zaterdag 30 januari 2021

Een rommeltje.

Of het bij mij thuis een rommeltje is? Nee hoor, ik ruim graag op, behalve dan in mijn lapjeskamer 😀
Maar dit blogverhaaltje wordt wel een rommeltje.
Soms bewaar ik foto's die dan niet worden gebruikt, maar eigenlijk jammer om ze niet eens te laten zien.
Waar zal ik beginnen....


Eerst maar eens deze schattige muis laten zien die ik van Maria (een mede bee-lid) heb gekregen.
De bee ligt natuurlijk al lang stil, maar ze heeft hem speciaal voor mij gehaakt, en kwam hem zelf brengen.
Heel lief van haar, ben er ook heel blij mee.


Moet je dat leuke krulstaartje zien!


Muis is gek op mandarijnen, maar hij maakt er wel een grote knoeiboel van als hij er van gaat eten.


Daarom mag hij nu gezellig op de slee zitten bij het gehaakte aapje dat ik eens op een beurs kocht.
Samen sleeën wordt natuurlijk pas echt leuk als er sneeuw ligt, maar toen het laatst viel was het avond, en dan mogen ze niet meer buiten spelen, dat snap je.


Van de week zag ik op het blog van Mieke deze leuk muizenkaarten, die had ze gekocht bij Sandra die de muizen maakt en ze ook prachtig kan fotograferen.
Ik, als muizengek wilde die natuurlijk ook kopen.


Toen ik op haar site keek: Sandra Veneman (klik) zag ik dat ze ook een heus boek had uitgegeven met daarin de avonturen van de twee muisjes Finny en Mac die ook op de kaarten staan.


Ze beleven heel veel super spannende avonturen in diverse landen. 
De muisjes zagen bergen...


...gingen die ook beklimmen!


... en dwaalden door dichte bossen. En dat allemaal omdat ze op zoek zijn naar een schat.
Je snapt dat Sandra en haar man deze muisjes hebben meegenomen naar die verschillende landen waar ze op vakantie waren.
Veel werk hoor om ze goed te fotograferen, en daarbij ging er ook wel eens wat mis.
Maar het resultaat is een prachtig dik gebonden boek met een leuk verhaal en prachtige foto's.
Ben er blij mee!

Toen er hier laatst eindelijk eens sneeuw viel was het helaas al donker, dus mooie foto's maken lukte niet meer.


Maar toen ik om 10 uur Jody uitliet zag ik deze grappige sneeuwpop staan. 
Twee volwassenen hadden hem net klaar en ze waren er zelf ook blij mee.
Heerlijk om te zien dat volwassen mensen weer kind worden als er sneeuw ligt!


Maar deze was natuurlijk helemaal van deze tijd, hij had een mondkapje voor, want ja, ook met sneeuwmannen weet je het maar nooit. 😁


Over sneeuw gesproken... heb wat sneeuwklokjes geplukt uit de tuin. 
In een klein vaasje komen ze door de warme binnen mooi uit.


Gisteren kwamen de eerste kaarten binnen die ik kreeg omdat ik morgen jarig ben.
Ook een zelfgetekende, echt zo mooi gemaakt.
Vandaag komen er vast nog veel meer, leuk!
Word dan 73 jaar, en voor het eerst een hele stille verjaardag.
Alleen Theo en mijn eveneens op dezelfde dag jarige oudste zoon (wordt 51 jaar!) komen langs.
Maar mooie kaarten daar ben ik ook gek op, die blijven weer maanden op de koelkast hangen.


Eén kaart wil ik even apart laten zien.... zo mooi en origineel bedacht.
Kreeg hem van Truus (een hele trouwe bloglezer en mailvriendin)
Ze heeft een van mijn blokken van de Blues in Bloom quilt waar ik aan bezig ben, nagemaakt van echte lapjes.
Natuurlijk wel opgeplakt, wat de stukjes zijn superklein, maar ik ben er echt heel blij mee, zo lief!



Op één van mijn kaarten zat deze postzegel. Een corona-zegel die zegt dat we moeten volhouden, grappig hè?


Het kadootje van Theo voor mijn verjaardag (zilveren hanger van een Ginkgo Biloba blad) heb ik al laten zien, want dat had ik met kerst al gekregen.
Maar ik word morgen vast nog wel verrast met een bos bloemen.

Net kwam een lieve buurvrouw die naar de plantenmarkt was geweest, me 10 potjes met bloeiende bolletjes en viooltjes brengen! Zo lief van haar!
Met taart, bloemen, bolletjes en kaarten en dit mooie hangertje wordt het toch vast wel een leuke dag.

Liefs van mij en geniet van de kleine leuke dingen.
Floor




22 opmerkingen:

  1. Ben altijd heel blij met reacties van jullie.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Floor,
    Hieperdepiep hoera voor jou!!!
    We verjaren bijna samen en jij bent exact 10 jaar ouder dan mij.
    De kaartjes, bloemen en cadeautjes maken er vast een feestelijke dag van. Er is vast ook wel een verjaardagstaart -:))
    Wat een ontzettend leuk boek heb je gekocht. Prachtige foto's staan erin. Ik ben doodsbang van de echte exemplaren maar deze vind ik héél leuk.
    Fijne dag morgen en tot een volgende keer!!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sehr schöne Bilder und was für ein Geburtstag Morgen. Alles Gute.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag Floor. Ik wens je een fijne dag. Wat een prachtig boek met die muizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alvast gefeliciteerd Floor. Het wordt vast een gezellige dag bij jullie. Geniet er maar lekker van. Mooie ketting heb je gekregen, die ga je morgen vast dragen.
    Leuk dat je de muizenkaarten en het boek kocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartelijk Gefeliciteerd, een fijne verjaardag
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Een fijne dag gewenst!
    Lief muisje....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je lijkt nu al een beetje jarig.
    Wat een verwennerij.
    En muisjes zo lief...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd, Floor (en ook met je zoon natuurlijk!) en ik hoop dat je heerlijk geniet van deze mooie dag. Je doet vast die prachtige oorbellen in, leuk!

    Groetjes en liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd Floor en een hele fijne dag.Wat een leuk blogbericht weer.Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Floor, wens je een leuke dag toe,groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd Floor! Ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt, al heel gezellig al die kaarten. En wat een lief muisje heb je gekregen. Gezellig dat aapje nu een vriendje of vriendinnetje heeft. Samen is zoveel gezelliger.
    Wat een leuk idee dat boek, mijn fantasie gaat slaat gelijk op hol.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte met deze verjaardag. Denk dat iedereen op zijn tijd het afgelopen jaar of de nog resterende maanden wel een coronaverjaardag heeft gevierd of nog gaat vieren. Deze blijft je vast bij. Maar verwend ben je evengoed wel. Nog een gezellige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeetje Floor, ben ik (hopelijk) nog net precies op tijd. Want als ik jouw bericht goed begrepen heb, ben jij dus vandaag jarig. Dus, een beetje laat op de dag, maar hierbij van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je toch een fijne dag hebt gehad, en nog vele mooie jaren erbij voor jou. En wat een gezellig "rommeltje" is deze blog geworden, helemaal niet erg hoor, om zoveel verschillende leuke nieuwtjes met ons te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou, valt wel mee met dat rommeltje hoor... ik zie wel enige logica in je blogbericht.
    Maar ik zie dat ik zwaar te laat ben om je een fijne verjaardag te wensen. Dat komt ervan als je een paar dagen blogland niet bezoekt... Alsnog van harte gefeliciteerd hoor! Ik hoop dat je toch een gezellige dag hebt gehad.
    Ja, die muisjes zijn leuk hè.. Ik volg Sandra al een tijdje. Maar de gehaakte muis van jou vind ik ook een schatje. Toevallig heb ik de afgelopen tijd ook muizen gehaakt, maar wel weer heel anders. Binnenkort wel een berichtje daarover denk ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. alsnog gefeliciteerd.....ik hoop dat je genoten hebt van je verjaardag....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat grappig, ik zie nu pas dat je samen met onze dochter verjaart, die werd 20

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lees net pas de blogs dus jouw verjaardag gemist. Nog van harte gefeliciteerd en om in muizentaal te blijven "hieperdepiep Hoera" Ik wens je een goede gezondheid in jouw nieuwe levensjaar toe en een mooi blogjaar waarin we veel van je mogen horen en zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou rommel jij maar lekker op je blog hoor. HEERLIJK om te lezen, wat leuk van die muizen, ik zal ook eens bij deze mevrouw gaan kijken. 73, nog van harte gefeliciteerd. Bijzonder hoor dat je zoveel mooie lieve kaarten hebt gekregen. Die van Truus is wel over de top geweldig. Super toch dat iemand zo hard heeft zitten werken voor je. Dan heb je toch weer veel om dankbaar voor te zijn. Fijne dag Floor en tot blogs, Juud

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een heel gezellige blog. En ik feliciteer je vandaag want dan kan nog best toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ach Floor, nou ben ik je verjaardag vergeten!! Het ritme zit er niet meer in, lijkt wel. Hoe dan ook, van harte Gefeliciteerd!! Wens je het allerbeste voor het komende jaar.
    Volgende week kan je weer een sneeuwpop maken, eentje die langer blijft staan.
    Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ach ik las net je bent jarig geweest en dan nog in deze tijd zo'n stille he.
    Maar toch gefeliciteerd en blijf gezond he...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen