vrijdag 16 november 2018

Dear Jane en andere projecten.

Lieve lezers, was vorige week even niet aanwezig in blogland omdat ik ziek was. Er heerst iets hoorde ik van verschillende kanten, en ik dacht toen "dat wil ik ook!" :-)
Maar het gaat alweer beter, alleen nog hoesten....
Heb verschillende foto's in mijn fotoalbum gevonden waarvan ik dacht "die heb ik nog niet laten zien", dus dat ga ik nu dan maar doen.


Allereerst mijn Dear Jane die een stuk minder blokjes heeft dan het origineel.
Ook heb ik daar een leuke hartjesrand omheen gemaakt, omdat ik niet zo gek ben op die punten die er eigenlijk aan horen.


Sinds begin september ligt ze al zo. Nou niet hier in het gras natuurlijk, maar in de kast. 
Kom er maar niet toe om haar te dubbelen en te gaan quilten.


Dat wordt wel eens tijd eigenlijk, dus misschien maar eens aan beginnen....
(Heb nog even gezocht bij mijn oudere berichten, zag toen dat ik deze foto's van Jane wel al heb laten zien... beetje dom van me, maar laat het nu maar zo)


Mijn caleidoscoop quilt.... ook al zo'n project wat vrijwel stil ligt.


Zo heel af en toe komt er weer een blokje klaar....


Maar hij groeit daardoor toch steeds een klein stukje. 
Ben er helemaal weg van, zo mooi vind ik hem, maar toch..... waarom dan niet meer ter hand nemen?


Durf het bijna niet te zeggen..... maar mijn hartjes, daar heb ik sinds begin september ook helemaal niet meer naar om gekeken. Ben ik niet van mezelf gewend dat ik alles laat versloffen.


Maar er is een lichtpuntje hoor. Het is niet allemaal kommer en kwel :-)
Kijk mijn Vesalius eens! Daar heb ik toch één kant van de rand van klaar!
Ik ben er wel tevreden over, past qua kleur prachtig bij het mooie middenstuk met de blauwe vogel.
De lapjes van de andere kant heb ik klaar liggen op de goede volgorde om aan elkaar te naaien, maar - jullie snappen het al- op de één of andere manier blijft ook dat weer liggen.....
Wat is er toch met Floortje aan de hand????


Een hondjes quilt?????


Nee, het is mijn leuke sneeuwpop quiltje! Kan gewoon niet meer stoppen....
Of die dan wel een beetje opschiet?


Ja zeker wel! De top is zelfs helemaal klaar. De mooie rode rand er omheen die ik er op geappliqueerd heb maakt het geheel af.
Zo lijkt het wel of je door een raam naar buiten kijkt de winternacht in, waar de sneeuwpop de wacht houdt.
Ben zelfs al aan het quilten geslagen, dus er is nog hoop voor mij :-)

Dus ga ik zo lekker verder als ik mijn zelfgemaakt erwtensoep heb opgegeten.... 
Wens jullie een heerlijke week met veel leuke dingen.
Liefs,
Floor









14 opmerkingen:

  1. Lief als jullie een reactie achterlaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt ook een moeilijke tijd achter de rug, waar andere zaken geregeld moesten worden. En die ufo's, die komen wel weer een keer aan bod. Jouw sneeuwman quiltje is in ieder geval al af. Heel leuk!🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar... er is een tenminste een quilt waar je helemaal voor gaat en waar je aan werkt en waar je plezier aan beleeft... En daar gaat het om. Al het andere komt wel een keer!
    Dat hondje is anders wel heel schattig hoor... smelt..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er gezellig uit waar je mee bezig bent. De hartjes quilt is ook mooi van kleur. Ik vind dat je het ook wel iets rustiger aan mag doen in een moeilijke periode. Ga maar lekker vaak naar een bee of begin zelf thuis met een bee, dan zit je niet zo alleen met je gedachten. Want quilten is wel een hobby waarbij je tijd hebt om te mijmeren. Fijn weekend, veel zon en naar buiten, daar is altijd iets te beleven. Dag Alice.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. tja, soms gaat het niet zoals je wilt. Maar je bent er weer en hoeft je voorlopig niet te vervelen. Eerst even goed opknappen en dan weer aan de slag met die mooie quilts.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja klopt, Floor, je had jou DJ a laten zien, maar wij krijgen er nooit genoeg van, want het is een mooi zeg!!! En je hartjes-quilt, dat komt ook vast nog goed, we hebben nog veel maanden van kou dus zit je lekker binnen te patchen en quilten. De caleidoscoop is prachtig, ieder blokje is er weer een, dus die groeit zeker. En dan die mooie met je paradijsvogel, prachtige rand komt eromheen zeg, mooie passende kleuren. En de sneeuwman is zeker voor de kerst klaar. Wens je een fijn weekend en hoop dat je je weer beter voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha... er is zeker nog hoop voor jou, Floor! Wat een prachtige collectie werkstukken heb je onder handen... het ene nog mooier dan het andere. Dear Jane: geweldig zo met de hartjesrand. De kaleidoscoop, de hartjes, de Vesalius: stuk voor stuk schitterende kleuren bij elkaar. En de sneeuwpopquilt ben je al aan het quilten: wat een leukerd! Geniet er maar van! Fijn weekend en beterschap nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wees maar niet te streng voor jezelf Floor. T was een moeilijke tijd voor je. Ik vind het fijn hier te zien dat je de draad weer oppakt. Het zijn prachtige projecten die je laat zien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vervelend dat je ziek was, goed uitzieken is het beste. De caleidoscoop wordt prachtig, evenals de Vesalius. Vraag me af wat dat woord betekent. En de sneeuwpop met hond is zo lief om naar te kijken. Beterschap en blijf fijn bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal niet erg om die mooie DJ van jou nog eens te mogen bekijken. Wat een mooie kaleidoscoop quilt ben je bezig. Prachtig zo in ecru/rood/blauw. Ook de Vesalius quilt is erg mooi. Middenstuk en rand zijn zó mooi bij elkaar!! En verder gewoon iedere dag kijken of je zin hebt om met de lapjes bezig te zijn of niet. Zo gaat dat hier ook.
    Dankjewel voor je reactie op mijn blogjes. Het was telkens leuk om ze te lezen!!!
    Hartelijke groet, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Floor,

    Hopelijk ben je weer goed opgeknapt!
    Je wintertafereeltje is zo schattig, ik snap dat dat even voorrang kreeg ;) En ondertussen laat je ons toch nog veel andere prachtige projecten zien, ook al vlot dat misschien niet zo snel. Altijd leuk om te zien, dank je wel!

    Fijn weekend en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkig weer opgeknapt en niet te streng zijn voor je eigen hoor. Je bent lekker met het winterquiltje bezig toch. De rest komt vanzelf weer hoor. Lekker doen waar je zin in hebt mag ook toch..............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    IWIN89

    BeantwoordenVerwijderen