vrijdag 13 september 2019

Kleine Jane mag niet mee.

Lieve lezers,
Allereerst heel veel dank voor jullie super lieve reacties op mijn vorige blogberichtje!
Ben er heel blij mee en voel me gesteund en getroost.

Zo af en toe ben ik lekker bezig met het quilten van mijn kleine Jane.
Waarom "kleine Jane"? Nou omdat ik lang niet alle blokken maak en ook de originele rand niet.


Heb de leukste blokken uitgezocht en een rand met harten gemaakt.
Die heb ik als eerste gequilt en zijn allemaal klaar.



Tussen de grote harten allemaal kleine hartjes gemaakt. Leuk werkje en aan de rand quilten lukt me wel goed zonder ring.


Nu bezig met de blokken die aan de rand grenzen.
Had ze eerst heel weinig gequilt, maar ik was toch niet tevreden.


Dus nu maar met veel meer steekjes, want ja, ontevreden zijn is ook niet fijn.
Vraag me af hoe het verder moet, dichter bij het midden.
Maar goed, zover ben ik voorlopig nog niet, want zoals ik boven al schreef: kleine Jane mag niet mee.
Niet mee???? Waar naar toe dan????
Dat vertel ik jullie zo.


Ben verleden week heel druk geweest met blokjes knippen voor tussen de Kersenmuisjes blokken.
Allemaal in rood, blauw en beige/wit.
Eerst uitgerekend hoeveel ik er nodig heb en dan tekenen en knippen maar, allemaal kleine stapeltjes.


Daarna zo uitgelegd dat de kleuren leuk afwisselen.


Daarna de stapeltjes vastgespeld, helemaal klaar voor onderweg....

.... onderweg?????


Ja, ik ga morgenochtend samen met Theo naar Berlijn.
Niet omdat ik Berlijn zo leuk vind, maar om mijn oudste broer en schoonzus te bezoeken.
Mijn broer woont daar al 58 jaar en ik heb hem 5,5 jaar geleden voor het laatst gezien toen hij hier was.
Leuk om ze te bezoeken en samen te eten en heel veel bij te praten.
Natuurlijk ook om mijn lief aan hen voor te stellen :-)


Heb een werkplekje geconstrueerd om onderweg de lapjes aan elkaar te naaien.
Rechtsboven een klein speldenkussentje gemonteerd op een schootkussen, lekker alles bij de hand.
Ben benieuwd of er ook wat uit mijn handen komt.


Wat ik wel heel erg vind, is dat ik mijn kleine lieveling moet missen.
Ze gaat logeren bij een kennis die ook altijd hier in het park haar hondjes uitlaat.
Haar hondjes en Jody kunnen gelukkig goed met elkaar overweg.
Zal je heel erg missen lieve schat!

We rijden op ons gemakje, en gaan er twee dagen over doen, dus tijd genoeg.
Dus er komt weer een blogpauze, want ik ben helemaal offline op vakantie.

Fijne nazomerweek gewenst.
Liefs,
Floor













19 opmerkingen:

  1. Ook al lees ik ze later pas, ben blij met jullie reacties.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel plezier toegewenst Floor, en je "kleine Jane"ziet er erg mooi uit, wat kan je netjes quilten, chapeau.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt je Jane prachtig!!
    Fijne reis en veel plezier bij je broer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer voor de achterblijvers Jane en Jody maar jullie gaan fijn samen naar Berlijn. Wat zullen jullie vieren veel bij te praten hebben. Groot gelijk dat jullie 2 dagen over de reis doen, al dat gejakker is nergens goed voor en nu kun je rustig wat steekjes maken. Geniet ervan samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk voor je! Geniet ervan, Floor, en thuiskomen is dan ook weer zo fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk er eventjes tussenuit.
    Heel veel plezier en lekker genieten.
    En Jane kan wel even wachten.
    Ze word wel heel erg mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijne tijd in Berlijn! Misschien kunnen jullie ook nog wat sightseeing doen, want Berlijn heeft veel te bieden.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijne reis en tijd bij je broer. De rand met hartjes vind ik zo mooi. Ja de kleine Jane ook hoor.
    Geniet van je uitje.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Floor.
    ik loop achter met het lezen blogjes sorry dus voor deze late reactie. Herinneringen aan Wim zijn mooi maar ik kan begrijpen dat ze ook pijn kunnen doen. Afscheid van iemand waar je een groot deel van jou leven lief en leed mee gedeeld hebt is niet makkelijk.
    Toch hoop ik dat je nog een hele fijne tijd krijgt met Theo en je de herinnering aan Wim kunt blijven koesteren.
    Fijne dagen in Berlijn.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel plezier Floor, geniet maar van dit uitje samen met Theo! En je zult vast wel steekjes zetten! Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jody zal het vast ook fijn hebben samen met naar speelkameraadje! Heel veel plezier jullie samen in Berli bij je broer.
    Je Jane wordt echt super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vijf en half jaar is een heel lange tijd om je broer niet te zien.
    Denk dat je hem in die jaren ook wel gemist hebt net zoals je Jody ook zal missen tijdens je verblijf in Berlijn.
    Maar heel fijn dat je goede opvang hebt voor je hondje.
    Kan me er niks bij voorstellen,handwerken in de auto.....ik zou me bij elk schokje in de vingers prikken;-)

    Wens jullie veel plezier samen met familie en of je nog iets van die mooie stad vol cultuur,historie en ontelbare bezienswaardigheden gaat zien....
    Zal het wel lezen.

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een bijzondere reis ga je maken Floor. Zo'n lange tijd je broer niet gezien!! Jullie zullen veel te vertellen hebben.
    Ik wens je een veilige reis en geniet van elkaars gezelschap!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je zult ondertussen al wel in Berlijn zijn. Hoop dat de rit veel aan elkaar genaaide blokjes opgeleverd heeft een prima werkje voor onderweg. Wat fijn om je familie weer te zien na zo een lange tijd. Veel plezier een goede tijd gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Veel plezier in Berlijn. Fijn bijpraten met je broer en schoonzus.
    En knap je werkplek in de auto👍
    Groetjes ook voor mijn zwager😚

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag lieve Floor,

    Jij zit inmiddels heerlijk in Berlijn. Ik hoop dat je een fijne tijd hebt gehad als je dit leest ;) Je hartjes met die hartjes er omheen zijn zo schattig. Het wordt prachtig! Ik vind jouw Jane veel leuker dan de originele ...
    Wat slim, dat speldenkussen op je schootkussen. Dat ga ik ook eens fabrieken voor in de auto. Bij mij rolt altijd van alles weg in de auto etc. Goede tip, dank!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen