zaterdag 2 januari 2021

Een heel vers jaar!

Zo gaat het elk jaar op 1 januari, ik heb mijn nieuwe agenda op tafel liggen, helemaal leeg met een heel nieuw jaar voor me.
Aan het eind staat ie helemaal vol, maar afgelopen jaar wel met heel weinig afspraken.
Nou ja, eigenlijk stonden er best veel afspraken in, maar die zijn inmiddels doorgestreept, ging allemaal niet door, heel jammer.


Mijn wens voor iedereen is dat we over enige maanden weer van veel leuke dingen kunnen genieten en nog gezond zijn.


Mijn kerst was anders dan anders, zoals bij de meeste mensen. Maar ook wel positief anders.
Mensen om me heen waren zo lief en belangstellend! Van een buurvrouw in de straat om de hoek kreeg ik deze mooie kaars en een grote doos met biologische thee, zo lief!


Twee meisjes uit dezelfde straat kwamen met dit autootje aan met hyacint (zelf uitgezocht), lieve meisjes, die ook gezellig even binnen kwamen kletsen.


De buurmeisjes aan de overkant kwamen me een zelfgemaakt kerststukje brengen.
Veel mensen denken dat je in de stad weinig tot geen contact hebt met de buren, maar dat is hier gelukkig anders. Vind het heel bijzonder dat ze zoveel aandacht aan elkaar schenken.


Van mijn lief een grote bos rode rozen. Prachtig, ben gek op rode rozen!


Wat ik ook nog van Theo kreeg was dit mooie zilveren hangertje aan een ketting van het blad van de Ginkgo Biloba boom.
Dat had ik voor mijn verjaardag (in januari) gevraagd, maar toen hij het binnenkreeg met de post, kon hij zich niet meer inhouden en gaf het me gelijk ๐Ÿ’— Een maand te vroeg dus, maar nu kan ik er een maand langer van genieten. ๐Ÿ˜


Naast dat ik gezellig weer mijn kinderen en kleinkinderen heb gezien (weer kadootjes!) ben ik dus ook nog heel verwend deze kerst.
Dat geeft me een warm gevoel zo aan het einde van het moeilijke jaar.

Heb ik verder nog "nuttige dingen"  gedaan????


Natuurlijk wel, want steekjes worden er altijd gezet.
Beetje moeilijk te zien, maar dit is de achterkant van mijn blauwe vogel quilt, waarvan ik de vogel en de bloemen heb doorgequilt. 


Dit is de nog ongequilte voorzijde van het middenstuk.


Daaromheen wordt het middenstuk gerasterd.
Even uitproberen hoe ik het zal doen.... zo, met 1 sterretje in het midden???


Of zo, met 4 sterretjes??? 
Deze vind ik leuker, dus dat ga ik doen. Dat zijn heel erg veel steekjes, dus ik ben weer onder de pannen de komende maand.


Waar ik de komende maand ook nog van ga genieten, zijn de vele leuke kerstkaarten die ik weer ontvangen heb. De hele koelkast hangt er vol mee, heel gezellig om naar de kijken.


Het weekend nog druk met de kerstspullen naar zolder brengen, en dan op naar het voorjaar! ๐Ÿ˜œ
Ja, ik weet het, de winter moet nog beginnen, maar zeg nou zelf, als je dit ziet in de tuin (net gefotografeerd) dan begint het toch weer te borrelen?

Wens jullie een fijne week toe!
Liefs,
Floor

















18 opmerkingen:

  1. Geniet altijd van jullie reacties.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gisteren leek het wel voorjaar', ik zag ook sneeuwklokjes. Maar die bij jou zijn wel wat verder. Gezond nieuwjaar gewenst, Floor. En gelukkig ook natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ten eerste een gezond 2021 en voor je dierbaren. Heerlijk toch verwend te worden bij tijd en wijle. Nu weer over tot de orde van de dag, lekker quilten en hopen dat het voorjaar snel komt. Als er bloementjes in de tuin staan lijkt het al heel wat. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om zo verwend te worden. Geniet maar van al die lieve mensen om je heen.
    Je quiltwerk wordt mooi, wat een mooie steekjes maak je. En wat knap dat je zelfs de achterkant in de gaten houdt. Van mij mag de lente komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Floor ook hier lieve mensen om ons heen. De lente we kijken er naar uit .Mooi Quiltwerk wat ben je daar goed in.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk hoor, die sneeuwklokjes! Ik heb vandaag een bos tulpen gekocht op de markt. Voorlopers op de lente.

    Jij ook een gelukkig en gezond 2021 gewenst!
    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De beste wensen voor 2021 en een fijne eerste week van januari.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie sneeuwklokjes en zo vroeg, hier nog nits te zien.
    Wens je een heel goed 2021 toe.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een verwennerij allemaal zeg!
    De tuin gaat hier nog over de kop dus helaas nog geen sneeuwklokjes voor mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Floor, wat een gezellig blogje heb je geschreven. Ook voor jou de beste wensen voor het nieuwe jaar. En heel hartelijk bedankt voor je lieve reactie op mijn blog, ik geniet er altijd erg van. Ik zat niet helemaal "in the mood" om de afgelopen maanden een blogje te schrijven, nu ga ik proberen weer proberen.
    Wat een schattig kettinkje heb je gekregen. Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk dat iedereen zo aan je heeft gedacht! Maar je bent natuurlijk zelf ook een heel lief en warm mens hรจ.. en dat is dan vaak wederkerig...
    Die Theo..., moest er zรฒ om lachen dat hij je de ketting meteen gaf!
    Foei, voorjaar... Ik weet wel dat je niet van de winter houdt, Floor. Maar laat het toch maar even flink koud worden en vriezen hoor, dat is beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn , al die belangstelling. Een warme start in het nieuwe jaar. Mooi quiltwerk in de hand en intussen naar de sneeuwklokjes kijken. De beste wensen voor 2021.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik begrijp het best dat jij vele kleine attenties krijgt van mensen uit de buurt, wat een heerlijk positief mens ben jij toch. Als je bent zoals je schrijft, dan begrijp ik wel dat mensen aan jou denken! Ik hoop op een prachtig jaar voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marion. Weet niet of ik wel zo positief ben, kan ook snel in zak en as zitten, maar meestal is dat niet zo lang :-)
      Ik wens jou ook een heel fijn jaar toe en belangrijk: veel gezondheid.
      Lieve groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  14. Een heel Fijn, creatief en gezellig jaar gewenst voor jou en Theo. Wat heb jij fijne dagen gehad met al die lieve verrassingen. En al die kaarten, dat blijft leuk, een envelop open maken en genieten van de wensen. Hier hangt de deur ook nog even vol, nog even van genieten.
    Mooi rasterpatroon, het wordt weer een prachtig quiltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Floor,
    Bij jou al een leuk eerste blogje in dit nieuwe jaar. Ik ben precies nog wat op zoek naar inspiratie -:)!!
    Wat fijn dat de buren zo om mekaar geven. Echt een positief signaal in een tijd dat we amper nog iemand kunnen zien.
    Ook Theo heeft je weten te verrassen. Zo'n prachtig verjaardagscadeau!! Dat zal met veel liefde gedragen worden denk ik.
    Ik wens je alle goeds voor het nieuwe jaar. Een goeie gezondheid, veel liefde en tevredenheid. Giet daar nog een laagje creativiteit overheen en het wordt een prima jaar!!!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Voor jullie ook de beste wensen in dit nieuwe jaar.
    Wij hebben ondanks alle regeltjes ook een gezellige kerst gehad en jij ook zie ik. Zo fijn he dat er toch mensen aan je denken in dit toch al zo vreemde tijd.................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een fijn en gezellig blogje Floor. Fijn dat je genoten hebt van de Kerstdagen. Ach ja het was dit jaar allemaal anders maar daarom hoeft het niet minder gezellig te zijn. Heerlijk om van die mooie rozen van Theo te krijgen en leuk om te lezen dat hij niet langer wachten kon op jou verjaardag om de mooie hanger te geven. De quilt wordt mooie he alleen al de kleuren spatten ervan af. Ik heb ook gezocht naar mijn sneeuwklokjes in de tuin maar heb nog niet gevonden. Het is al fijn dat de dagen langer worden en echt het kan mij niet snel genoeg gaan en verlang naar het voorjaar. Wens je nog alle goeds en gezondheid toe voor 2021. Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen