vrijdag 26 oktober 2018

Nieuw atelier!

Wil jullie even mijn nieuwe stekje laten zien....


De kamer van Wim stond al een jaar lang leeg, omdat hij niet meer naar boven kon en zijn bed beneden gezet was.


Verleden jaar september, toen hij voor 3 maanden was opgenomen in een revalidatie centrum, hebben mijn kinderen daar een nieuwe vloer gelegd.


Dat was hard nodig, en zo'n gladde vloer geeft minder stof. Wim was er heel blij mee.


Hij heeft de vloer wel gezien en heeft nog een aantal keren boven gezeten om te mozaïeken, maar zo jammer dat hij er zo weinig van genoten heeft.


Enige weken geleden maar besloten om mijn atelier van zolder te verhuizen naar deze ruime lichte kamer. Ook fijn dat ik nu maar 1 trap op- en af moet.
Maar eerst moest er nog wel het nodige geklust worden.


Gelukkig heeft mijn broer 2 rechterhanden wat dat betreft, en heeft hij de klus in een dag geklaard.
De hangkast moest nu een kast met planken worden.


Na goede verlichting en een hoop andere klusjes moest er een ontwerpwand gemaakt worden.


Jammer genoeg kon die niet zo groot worden, want ik wilde ook wat quilts aan de muur.
De kinderen hebben toen weer geholpen om alles van boven naar beneden te sjouwen.


Laat deze foto nog een keer zien, daarop een van mijn quilts en rechts de ontwerpwand met mijn Blauwe vogel quilt in wording.
Daaronder een kast met heel veel quiltbladen vol inspiratie.


Kijk, heerlijk hè, voor 3 levens genoeg patronen :-)
Zie je rechts Miesje muis zitten?


Mijn grote tafel om aan te werken met een rek met bladen en een kleinere quilt.


Als ik me omkeer 2 bureau's. Een met de bakken met lapjes en de andere met de naaimachine, de printer en mijn oude laptop. Ook het mozaïek van Wim staat daar.


Weer een stukje draaien de kast vol met quilt- en tekenbenodigdheden en de kast met leuke spulletjes in de vitrine.


Die staan nu achter glas, wordt het niet zo stoffig.


Verschillende mensen vroegen me of daar nu de poppenverzameling doorging..... maar nee, er komen daar geen poppen, dit is echt mijn quiltkamer.

Toen het klaar was had ik even spijt, omdat mijn zolderkamer knusser was, maar dat ging snel over.
Ik geniet van de ruimte en het licht, heb alleen nog niet zoveel tijd om er te zijn.
De drukte van alles regelen en opruimen is nog steeds niet voorbij :-(

Lieve kinderen, schoondochters en broer,  bedankt voor alle hulp, ben er heel blij mee!

Wens jullie allemaal een fijne herfstweek toe.
Liefs,
Floor




33 opmerkingen:

  1. Dat ziet er echt heel mooi uit. Goed georganiseerd, maar ook gezellig hoor! Dat zal best snel wennen, met het extra licht. Veel quiltplezier in het nieuwe paleisje. Fijn weekend!🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie werkkamer geworden. Dat je er maar heel fijn kan quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kamer zo een plaatje alles wat je laat zien.
    Eerst wennen, ook omdat de kamer van Wim was. Ik denk wel dat je nu een fijne hobby kamer hebt .en er van kunt genieten
    Ook een trapje minder omhoog zal vlot gewend zijn.
    Geweldige hulp had je , dat is ook heel fijn hé.
    Sterkte nog voor alles wat te regelen valt.
    Fijn weekeinde.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend fijn dat je mensen om je heen hebt die je kunnen en willen helpen. Het is een prachtige kamer geworden waar Wim zijn hobby ook een mooi plekje heeft gekregen.
    Een andere plek is natuurlijk altijd even wennen maar zo te zien ga je daar met heel veel plezier aan jou mooie quilts werken.
    Ik wens je een fijn weekend het gaat kouder worden dus kun je je heerlijk warmen aan de mooie lapjes.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn al die hulp met het maken van deze mooie lichte kamer.
    Gaat vast weer snel wennen, het is nu nog zo netjes.
    Maar zo snel als je tijd hebt er maar snel aan allerlei quiltwerkjes gaan werken...............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ondanks dat het de kamer van je man was hoop ik dat jij heel veel fijne quilt uurtjes hier zult hebben.

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige kamer en wat fijn dat alles zo mooi is gemaakt door je zonen, schoondochters en broer. Allemaal lieve hulp.
    Hoop dat je snel alles weer op orde hebt en dan kun je weer lekker handwerken.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Floor, al is de reden natuurlijk niet zo leuk dat je nu hier zit en niet meer op zolder, het is wel een droom van een kamer geworden, en ik kan me zo voorstellen dat je man ook hier aanwezig is, al is het dan niet meer fysiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn dat je zoveel hulp kreeg. En wat een fijne plek is het geworden, Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nieuwe stekje schrijf je, nou zeg maar gerust stek. Wat een prachtige kamer! Dat is een feest om daar te zitten. Pot thee erbij. Jody in een mand lekker snurken. Van de winter zit je daar heerlijk. Prachtig mozaik van Wim past er heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke nieuwe stek, met zoveel licht en ruimte,(ik doe nog ideeen op)Hier komen die quilts zeker allemaal af.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige ruimte hebben jullie er van gemaakt zeg!
    Hier kan je uren zitten.
    En heerlijk steekjes zetten in goed licht.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel veel inspiratie en fijne quilt-uren gewenst in je nieuwe quilt onderkomen. Het is heel mooi geworden. Leuke oude spulletjes staan in de vitrine kast. Ben benieuwd hoe de blauwe vogel wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige kamer, Floor. Wat goed dat je “ verhuisd” bent. Ik wens je veel quiltplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schitterende werkkamer heb je Floor! Natuurlijk is het even moeilijk omdat het Wims kamer was, maar zo zijn er tal van herinneringen die je ook helemaal niet hoeft weg te stoppen.
    Wat een ruimte en wat een licht! Ik snap het wel.. die knusheid van zolder... de sfeer is ook belangrijk om creatief bezig te kunnen zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. How pretty the newly decorated sewing room is. It will be a delight to work in.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat geweldig zeg :o) Heel gezellig en toch mooi verdeeld/georganiseerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldige nieuwe en ruime quilt kamer heb je Floor! Lijkt memheerlijk om daar met lapjes bezig te zijn. Wat een lieverds heb je om je heen die je zo goed hebben geholpen dit mogelijk te maken. Ga er lekker van genieten de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is het een mooie en praktische quiltkamer geworden. Ik wens je daar veel creatieve uurtjes toe. De blue bird hangt trouwens erg mooi te zijn aan de design wall. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er perfect uit Floor, voor heel veel heerlijke uurtjes lapjes plezier! Wat fijn dat er zoveel lieve schatten om je heen staan om te helpen..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige quiltkamer heb je nu Floor. Zoveel licht, zoveel ruimte!! Geweldig. Wat fijn dat er zoveel mensen geholpen hebben om deze kamer in orde te maken. Hier gaan héél wat heerlijke uurtjes doorgebracht worden.
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig Floor wat een mooie ruimte. En zeker met de gedachten aan Wim een heerlijke plek.
    Ik vind je dapper hoor ..... respect
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijke ruime kamer Floor.Het is altijd even wennen maar in een mum van tijd kan je alles weer vinden en weet je niet meer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heb je een mooie kamer nu, heel veel plezier daar !!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Fijn al die hulp. Je hebt een prachtige kamer zo, ik hoop dat je er gauw fijn kan quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een schitterende kamer, en die lichtinval! Misschien was de zolder knusser, maar deze ruimte is groot en licht. Lijkt me heerlijk om in te werken. En het scheelt met traplopen, ook fijn. Ik hoop dat je heel lang en met veel plezier van je nieuwe atelier gebruik kunt maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dag Floor,

    Wat een heerlijk domein! Muziekje erbij, zag ik, en ... quilten maar :) Wat fijn voor je, geniet ervan!

    Liefs en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh Floor, wat ziet het er fantastisch uit! Zó gezellig en overzichtelijk. Super, die handige mannen die je zo fijn geholpen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een mooie lichte ruimte Floor! Alles binnen handbereik en maar een trap te nemen, alles zo fijn geregeld door je kinderen. Geniet ervan op de momenten als je wat tijd hebt!
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een heerlijke ruimte Floor. Ik denk dat het een hele dierbare kamer is/wordt.

    BeantwoordenVerwijderen