zaterdag 23 maart 2019

Oud...

Weet dat ik zelf ook oud ben, (hoewel ik me soms wel 18 voel 😊), maar daar ga ik het nu niet over hebben...


Het gaat om wat ik in dit oude poppenkopje vond.
Wat een prachtig gezichtje heeft ze hè? En zo leuk die mooie wimpers.


Wilde haar gelijk kopen toen ik haar op Marktplaats zag staan.
Er zat een stoffen lijfje aan wat er niet bij hoorde. 
Dat gebeurde vroeger zo vaak, als het hoofdje kapot viel (is zeer breekbaar) werd er een andere op gezet, maakte niet uit of dat een origineel kopje was of iets anders.


Dus het hoofdje voorzichtig van het lijfje gepeuterd, en toen zag ik dat het hoofdje opgevuld was met een krant.
Een tijd bezig geweest om die er uit te halen zonder dat het mooie kopje beschadigd werd.


En kijk eens, een hele oude krant van 25 april 1930!
Wist ik gelijk hoe oud het poppenkopje was.




Is een krant voor landbouwwerktuigen, want daar stond het vol mee. Allemaal oude natuurlijk, maar dat was toen modern.
Leuk om te bewaren, misschien stop ik het wel weer terug in het popje...


En toen was het van de week zomaar lente!


De anemoontjes bloeien weer dat het een lieve lust is.
 

De vanzelf uitgezaaide zaadjes van verleden jaar komen ook alweer op en geven over een jaar bloemen, daarom heb ik er elk jaar meer, want daarvan kan je toch niet genoeg hebben?
Niet teveel schoffelen dus in de tuin.
Zelf gebruik ik de schoffel nooit, want je haalt snel teveel weg.


Het Longkruid laat ook weer zijn bloemetjes zien, verrassing!


Omdat het zo koud was staan de narcissen er nog mooi bij.


Had al wat Scilla in mijn tuin staan, maar deze zijn nieuw, in de herfst gekocht en geplant.


De lieve viooltjes die ik van een buurvrouw heb gekregen bloeien maar door. Ik geniet er van als ik uit mijn raam kijk, en gisteren toen ik even heerlijk buiten in het zonnetje kon zitten.


Maar ook binnen ben ik niet vergeten.... goede vriend bracht deze prachtige bos tulpen mee, waar Wim ook een beetje van mag meegenieten...


Vanmorgen wat onkruid weggebrand en nu staat mijn lieve Jody weer klaar met vragende oogjes wanneer we uit gaan.... nou nu dan maar!

Fijne week gewenst allemaal.
Liefs,
Floor




  



17 opmerkingen:

  1. Lief als ik reacties van jullie krijg!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vondst zeg, die krant. Dat die niet is vergaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent jong van geest hè Floor, daarom voel je je 18! Dat vind ik gaaf, echt waar.
    Dat popje is prachtig, als je de oogjes ziet dan wil je weten wat er in dat kopje omgaat... Nou ja, bleek ze dus een krant in haar lege hoofd te hebben! Terwijl ik het las, dacht ik 'Floor zal die krant toch niet weggegooid hebben...' Maar gelukkig...
    Misschien was het popje wel van een boerendochter...
    Wat een vrolijke bloemen heb je in de tuin staan! Fijn dat je buurvrouw een tijdje geleden alles zo netjes heeft gemaakt, dan kun je nu genieten...
    Geef Jody maar een knuffel, ik smelt van die blik van haar!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief gezichtje heeft het popje, daar kan je toch zomaar voor vallen..zo'n 42 jaar geleden kocht ik een Katy Kruse popje, nieuw bij v&d, vooral voor het liefje gezichtje met vlechten er om heen. Het stoffen lijfje is jammer genoeg verteerd, ze ligt nu in een doosje, weet niet precies wat ik er mee aanmoet..weet jij iemand die zoiets repareert?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke vondst. Daar was je natuurlijk wel blij mee. Heerlijk dat je je nog zo jong voelt. Daar zal het zonnetje nu ook aan meewerken, hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig die krant in het poppenkopje, wel een oud krantje he. Popje moet dan inderdaad ook van die tijd zijn, gaaf gezichtje he.
    Leuk die kleurtjes al in de tuin he, ik kijk het de grond uit nu haha.
    Ach vrouwtje ik kijk je zo lief aan, ga je een blokje om met mij. Wat moeten we toch zonder onze beestjes he....................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel lief kopje van je nieuwe popje. Een krant zo oud.
    Je kan er zo mee naar kunst en kitsch))
    Mooi al in de tuin, het is bij jullie wat verder dan hier.
    Jody die houd je wel jong, geregeld in beweging.
    Fijne zondag. Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Belande enkele dagen geleden per toeval op je leuke blog en zag dat jij een grote verzameling poppen hebt.
    En dan lees ik hier over oude krant in poppenhoofdje,mijn eerste gedachte was: werden er in 1930 al kranten in kleur gedrukt?

