuws.
Fijne week gewenst.

Lieve groetjes,
Floor 












21 opmerkingen:

  1. Ja, je denkt inderdaad ver vooruit... Winter? O, dat lijkt nog eeuwen weg.. Je bent dus niet door blijven zoeken naar wat je in je hoofd had, maar ging meteen aan de slag met deze leuke sneeuwpop! Dat vind ik knap, want ik blijf dus gerust uren doorzoeken en dan kom in tussendoor weer veel andere leuke dingen die ik zo nodig ook weer opzij moet leggen...
    Lief tafereeltje heb je er nu van gemaakt; ja, appliceren is leuk, beetje schilderen/inkleuren met lapjes hè...
    Leuke tuinman heb jij! Maar dit even terzijde, want het belangrijkste is natuurlijk dat hij lekker het zware werk uit jouw handen neemt!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja winter, nog een paar weken en dan is het zover. Niet te geloven dat volgende week de klok weer een uur terug gaat. Dan duiken we zo november in, zo voelt het helemaal niet. Vandaag weer lekker gewandeld, zonder jas......
    Leuk je sneeuwpop! Ziet er gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een enige sneeuwman. Ik kan echt niet goed appliceren, maar ga morgen starten met een cursus om het nu eindelijk eens te leren. En als ik dan jouw mooie applicatiewerk zie, heb ik nog wel wat te leren. Fijn dat je tuin weer op orde is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat enig je sneeuwpop zeg en zo fijn dat je een tuinman hebt voor de zwagers klussen...............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja wat zijn die madeliefjes toch leuk, ze heten erigeron,. Bij mij groeien ze zelfs volop op het terras tegen de huismuur. Volgens mij gewoon in een heel klein kiertje met wat grond. Het lijkt alsof ze gewoon in het beton groeien. En ze zaaien zich elk jaar weer uit. Wat fijn dat je weer aan het quilten bent begonnen, dat geeft rust denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, Erigeron, was het even kwijt, zal het gelijk veranderen.
      Ze groeien het liefst tussen de tegels, dat klopt, het staat soms helemaal vol hier.

      Verwijderen
  6. Wat een schattige sneeuwpop, die is echt leuk. En wat fijn dat je zo'n goede hulp had voor je tuin.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke sneeuwman Floor, je bent al aardig op weg.
    En met een stoere tuinman is het werk ook snel gebeurd, nu peinzen wat je er komend jaar voor in de plaats zet.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Naar iets op zoek moeten gaan in die flinke stapel quilttijdschriften. Dat overkomt mij ook regelmatig. Uren kan ik soms zoeken voordat ik heb wat ik zocht. Gelukkig was het bij het tweede nummer al bingo voor jou -:)
    Dit quiltje wordt een echte blikvanger deze winter. Je schiet al aardig op. Wat een leuke sjaal en hetzelfde leuke detail op de hoed!!
    Fijn dat je hulp hebt gehad om je tuin weer op orde te brengen. Nu plannetjes maken voor wat er in de plaats kan komen!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat kerstmanquiltje wordt een blikvanger als het naast de kerstboom hangt. Leuk patroon om te maken. Laat je het hondje een beetje op Jody lijken? Fijn dat de tuinman het zware werk heeft gedaan. Nu kun je plannen maken om de lege plekken op te vullen. De naam Erigeron heb ik genoteerd, lijkt me een heel dankbaar plantje. Geniet nog even van het mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn zo'n tuinman die korte metten maakt met dat wat moet gebeuren.
    Ik kan me je liefde op het eerste gezicht voorstellen, hij is koud, die sneeuwman, maar ook heel schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lief en leuk sneeuwpop quiltje :o)
    Fijn dat je tuin zo opgeknapt is !
    Groetjes :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk zoveel tijdschriften even bladeren en hup er is weer een quiltje in de maak. Een gezellige koude man. Wat een leuk ontwerp. Veel plezier met het afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schatje Floor, je zou er zo een hele rij van kunnen maken.
    En heerlijk natuurlijk een tuinman. Kun je weer mooi een opgeruimde tuin in kijken.
    Dat is fijn voor de komende wintermaanden en een hele zorg minder.
    liefs
    Wietsk

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is inderdaad een dot van een sneeuwman zeg... wat een leukerd! En heerlijk is dat hè, al bladerend in je tijdschriften inspiratie opdoen... Mooi dat je tuin weer aan kant is, wordt vervolgd in het voorjaar.
    Fijne zondag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schattige sneeuwman! Dat blijft ook altijd leuk om te maken zo'n vriendelijke sneeuwpop. Leuk hè dat appliqueren!
    Fijn zo'n tuinman. Kale buxussen is ook niet leuk om naar te kijken!
    Fijne zondag en lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind die sneeuwman enig Floor! Wat zal je daar een plezier aan hebben, met het maken en straks als hij in je kamer hangt.
    Geweldig, die hulp in de tuin. Binnenkort komt er ook iemand bij ons kijken. Dat heeft onze dochter (natuurlijk!) geregeld. Ben reuze benieuwd.
    Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen