vrijdag 22 januari 2021

Een jaar met Juultje - januari.

Hallo lieve lezers! 

Floortje heeft het druk met naald en draad, dus mocht ik vandaag het blogverhaaltje schrijven.
Wie ik dan wel ben????


Ik ben Juultje, het leuke vogeltje dat dit jaar de hoofdrol mag spelen in een maandelijks blogje.

Dat komt omdat Floor een nieuw project heeft uitgezocht dat heet “Een jaar met Juultje”, (ik dus) 🐦

Het is een quilt met 12 afbeeldingen van mij in de tuin.

Een beetje laat dit januari blokje, maar zoals ik al zei wordt er hard gewerkt aan februari.

Maar er is genoeg te zien, kom maar mee….


Kijk, hier sta ik op, de voederplank met vetbollen. Het lekkers wat er bovenop lag heb ik natuurlijk al allemaal op.

Het heeft verleden week gesneeuwd, dus is er een sneeuwpop gemaakt door de kinderen uit de buurt.

Moet je zien hoe eigenwijs hij kijkt, hij weet nog niet dat ie weldra zal smelten. 😁

Samen hebben we gezellig een takje met kleine rode besjes vast.

Aan de andere “arm” heeft hij een lief rood hartje vast, dat is voor jullie, omdat jullie altijd zo gezellig dit blogje komen lezen.

Wat zeg je nu???

Hoe het hele blok er uitziet?

Nou, kijk maar, leuk hè? Ben er ook heel blij mee, vooral omdat ik (Juultje dus) er op sta.

Heb geen verbeelding hoor, maar ik vind mezelf toch wel een heel mooi vogeltje.

Tot volgende maand, dan mag ik weer de hoofdrol spelen!

 

Liefs van Juultje en Floor.

 


P.S.: het patroon van deze quilt is ontworpen door Marin Patchwork.

 



19 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd of jullie mij (Juultje dus) leuk vinden :-)
    Gezellig als je dat even laat weten.
    Groetjes,
    Juultje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk Juul. Iedere maand een verhaaltje, wat een goed idee. Ik vind je echt een schattig vogeltje. Tot volgende maand!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die word mooi juul dus tot volgende maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Juultje,
    Wat leuk om kennis te maken met jou. Floor had ons al nieuwsgierig gemaakt naar wat ze nu weer uit haar creatieve handen zou toveren. Wat leuk dat de keuze op jou gevallen is. Zo kunnen we nog een héél jaar genieten van Floor haar werkstukjes met jou in de hoofdrol. Het jaar rond met Juul zou ik zeggen!
    Groetjes en tot een volgende keer!!
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, gezellig inspirerend ontwerp ben je aan het maken Floor. Leuk, elke maand de belevenissen van Juultje te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is een leuk en afwisselend patroon. Het ziet er al mooi uit. Ik ga het volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig mooi nieuw project, en Juultje je mag er zijn hoor.
    Je mag je zelf wel prijzen, met Floor die je zo mooi maakt.
    Nu al benieuwd naar de volgende maand.
    Fijn weekeinde samen.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje. Het lijkt me ook zo leuk voor een kinderkamer en dat je er dan iedere keer iets bij vertelt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh dat word weer een super leuk quiltje.
    Juultje is een mooi, lief vogeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aha... ik denk dat jij dan de nieuwe liefde van Floor zal wezen!
    Juultje, .. leuke naam ... ik mag jou wel...
    Wat grappig dat je elke maand een verhaaltje komt vertellen...
    Enne... hoe is het nu met de sneeuwpop?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk blogverhaaltje Floor. En het quiltje van Hanny wordt vast leuk. Mooie omgeving waar ze woont, dus als het weer kan ga je gewoon lekker een paar dagjes naar de Achterhoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Welkom Juultje. Het lijkt me leuk om te zien wat jij dit jaar allemaal gaat beleven.
    Doe je de groetjes aan Floor.
    Fijn weekend hoor.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Juultje is zeker een mooi vogeltje, we zien er naar uit haar maandelijks te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dankjewel Juultje en zo leuk om kennis te maken!
    Wens je Floor een fijn weekend van me? Dankjewel!

    Groetjes, Carolien (die nodig een halve appel voor haar merelkoppel buiten moet gaan leggen, want dat is ze vergeten vanochtend. Schande!)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zie je er schattig uit Juultje...maar ook heel mooi. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal! Het is een nooi blok geworden.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha die mooie Juultje wat kun je gezellig vertellen zeg.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De maand is nog niet om, dus je bent nog ruim op tijd. Wat een leuke quilt gaat dat weer worden. Je applicaties zijn weer supermooi! Veel plezier met februari!

    BeantwoordenVerwijderen