vrijdag 26 juli 2019

Mijn eigen quiltwinkel, deel 2

Het is alweer een paar weken geleden dat ik HIER schreef over de aanschaf van mijn eigen quiltwinkel.
Het was een manufacturenwinkel, die ik helemaal ga inrichten als quiltwinkel.
Omdat de verkoopster die er werkte geen verstand had van quilts, heb ik haar niet overgenomen.


Daarna heb ik Margje aangenomen. Ze heeft al heel veel quilts gemaakt en ook ooit in een quiltwinkel gewerkt.
De eerste stoffen kwamen binnen...


… en Margje kon gelijk aan de slag. Er moesten heel veel fatquaters gesneden worden.


Mevrouw ging voortvarend aan de slag, maar wat bleek, ze maakte ze 55 x 40 cm! Toen ik haar vroeg waarom ze geen 50 cm had afgesneden zoals normaal, zei ze ijskoud "Dat merken ze toch niet, en zo maken we veel meer winst"!
Nou ja... woedend was ik, en heb haar op staande voet ontslagen!


Na een strenge selectieprocedure heb ik Trudie aangenomen. 
Een hele lieve meid die van wanten weet. Ze ging lekker aan de slag en werkt snel en netjes. 
Er zijn natuurlijk nog geen klanten, dus daar kan ik nog niet over oordelen. 
Eerst moet de winkel helemaal gevuld zijn, maar sommige stoffen laten lang op zich wachten.


Steeds kwamen er rollen stof binnen en die werden in de kast gezet. Zo leuk om te doen en de winkel als het ware te zien groeien.


Kijk, de bak met fatquaters, keurig op de goede maat gesneden, ben trots op haar.


Die staat nu op de toonbank bij de rol met inpakpapier. Niks geen plastic tasjes natuurlijk, nee gewoon inpakken in een papiertje.


Leuk hè zo'n mini papierrol. 



Dit prachtige kleed ligt voor de grote snijtafel. 


Mooi hè, echt Perzisch. Het wordt een sjieke winkel, dat is zeker.


Van de week kwamen er weer stoffen binnen, zo leuk om die uit te pakken!


Er zijn nu veel roze, rode, beige, gele en paarse stoffen, dus jullie begrijpen, de winkel gaat nog niet open, want er moet nog veel binnenkomen.


Trudie is hard aan het werk, en als ze niets te snijden heeft, maakt ze alles netjes schoon, een fijne werknemer.

Jullie snappen het vast wel, ik ben er druk mee, maar met dit hete weer kan ik niet in mijn quiltkamer zitten, maar eigenlijk is het overal veel te heet in huis.
Hopelijk wordt het snel weer fijn zomerweer met gematigde temperaturen en alsjeblieft ook wat regen voor de tuin en de natuur!

Een fijne week gewenst!
Liefs,
Floor


22 opmerkingen:

  1. Verheug me op jullie reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk verhaal, Floor. Gelukkig heb je nu een goede hulp in je mooie winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed opgetreden. Margje eruit en Trudie er in. Maar eh zonder gekheid, wat ziet het er al geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige winkel en Trudie doet zo haar best. Altijd fijn dat er nog een winkel met quiltstoffen open gaat. Ik hou het in de gaten!!! Fijn (koeler) weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow... wat wordt het mooi in de quiltwinkel! Fijn dat Trudie haar werk zo goed doet, stel je voor dat je dat allemaal zelf moest doen...
    Wat doe je nu met die foute fat quaters?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha Floor, wat een geweldig blogje heb je ervan gemaakt. Je quiltwinkel ziet er al prachtig uit. Daar zou ik ook wel willen werken. Maar dan zou ik geen tijd meer hebben om met mijn eigen lapjes bezig te zijn dus laat ik het toch maar over aan Trudie. Die rol inpakpapier is echt té gek. En die bak met FQ's!! Geweldig!!
    Fijn dat je ons hebt laten meegenieten van jouw winkeltje!
    Groetjes Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zit buiten in de tuin te genieten van jou verhaaltje. Wat een prachtige winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke winkel, veel succes met het verdere inrichten!!

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb genoten van je heerlijke verhaal en prachtige foto's. Daar heb je met veel animo aan gewerkt, dat is goed te zien. Al die accessoires maken dat het er zo echt uitziet. De winkel is een fijne aankoop, daar zul je veel plezier aan beleven en, door jouw verhalen en foto's, wij dus ook.
    Kunnen al jouw poppen niet eens samen een regendans gaan doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is zo'n schattig winkeltje. Het verhaal en de foto's maken het tot een lief geheel. Er wordt wel eens gezegd "als een kind zo blij" dat is volgens mij bij jou van toepassing. En dat bedoel ik niet verkeerd hoor.
    Fijn weekend en fijne week met een iets lagere temperatuur zal het wel lukken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooooh, wat een heerlijk winkel wordt dit Floor, echt super! Tja, goed personeel vinden tegenwoordig valt niet mee, dat zie ik ook wel bij jou nu ;-) Het lijkt er gelukkig wel op dat Trudie een blijvertje is. Veel plezier met het inrichten van je winkel, we lezen het vast wel wanneer de grote opening is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O wat een pech had je met zo'n werkneemster als Margje, die zijn slecht voor de zaak! Gelukkig heb je in Trudie een betere en meer toegewijde gevonden. Daar kan je de zaak wel aan toevertrouwen denk ik.
    De inrichting ziet er goed uit, nu op naar de Grand Opening!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo gaat het vaker met winkelpanden,groot of klein.
    De verkoop van artikelen of producten daar moet vraag naar zijn anders is het niet rendabel en winstgevend en moet men noodgedwongen haar deuren sluiten.
    Ook jou miniwinkel kende verschillende handelswaren en eigenaressen

    Tante Emma-Laden: Duitse winkel door een persoon draaiende gehouden meestal niet groter dan huiskamer waar niet enkel levensmiddelen tot aan plafond hoogte op rekken,in schuifladen,op de toonbank uitgestald stonden maar ook allerlei gebruiksvoorwerpen/huishoudelijke artikelen voor dagelijks gebruik waaronder,potten,pannen,garens,knopen,briefpapier enveloppen etc,etc.
    In elk Duits dorp of stadje waren dat soort winkeltje te vinden.
    Bij ons kruidenier of buurtwinkeltje geheten in vroeger tijden
    Nou is het puur nostalgie en kom ik ze af en toe tegen in museum.

    Manufacturenwinkeltje kwam ik als kind vaak omdat er aan overkant van mijn ouderlijk huis een was,wij vonden dat als kind een veel te deftig woord en noemden het altijd de knoopjeswinkel.

    En nou ben jij druk om het leuke mini winkeltje om te bouwen tot quiltwinkeltje.
    Helemaal nieuw voor mij want ik zetten er nog nooit een voet over de vloer:-)
    Maar ik zie wel dat het leuk gaat worden!

    Geniet van je zondag en lieve groet,
    Ger





    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je uitleg Ger. Wat een verhaal. Wist al niet wat die naam betekende.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
    2. Wat 'n geweldige quiltwinkel heb je.En wat 'n geweldige hulp in de winkel. Zal vast heel veel gezellige klantjes komen! Lieve groet Marianne

      Verwijderen
  14. Dat wordt een hele fijne quilt winkel met een mooie collectie stoffen. Helemaal mijn smaak. Denk dat ik snel eens langs kom. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk verhaal, groot gelijk dat die verkoopster vervangen is! En wat lijkt het me een leuk en gezellig werk om zo'n winkel in te richten. Heerlijk, en leuk dat je ons mee laat genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie quiltwinkel wordt het Floor en wat een werk om het in te richten. Kom gauw een keer shoppen en fijn dat je nu Trudie hebt aangenomen. Heb je goede hulp aan.Ik zou zeggen ga zo door Floor. Superleuk Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach wat schattig en dat verhaal geweldig zeg. Ja met goed personeel kom je er wel he. Ben benieuwd hoor wanneer je winkel vol is voor de opening haha, succes er maar mee...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. "Er zijn nu veel roze, rode, beige, gele en paarse stoffen, dus jullie begrijpen, de winkel gaat nog niet open, want er moet nog veel binnenkomen." Hahaha, ik heb erg moeten lachen om je verhaal en vooral bovenstaande zin. Leuk dat je er zo van kunt genieten, mooi gedaan, die roze staande stoffen!

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja, een "beetje" fantasie is mij niet vreemd :-)
      Dank je voor je leuke reactie Marion.

      Verwijderen
  19. Jouw winkel wordt exclusief. Mooie lapjes al. Veel plezier met de verdere inrichting.🤗

    BeantwoordenVerwijderen