    Lees dat eerste kleurenfoto in een Nederlandse krant werd afgedrukt in 1965 en pas in 1992 had de Telegraaf een volledige kleurenbijlage.

    Dan wil ik er het mijne van weten en ging opzoek naar jou gevonden bedrukte bladzijde.
    Het komt uit Landfreund das Schweizer Agrarmagazin wat nog steeds bestaat.

    https://www.landfreund.ch/

    Stukje nostalgie uit 1934

    https://www.einachserclub-praettigau.ch/noschtalgie/

    En je poppenhoofdje mag er ook zijn,zo schattig.

    Fijne zondag,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ger,
      Wat een leuke reactie op mijn blog!
      Wat fijn dat je het hebt uitgezocht en dat die krant nog steeds bestaat. Tja kleurendruk was inderdaad heel bijzonder.
      Nu is die site wel helemaal van deze tijd haha!
      Die tweede link met oude foto’s lijkt heel erg op mijn krant. Mooi al die oude apparaten.
      Zal mijn krantenpagina proberen te strijken en een beetje aan elkaar te plakken, kijken of het één pagina kan worden.
      Heb ook op jouw blogs gekeken, wat kan je prachtige foto’s maken, heel mooi ook al die deuren en de vakanties.
      Jij houdt van koken en reizen, twee dingen waar ik helemaal niet van hou 😊
      Ben echt van gezellig thuis zijn (met mijn quilts en poppen) en gezond maar snel koken, en helemaal niet bakken.
      Maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.
      Wens je veel plezier met je reizen en genieten van mooie en lekkere dingen.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  9. Heerlijk dat het mooie weer eraan komt dan valt er weer veel te ontdekken in de tuin. Goede quiltweek.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super lief kopje.
    En dan die krant is helemaal leuk.
    Leuk ook de reactie hierboven van het uitgezochte artikel. Weet je er meteen meer van.
    Heerlijk ook je tuin.
    Voorjaar is begonnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige vondst Floor, zowel het poppenkopje als de verborgen kranten er in. Erg leuk om dit te vinden, en om zo ook gelijk een leeftijd te kunnen achterhalen. Ik zou de kranten voor zover mogelijk zeker wel bewaren, een leuk aandenken bij dit kopje. Geniet lekker van de lente, ik ben ook zo blij dat het eindelijk weer wat beter weer is, en het buiten al weer zo mooi groen uit begint te lopen. Je krijgt gelijk weer meer zin om wat te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh, wat leuk om hier nog eens zo'n mooi poppenhoofdje te zien. En wat een verrassing zeg, zo'n oude krant in het hoofdje. Ik vind die oude dingen ook altijd zo prachtig. Ook leuk dat één van je bloglezers deze vondst voor je is gaan uitzoeken. Daar moet je toch blij van worden.
    Wat is er al veel moois te zien in je tuintje. En de tulpen staan prachtig bij het portret van Wim!!
    Geniet van weer een nieuwe week Floor.
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Terugstoppen de krant zou ik zeggen. Zo bijzonder! Wat een bloemenzee bij jou. Heerlijk. Ik geniet er hier ook zo van. Al die verschillende bolletjes en bollen die tot bloei komen. Jij hebt wel heel veel anemoontjes! Die willen bij mij niet zo. Ik vertroetel ze dan ook.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldige vondst is die krant uit 1930. Goed bewaren hoor. Het is hier ook genieten van de bloemen en het jonge groen, dat is toch elk voorjaar weer een wonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ontzettend leuk, zo'n oude krant. Wat heb je al veel kleur in de tuin, deze tijd van het jaar is echt genieten. Er komt steeds meer tevoorschijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schattig popje en heel apart de oude kranten. Mooi al die kleurtjes in jou tuin echt Lente. Nu nog iets warmer en dan kunnen wij genieten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen