zondag 13 december 2020

Ukkepukje.

Mijn kleine ukkepukje, het mandjesquiltje, is klaar.
Het quilten was natuurlijk niet zo veel werk.


Het is een liefje geworden van 39 x 39 cm, dus met recht een ukkepukje.
Natuurlijk in de lege blokjes kleine hartjes gequilt.


Hij hangt nu gezellig in mijn computerhoekje.... 


Nou eigenlijk moet ik zeggen "hing",  want inmiddels heb ik alle kerstspulletjes van zolder gehaald en neergezet, dus nu hangen er kerstquilts in de kamer.


Boven de eettafel mijn lievelingsquilt.  Eigenlijk geen echte kerstquilt, maar een wollen Welsh quilt die ik heb nagemaakt uit een boek. 
Ik noem het mijn winterquilt omdat hij van wol is gemaakt. Geen gemakkelijk materiaal om met de hand te naaien.


Bij Appie kocht ik deze week dit kerstmannetje met een klein echt boompje naast zich met verlichting.
Grappig vind ik, en met kerst mag het best een beetje kitsch zijn. ๐Ÿ˜


Wat zeker geen kitsch is, zijn deze mini aapjes van gevilte wol (6 cm hoog).
Liet verleden week al dat rechter aapje zien wat ik had gekocht.
Mijn broer in Berlijn werd weer eens verliefd (lijkt wat dat betreft wel op zijn zusje) en wilde ook zo'n schattig aapje.
Er werd er nog eentje voor me gemaakt, en kijk ze eens gezellig samen zitten, net een tweeling.
Maar inmiddels zit de linker uk op het bureau van mijn broer in Berlijn.


Omdat ik niets te quilten had, mijn top van de Vesalius quilt maar eens uit de kast gehaald en gestreken.


Het doorrijgen kan beginnen.


Als dat klaar is, heb je gelijk al het gevoel dat het een quilt is, voelt zo lekker aan.
Ach, na duizenden steekjes is het ook echt zo. ๐Ÿ˜


Afgelopen week was het een spannende week voor ons.
Nadat in oktober de operatie van Theo niet doorging door de vele corona besmettingen, was er een nieuwe datum gepland.
Omdat hij daarna 24 uur naar de IC moest, ging het bijna weer niet door, maar de chirurg heeft het er gelukkig toch doorgedrukt.
Alles is goed gegaan, en na 3 dagen was hij weer thuis en kon ik hem lekker vertroetelen.
We zijn blij en dankbaar dat alles goed is verlopen, hopelijk zijn al die nare klachten nu verleden tijd.


Tot slot, omdat we toch in de kerststemming zijn, deze leuke foto van 1950.
De kerstmarkt op het Janskerkhof in Utrecht. 
Wat een heerlijke knusheid en rust straalt deze foto uit, precies de dingen waar ik zo van hou.

Fijne week gewenst met veel leuke kerstvoorbereidingen.
Liefs,
Floor 






23 opmerkingen:

  1. Ben altijd blij met jullie reacties.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zal een hele opluchting zijn dat de operatie van Theo achter de rug is. Nu kan hij verder herstellen onder de kerstboom waar hij bij jou in goede handen is. En jij hebt genoeg quiltwerk om er gezellig bij te gaan zitten. Good goan samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief quiltje is het geworden, erg mooi.
    Wat fijn dat het beter gaat met Theo, samen onder de kerstboom onder jouw goede zorgen komt dat zeker goed.
    Veel plezier met het doorquilten.
    Fijne week toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Floor is niet alleen zorgzaam voor haar quilts en haar poppen en aapjes, maar ook voor haar (dankbare)
    vriendje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Floor,

    Wat fijn dat de operatie achter de rug is. Een goed herstel voor Theo gewenst! En nu hopelijk een rustige kersttijd gewenst.
    Je ukkepukkies zijn zo leuk geworden! En jeetje, de andere quilts zijn ook weer super. De Welsh quilt en je kerstquiltjes, genieten ...
    Ik reed zaterdag ochtend vroeg langs het Janskerkhof (had echtgenoot gedropt op de Keistraat, waar hij een cursus moest geven) en zag de kerstbomen. Zo gezellig, goede herinneringen inderdaad, al was ik er in 1950 nog niet LOL

    Heb een fijne week en veel plezier met je volgende doorquiltproject!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een rustige kersttijd tegemoet, wilde ik zeggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik begrijp dat je winterquilt je luevelings is. Wow!!! Fijn dat de operatie geslaagd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezelligheid voor de kerst bij jou in huis.
    Fijn dat de operatie geslaagd is en Theo weer thuis is. De plek waar je door Corona momenteel het liefste bent

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,
    Ooh, wat een schattig klein quiltje is het geworden. Met zulke kleine afmetingen kan je al eens vlug een ander quiltje ophangen. Zoals bij jou al gebeurd is. Wat een prachtige Welsh quilt is dat. Echt in blikvanger in je interieur deze dagen.
    Grappig dat je broer zo dikwijls dezelfde smaak heeft als jezelf. Wat lief dat je hem dan ook nog weet te verrassen met het gewenste voorwerp, in dit geval het schattige aapje.
    Het zal een ongelooflijke opluchting geweest zijn voor jullie dat de operatie kon doorgaan en dat het resultaat naar wens is. Nu kunnen jullie in alle rust naar kerstmis toeleven.
    Veel succes met het doorquilten van je prachtige volgende project!!!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een enig quiltje, Floor. Zulke kleintjes zijn toch ook leuk om te maken hรจ. En wat enig dat je broer en jij zo vaak dezelfde smaak hebben. Wat een zorg om Theo. Fijn dat het allemaal goed gegaan is en jullie nu lekker samen Kerst kunnen vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig bloggie weer zeg en wat een mooie quilts laat je weer zien.
    Die aapies wat zijn ze schattig zeg, zo klein he.
    Fijn dat de operatie goed is verlopen en weer achter de rug is.
    Beterschap nu...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel wat hier te lezen, gezellig.
    Allerliefst klein quiltje.
    Zou mij te klein zijn allemaal denk ik.
    Maar het is een schatje, net als de aapjes,
    Fijn dat de operatie voor Theo nu is gedaan, beterschap en leuk toch hem wat verwennen en troetelen.
    Beide hebben jullie dan plezier.
    Het huis ook in kerst sfeer.
    Prachtig het winter quilt.
    Goede nieuwe week.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goede en leuke berichten. Fijn voor jullie! Nu lekker fijn quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beterschap voor Theo!
    Wat een heerlijke projecten allemaal Floor. Wat grappig dat je broer zo meegeniet van al het moois.
    Geniet van de rust in jouw gezellige kersthuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schattig klein quiltje! Eigenlijk zie je dat pas goed als je hem aan de zijkant van je kast ziet hangen.. Maar dat is dan dus wel priegelwerk geweest..
    Die aapjes zijn om op te vreten, zo leuk!
    Fijn dat de operatie van Theo door kon gaan. Het kan maar beter weer achter de rug zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind je dorp in de nacht met Engel in de lucht erg mooi:0))
    Je andere quilts ook hoor!...maar het dorp blijf ik voor me zien :0))
    Lief de kleine mandjesquilt.
    Beterschap voor Theo verdere herstel!
    Groetjes
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Floor wat maak je toch mooie dingen. En leuk dat je de mandjesquilt met hartjes hebt doorgequilt. Ik ben daar ook mee bezig met mijn rood/witte blokjes quilt. Blokken vind ik minder leuk, dus moet er een leuk motief in.
    Fijn dat je weer samen kunt zijn met de Kerst. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Blij dat Theo eindelijk een goede operatie heeft gehad.
    Je quiltpatroon is allemaal prachtig. Ik hou van het zwart-rode patroon.
    Groeten uit Indonesiรซ.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk een reactie uit Indonesiรซ! Dat heb ik nog nooit gehad!
      Bedankt, erg leuk.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  19. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen