zaterdag 19 december 2020

Floortje tussendoortje.

Zoals bij vele quilters heb ik daar ook "last" van. 
Je bent lekker bezig met verschillende projecten en dan zie je opeens weer zoiets leuks "voor er even tussendoor".  Er dan niet bij nadenken dat kleine tussendoortjes ook veel tijd kosten. 
Maar het is zo leuk!!!!


Dus heb ik deze kleine top van 40 x 40 cm, afgelopen weken gemaakt.
Voor de kerst klaar, hoewel het nog wel gequilt en afgewerkt moet worden.
Zijn ze niet schattig die zingende moeder met haar kindjes?


Het begon met het doorkijken van oude quiltbladen... dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden ๐Ÿ˜›


Toen zag ik opeens dit schatje. Zien jullie trouwens het verschil?
Deze is met lichte achtergrond, maar ik vond donkere stof stemmiger bij dit quiltje.


Eerst in zwart-wit afdrukken en dan overtekenen...


Steeds een stukje groter om te kijken wat ik het leukst vind. Het werd toch de grootste.


De tekening overnemen was nog wel een dingetje. Met lichte stof kan het op de lichtbak, maar nu dus niet. Gelukkig heb ik wit carbonpapier (in de quiltwinkel gekocht) zodat ik het op die manier kon overtrekken.


Dan begint het leuke zoeken naar stofjes in mijn laden met lapjes. Het moet nacht lijken, dus niet te fel van kleur. Alles op de goede plek leggen.... zo was het wel naar naar zin.




Eรฉn voor een (en alles in de juiste volgorde) werden de kindjes met hun moeder vereeuwigd op de achtergrond stof.
Zie je de rode wangetjes? Die heb ik met kleurpotlood een beetje kleur gegeven, anders waren het van die bleekscheetjes. ๐Ÿ˜


Toen nog een stofje voor de rand uitzoeken. Zal ik deze rode nemen? 
Vond het toch iets te veel aandacht trekken, dat zou ten koste gaan van de voorstelling...


Dus het werd de wat rustiger groene stof.
Al met al een heerlijk tussendoortje om te doen, echt genieten.
Nu weer verder met waar ik mee bezig was.


Deze kaart, die ik van Cordaid kreeg voor de kerst, wil ik graag met jullie delen.
Prachtige tekst in deze donkere tijd. 
Mijn eigen lichtpuntje is dat het goed gaat met Theo na zijn operatie. We zijn blij en dankbaar.


Dit is mijn eigen kerstkaart om jullie, mijn lieve lezers. fijne dagen te wensen.
Even een blogpauze en in het nieuwe jaar kom ik weer terug.
Wees lief voor elkaar en geniet van de kleine geniet momentjes. ๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—

Liefs,
Floor






21 opmerkingen:

  1. Lief als jullie een berichtje achterlaten.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig quiltje. Fijne kerst Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sluit me graag aan bij de goede wensen van jou en Cordaid, Floor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig trio. Kan me voorstellen dat je hiervoor door de knieen ging. Je hebt er een complete les van gemaakt, nu kan iedereen die dit ziet het ook voor volgend jaar Kerst maken. Nooit geweten dat er wit carbonpapier bestaat. Fijn dat het met Theo goed gaat, houen zo. Blijf gezond en good goan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Floor,

    Wat een schattig kersttafereeltje! Wordt je huis nรณg gezelliger (kan dat nog? ;). Jullie ook hele fijne dagen gewenst en een heel gelukkig en gezond 2021!!!

    Warme groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. P.S. Vind Floortje Tussendoortje trouwens een fantastische term ๐Ÿ˜‚๐Ÿ‘

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super leuk/lief quiltje heb je gemaakt.
    En dat we de geboorte helemaal mee mochten maken.
    Wat een eer.
    Voor nu fijne feestdagen en dat we maar gezond mogen blijven en volgend jaar weer lekker creatief bezig mogen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een enig quiltje. Zoals vaker heb je er weer je eigen draai aan gegeven. En met die donkere achtergrond is het echt leuker. Dank voor je goede wensen. En voor jou en Theo : op naar 2021!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En รฒf ik dit snap...! En niet alleen quilters hebben last van dit soort dingen hoor. Moet kunnen hoor, het is toch hobby? Gewoon lekker aan toe geven. Wat een lief quiltje is het geworden. Je hebt gelijk; die donkere stof is passender, zeker ook omdat er sterren aan de hemel staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi gedaan Floor en met plezier aan gewerkt denk ik.
    Een passende blogje met quilt en wensen. Ook voor jou en Theo mooie, vrolijke kerstdagen en een gezond en gezellig nieuw jaar toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful little stitching snack, and yes they do take some time to make. Wonderful applique.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Snowmen or little children. Both versions are cute as can be.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig en lief quiltje.
    Fijn dat het goed gaat met Theo
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn die kleine quiltjes leuk!!
    Fijn dat de operatie van Theo goed ging en dat het weer goed gaat!
    Fijne kerstdagen en een gezond 2021.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Floor,
    Haha, wat een leuke blogtitel deze keer!!
    Wat een ontzettend leuk tussendoortje heb je weer gemaakt!! Eerlijk gezegd vind ik jouw uitvoering beter geslaagd dan het voorbeeld in het tijdschrift. Wat een ontzettend goed idee om voor een donkere achtergrond te kiezen. Het heeft nu helemaal de sfeer van "de donkere dagen voor kerst". Goed gezien Floor!!
    Je applicatiewerk is zoals steeds subliem uitgevoerd. Daar doe ik echt mijn petje voor af. Wou dat ik het zo mooi kon.
    Fijn om te horen dat het met Theo zo goed gaat. Nu kunnen jullie met een opgelucht gemoed genieten van de komende feestperiode.
    Ik wens je een fijn jaareinde en een prima start van een hopelijk beter 2021.
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O Floor wat een schatje. Zo lief die moeder met haar kindjes. Echt een quiltje voor deze tijd. Fijn dat het goed gaat met Theo ik kan mij voorstellen dat je daar dankbaar voor bent. Juist in deze tijd ken ik dat gevoel van dankbaarheid ook.
    Ik wens jullie fijne dagen toe en een goed en gezond 2021.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een enig quiltje Floor! Leuk dat je toch dat tussendoortje hebt gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk kerstquiltje. Wens je fijne feestdagen toe en doe voorzichtig.groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha...Floortje tussendoortje, goed bedacht. Gelukkig zijn die tussendoortjes van jou altijd superleuk en je maakt ze ook af. Gewoon blijven doen zou ik zeggen. Het geeft aan hoe creatief je bent. Hele fijne dagen gewenst, fijn dat het goed gaat met Theo.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi quiltje. Goed te zien hoe je aan het werk gaat. Knap hoor. Prettige jaarwisseling
    ๐ŸฅฐCoby

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuk quiltje heb je gemaakt weer.
    Hoop dat je een gezellige kerst hebt gehad...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen