zaterdag 25 januari 2020

Steeds een paar blokjes klaar.

Schreef al eerder dat ik niet zoveel heb om te laten zien op mijn blog.
Doe het wat rustiger aan en ben regelmatig bezig met een paar oude quilts die maar niet opschieten.
Jullie allemaal wel bekend natuurlijk.


Zo ben ik op de bee altijd bezig om een blokje te maken voor mijn caleidoscoop-quilt.
Ik maak blauwe blokken...


... en rode blokken.


Net zo lang totdat er weer 9 klaar zijn die ik dan aan elkaar naai tot een strook.


Jody controleert of alles netjes aan elkaar zit.


Gelukkig is alles weer door de keuring gekomen :-)
Vind die lichte cirkels die je ziet zo mooi.
Nu is ie vierkant.... zou de quilt zo kunnen laten... denk toch dat ik nog even doorga, hopelijk komen er nog heel veel bee's.


Regelmatig worden er ook weer hartjes gemaakt.





Jullie weten het vast nog wel dat ik zoveel romantische stofjes heb gekregen voor de hartjes na mijn oproepje op mijn blog.
Wat zijn ze weer leuk hè?
Heb nog zoveel geknipte hartjes liggen dus er komen er nog heel veel bij.


De strook er aan gezet en even op de grond om te kijken hoe het is geworden.


Leuk al die verschillende stofjes, daarop raak je niet uitgekeken!
Moet een bankquilt worden, dus voorlopig nog lekker bezig :-)

Beetje enerverende en drukke weken achter de rug, dus deze week maar eens rustig aan.
Doen jullie dat ook?

Wens iedereen een fijne rustige week toe!
Liefs,
Floor

20 opmerkingen:

  1. Lief als jullie een reactie achterlaten.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterend patroon is de caleidoscoop, vooral door het mooie kleurgebruik. Naar de hartjes blijf je kijken, zo afwisselend. Maar je hebt groot gelijk dat je het even rustig aan doet, het jaar 2020 is nog lang. Zo denk ik er tenminste over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je alles afmaakt. Ze worden allemaal erg mooi. En rustig aan doe ik ook zit zit al 3 weken met mijn been omhoog en kan niet veel dus quilttijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig de caleidoscoop. En goed dat je daar nog mee verder gaat zonde om in de kast te laten liggen. De hartjes zijn natuurlijk leuk met al die praatplaatjes erin. Goede week.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beide quilts in wording zijn erg mooi. Ik neem me vaak voor het even rustig aan te doen, maar met nog twee thuiswonende werkende zoons gaat dat niet altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige caleidoscoop quilt in wording laat je zien, inderdaad komen de cirkels er prachtig uit. De hartjesquilt groeit ook al aardig erg mooi. En een beetje rustig aan doen is ook niet verkeerd.
    Wens je een fijne week toe, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het caleidoscoop quilt prachtig zo mooi dat de lichte blokken en cirkels uit blinken.
    Hartjes ook al zo lief allemaal.
    Goede nieuwe week gewenst,
    Groetnis Annie
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Floor,

    Gezellig, je hartjes weer te zien. Blijft leuk.
    Het lichte effect in de andere quilt is inderdaad prachtig! Dat blijft ook fascinerend in zulk soort quilts, de diverse patronen die je ziet.
    En ja, ik ga ook rustig aan doen, geloof ik. Weinig afspraken, maar wel een paar klusjes. Grote klus is Ella's quilt gaan sandwichen, niet mijn favoriete gedeelte van het hele proces. Kom, ik ga maar eens dapper beginnen, misschien valt het dan wel weer mee ;)

    Fijne rustige week gewenst! Groetjes, Carolien

    P.S. En ja, ik heb de icoon echt zelf geschilderd, grinnik. Veel geleerd van de lerares hierbij, dus haar hand zit er ook een beetje in. Dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,
    Fijn om weer eens een post van jou te zien en te lezen.
    En gelijk laat je weer twee schitterende projecten zien waar je aan bezig bent.
    Wat een leuk effect geeft dat caleidoscoop patroon. Heel mooi in die Hollandse kleurtjes.
    De hartjesquilt groeit ook al stevig. Zó fijn dat je daar je eigen draai aan gegeven hebt. Wordt straks vast een heerlijke quilt voor op de bank!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig die kaleidoscoop Fleur, en ook je hartjes is dan misschien een ouder project, maar het blijft erg leuk om je vorderingen te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie caleidoscoop. Zo zie je, dat het prachtig kan worden met twee kleuren. Leuk om hem nu af te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O ja Floor....je hartjes quilt, ik was die vergeten, maar wat is ie leuk, hopelijk komt ie snel af!
    En die caleidoscoop, dat wordt echt een beauty, ik ben het met je eens, die witte cirkels erin zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als je rustig aan door blijft gaan met blokken maken voor de caleidoscoop tijdens Bee's, dan wordt het nog een flinke grote quilt. En je hartjes-quilt wordt ook prachtig. Fijne rustige week gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De caleidoscoop quilt doet het op de foto goed hoor. Jij kunt de lichte dan wel niet mooi vinden maar wij allemaal wel denk ik.
    Ga er maar lekker mee door. De hartjes quilt is misschien gezelliger om te maken en ziet er ook zo uit. Veel plezier ermee deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die lichte cirkels vind ik juist wel mooi hoor, dat is juist de bedoeling dat het zo wordt! :-)

      Verwijderen
  15. Ja...,oude werkjes oppakken...dat klinkt bekend. Maar het kan ook weer heel erg leuk zijn omdat het als nieuw aanvoelt en je toch al een eindje op weg bent. Ze zijn te mooi om te laten liggen, en als ik moest kiezen wat ik de mooiste vind, zou ik het niet eens weten...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O wat ben je aan twee mooie quilts bezig zeg.
    Al die blauwe en rode in die cirkels, geweldig.
    Maar al die lieve hartjes zijn super............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ben je weer met leuke projecten bezig Floor. Ik vind vooral de caleidoscoop erg mooi, ik houd van dat ronde effect wat ontstaat bij de blokken. Erg leuk, veel plezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die Caleidoscoop blijft leuk! Goed dat Jody er af en toe een kritische blik op werpt. Misschien denkt ze wel dat ze er later heerlijk op mag liggen!

    BeantwoordenVerwijderen