vrijdag 2 november 2018

Onvoltooid werk.

Als een kunstenaar overlijdt wordt het werk dat hij nog niet af heeft, een onvoltooid werk genoemd.
Zo'n werkstuk had ik dus ook hier liggen, een mozaïek dat Wim helaas niet heeft kunnen afmaken.


Dit houten vogelhuisje heeft hij eens gekocht en ik vond het zo leuk als hij dat zou mozaïeken.
Hij heeft er deze twee kanten van afgekregen.


Deze mozaïekjes die hij voor Lois en Sydney heeft gemaakt was het laatste dat hij met veel moeite had afgemaakt.
Maar toch deed hij af en toe een klein stukje van het vogelhuisje in de hoop dat dit ook af zou komen.



Maar wat moest ik er nu mee? Zo ophangen vond ik niet leuk, weggooien kon ik natuurlijk ook niet.
Er zat maar één ding op, zelf afmaken, hoewel dit werk niet echt mijn ding is.


Zo heb ik ongeveer een week in de huiskamer gezeten. Een grote bak met restjes en nog wat tegels kapot slaan (leuk werk!). en begon het bijna leuk te vinden.


Maar zo mooi als hij het kon, waarbij hij elk steentje netjes vijlde, zo deed ik het niet, had er gewoon het geduld niet voor.


Zoek de verschillen! Van mij is het lekker slordig, maar dat vond ik niet erg. Gewoon een stukje pakken en kijken waar het past, een soort van puzzelen dus.


In gedachten hoorde ik Wim zeggen dat het echt niet netjes was en zo niet moest, maar daar trok ik me maar niets van aan :-), en na enige dagen was het helemaal af.
 

Zelfs de onderkant gedaan, had toch steentjes genoeg.
Daarna moest het eigenlijk nog gevoegd worden, maar besloot het toch niet te doen, omdat het nu toch een beetje onvoltooid was, en een mozaïek van ons beiden.


Kijk, een vogeltje erbij en zo hangt het in mijn nieuwe atelier! (zie blogberichtje van verleden week)Ben er blij mee en kijk er graag naar.


Waar ik ook graag naar kijk en blij mee ben, is dit prachtige houten kermispaard. Nee, niet eentje die echt op een draaimolen heeft gestaan, die zijn heel erg groot en onbetaalbaar.


Deze was heel goed betaalbaar, heb hem op een veiling gekocht. Maar toch nog best groot en hij staat prachtig op mijn donkerbruine kast.

Verder ben ik lekker bezig met mijn sneeuwpop quiltje, zo leuk om te doen! Natuurlijk komt hij hier op mijn blog als hij klaar is.

Lieve lezers, wens jullie een heerlijke week.
Veel liefs van mij.
Floor

28 opmerkingen:

  1. Lief als ik een reactie van jullie krijg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder, Floor, zo'n werk van samen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige herinnering aan iets dat jullie samen hebben gedaan. Goed dat je het af hebt gemaakt. Misschien anders en. Minder precies als je man het kon maar ik weet zeker dat hij trots oo je zou zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een mooi kleurrijk vogelhuisje geworden! Goed dat je het afgemaakt hebt, staat leuk tussen de vele kleuren van je stofjes in het atelier. Het paardje is bijzonder, staat mooi op de kast. Jij ook een fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontroerend mooi Floor hoe jij dit huisje hebt afgemaakt en met Wim in gedachten zijn hobby hebt beoefend. Een schitterende herinnering aan de muur nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach Floor, wat geweldig knap dat je dit afgemaakt hebt. Misschien zou Wim het niet netjes genoeg vinden, maar het lijkt mij dat hij ook wel trots zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is een heel bijzonder vogelhuisje geworden, Floor. Een samenwerkingsproject met een dubbele waarde. Je zal er vast iedere keer naar kijken als je je atelier binnenstapt. Knap gedaan.
    Liefs, en jij ook een goed weekend en een fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn, dat je de draad weer oppakken.
    Knap ook dat je het vogelhuisje hebt afgemaakt .wat zal dat emotioneel geweest zijn.
    Maar nu een werkstuk waar je "samen" gemaakt hebt.
    Liefs en een goed weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat vind ik dat leuk Floor, een vogelhuisje waar jullie allebei aan hebben gewerkt, maar nog niet helemaal af, onvoltooid dus... Het heeft z'n charme. Leuk paardje, daarboven op de kast!
    Ook voor jou een fijn weekend en een mooie fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het echt bijzonder mooi hoe je dit hebt aangepakt!
    Er zullen best veel gedachten boven zijn gekomen, maar je doet het dan toch maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel bijzonder hoe dat je het vogelhuisje (bijna) afmaakte, ik houd van zo'n dubbele betekenis!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Petje af Floor dat je de moed hebt opgebracht dit vogelhuisje af te maken. Het vormt een mooi geheel met jouw lapjes. Het paardje is schitterend en staat zo elegant boven op de kast. Fijn dat je er van kunt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel goed van je Floor, spelen met kleurtjes, welliswaar van steen, maar het is goed gelukt! Het paard is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi gedaan Floor, zo is het een vogelhuisje van beiden, en een aanwinst in de quiltkamer.
    Fijn weekend toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat heb je goed gedaan Floor. Het onvoltooide werk van jouw lieve man, voltooid maken. Het ziet er goed uit. Het zal je ook wel voldoening geven. Fijne week!🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat heb je flink aangepakt.
    Laat het ietsje slordig zijn jou geplakte mozaïeken, maar het werkstuk is af en nu kan je er met goede en lieve herinneringen naar kijken, als je in jou hobby kamer bent.
    Goede zondag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat goed Floor, dat je het hebt afgemaakt. Een mooie herinnering aan je man.Ben je nog aan de hartjes bezig ?
    lieve groet van Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan je niet terugmailen Nelly, dus maar even hier...
      Helaas ben ik niet meer aan de hartjesquilt verder gegaan. Alle oude projecten liggen even stil. Dat is eigenlijk niets voor mij, maar het komt vast wel goed. Nu eerst de sneeuwpopquilt afmaken.

      Verwijderen
  19. Mooi dat je vogelhuis hebt afgemaakt. Een prachtig werkstuk van jullie beiden.
    En wauw dat paard helemaal te gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig Floor!!
    Goed gedaan hoor, hier ga je van genieten, zeker weten

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dag Floor, goedemorgen!

    Jullie gezamenlijke vogelhuisje is prachtig geworden. Precies zoals het goed is ;) Geniet van je prachtige paardje ...

    Fijne week en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ach Floor jullie vogelhuisje is toch maar mooi af zo. Blijft zo een mooie herinnering toch. Dat kermis paard is echt geweldig zeg........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat prachtig Floor, dat je het laatste werk van je man af hebt gemaakt. Het "contrast" in afwerking geeft het juist een extra lading, vind ik, en het is een mooie samenwerking en herinnering op deze manier. Hopelijk kun je er nog lang met warme gevoelens naar kijken en van genieten. En het paard: werkelijk super!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat goed van je Floor dat je het vogelhuisje hebt afgemaakt.Zo hebben jullie het samen gedaan.
    En wat een prachtig paard heb je kunnen kopen. Hij staat zo mooi op de kast. Fijne week weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dag Floor,
    Ik vind het knap dat je het werk van Wim zo mooi hebt volbracht. Een kunstwerkje waar ieder op zijn eigen manier aan gewerkt heeft.
    Het paardje staat prachtig op die kast bij jou!!
    Hartelijke groet, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Geweldig dat je hem hebt afgemaakt, zo is hij van Wim en jou samen. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik wist niet dat Wim aan een vogelhuisje begonnen was.
    Je hebt het toch mooi afgemaakt. Natuurlijk niet zo perfect als Wim, maar het is mooi geworden. Zelfs compleet met een “Vogel”.

    BeantwoordenVerwijderen