zaterdag 25 september 2021

Vakantie deel 2. Naar Supergoof.

Dank voor jullie leuke reacties op mijn vorige "Pechvakantieblogje".
Was inderdaad best uitzonderlijk voor mij dat ik onder al die pech zo rustig bleef en toch bleef genieten.
Ben normaal best snel uit mijn humeur als er dingen misgaan.


Wat ik verleden week al schreef, op dinsdag gingen we naar Supergoof in Kampen, naar de gezellige stoffenwinkel van Ingrid.
Goed, eerst ging het dus mis. 
De scootmobiel van Theo wilde niks doen, dus dan maar vanaf de parkeerplaats naar de winkel lopen, dat was nog te doen.


Wat heerlijk is het om deze winkel binnen te lopen en begroet te worden door Ingrid.
Ze was druk aan het stoffen snijden en ik liep direct hebberig naar de bakken met lapjes.


Theo ging op een bankje lekker zitten bijkomen. 
Toen meneer Supergoof ook binnen kwam had hij het dubbel naar de zin, ze waren al die tijd samen gezellig in gesprek.


Overal zijn er leuke hoekjes.


Heb lang niet alles rustig kunnen bekijken, was veel te druk met mooie stofjes uitzoeken.
Laat zo zien wat ik gekocht heb, want met lege handen kom je daar niet weg ๐Ÿ˜„


Daarna liepen we nog een heel klein stukje om bij een restaurant wat de gaan drinken.
Zag ik daar dit leuke smalle huisje ingeklemd tussen twee grote gebouwen. 
Het is maar een (brede) deur breed, zo grappig.






Mooi beschilderd deze gevel van een museum.
Zo jammer dat we verder niets konden bekijken van het mooie plaatsje Kampen.
Misschien nog maar eens die richting uit als we weer op vakantie gaan.


Wat ik gekocht heb bij Ingrid???
Nou, ik nam deze twee leuke zakjes mee om ze in ons vakantiehuisje uit te gaan pakken.


Kijk eens wat mooi! Allemaal schitterende lapjes in hele zachte kleurtjes.
Daar heb ik heel weinig van in mijn voorraad en ik wist dat zij ze verkocht.
Soms moet je ver rijden om iets te vinden naar je zin.


In het andere zakje zat deze lieve Maileg kabouter. 
Supergoof verkoopt heel veel van Maileg, maar deze kabouter strak mij gelijk bij binnenkomst zo aan, dat ie mee naar huis mocht.
Hij heeft een lekker warm wintertruitje aan en zit nu gezellig hier in de woonkamer hoewel hij zijn maatjes in de winkel wel erg mist zei hij mij laatst.


Toen we terug liepen naar de parkeerplaats zag ik in een winkel naast Supergoof dit prachtige antieke hobbelpaard in de etalage staan.
Verliefd natuurlijk... ๐Ÿ˜œ 
Paard ging dus mee. Als je weet dat het 65 x 92 cm groot is en zwaar, dan was dat wel een dingetje.
Maar die meneer van de winkel bracht het voor ons naar de auto, heel lief.
Kreeg het hobbelpaard van Theo voor mijn verjaardag... dat is pas in januari....
Tegen die tijd is ie dat vast alweer vergeten haha! 


Ging met moeite in de auto bij de koffers, tassen en de scootmobiel, maar het is gelukt.
Staat nu mooi te zijn bij mijn antieke Art Deco kastje en twee heel oude poppen.


Heb nog meer van die houten paarden, die staan op de kast, maar nu is alles wel helemaal vol.
Mag voor mezelf  N I E T S  meer kopen wat oude leuke spulletjes betreft... 
Vraag me nu al af hoe lang me dat gaat lukken. ๐Ÿ˜•

Vragen jullie je vast nog af... heb je nog steekjes gemaakt in de vakantie?


Ja hoor, heb 6 blokken voor mijn moderne quilt gemaakt van de Faffe Fasset stofjes.
Zien er weer kleurrijk uit.

Aan het eind van dit vrolijke blogverhaaltje, ook nog verdrietig nieuws te melden....


Dit egeltje liet ik jullie een paar weken geleden zien.
Hij/zij kwam elke avond naar mijn tuin om daar (hopelijk) veel slakken op te eten, maar misschien ook wel alleen het geknoeide vogelvoer.
Hij liep daar altijd een heel eind voor, snap niet waarom hij niet gewoon bleef, er is hier genoeg te eten en er zijn ook diverse slaapplekken.


Die wandelingen van het park naar mijn tuin zijn hem fataal geworden. Kennelijk liep hij net hier naast mijn huis op de parkeerplaats toen een van de buren thuiskwam en hem aanreed.
Ik vond hem dood... zo verdrietig.
Vroeger waren hier heel veel egels in het park, volgens mij was dit nog de enige.

Ga maar weer eens knippen in mijn mooie nieuwe Supergooflapjes, daar vrolijk ik hopelijk wel weer van op.

Fijne week gewenst.
Lieve groetjes,
Floor



15 opmerkingen:

  1. Leuk om jullie reacties te lezen.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, dat arme egeltje.
    Wat een leuke aankopen hebben jullie gedaan. Het paardje past mooi in jouw verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb nu pas de laatste 2 verhalen gelezen. Petje af dat je onder al die pech rustig bleef en er zelfs een, voor ons tenminste, geestig verhaal over kon schrijven. Prachtige lapjes heb je gekocht, daar komen weer mooie quilts van. Mooi verjaardagscadeau heb je al gekregen. Die past goed bij het kastje en de poppen. Wat jammer van dat egeltje, hopelijk ben je opgeknapt van het lapjes knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke stofjes kocht je. Heerlijk om zo je voorraad aan te kunnen vullen. En dan dat paard, wat een mooi kado. Zo kreeg jullie vakantie toch een mooi eind.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een fijne dag had je Floor, lieve lapjes gevonden een prachtig verjaarscadeau. Maar ach...dat egeltje, zo zielig. Hopelijk zullen er toch nog een paar meer in de buurt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I just spent my coffee time reading your recent posts. Sorry about the troubles on vacation but I loved the photos of the you two. Bad things come in threes, is a saying here. Meanwhile I think you were lucky to get in Supergoof's store...I can only dream of such. I've followed her on the net for many years and drooled over the beautiful fabrics. Now you have some and I know you will enjoy them. Glad you are home safe and sound!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Floor,

    Ah! Bij Ingrid geweest, wat een feestje die winkel hรจ ... en Supergoof babbelt er zo gezellig bij ook ;) Dat grove blauwe ruitje heb ik ook meegenomen, die vond ik zo mooi!
    Je paard is prachtig, wat een leuk cadeau. Ja, ben benieuwd hoe lang je het volhoudt, hihi!

    Geniet er maar lekker van en een fijne week. Ik vind wel dat een ander egeltje maar eens moet gaan verkassen richting jouw omgeving, trouwens. Wie weet ...

    Liefs en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, wat een snoepwinkel heeft onze Goof!
    Dacht eerst toen ze net verhuisd was,dat ze in Zutphen was gaan wonen,maar gelukkig is het Kampen en dat is dichterbij. Nu nog een keer daarheen...
    Prachtige lapjes heb je daar meegenomen en de kabouter -- wat een schatje! En dan nog zo'n mooi paard! Heb hier nog een houten paardenhoofd liggen...wel in delen ,maar dochter wilde het niet meer en ik vind het te mooi om weg te gooien.
    Och arm egeltje.....
    Hoop dat je lapjes je weer opvrolijken.
    Gezellige dag en groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Floor, heb even je laatste blogverhalen gelezen, wat een avonturen, maar wel heel gezellig denk ik zo.
    En wat een lieve kleurtjes heb je gescoord bij Ingrid.Ben benieuwd wat je er van gaat maken.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Floor,
    Volgens mij ben jij nog aan 't nagenieten van je bezoekje aan Supergoof. Een paradijs voor quiltmakers waar je ogen tekort komt!!
    Mooie lapjes heb je uitgekozen en de kabouter is een dotje.
    Alsof er geen eind aan de verwennerij kon komen krijg je ook nog zo'n prachtig paard cadeau!!! Quilt, kastje, poppen en paard zorgen voor een perfect plaatje!!!
    Oh, oh wat een smal huisje laat je daar zien. Niets voor mij om daar te moeten wonen. Veel te claustrofobisch -:)
    Fijne week en tot blogs!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah, wat sneu van dat egeltje...
    Gelukkig waren er ook volop leuke momenten in jullie vakantieweek. Kampen lijkt me een mooie stad, maar ik ben er nog nooit geweest...
    En ooooo, wat heb je jezelf weer lekker verwend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een triest einde voor het egeltje.
    Jammer dat jullie uitje naar Kampen kort was, maar je hebt wel mooie aankopen kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh dat arme egeltje.
    Er zijn er al zo weinig.
    Prachtige stofjes heb je gekocht.
    En dan dat hobbelpaard, zo mooi.
    En dan laat je jaloersmakend zien dat je nog meer paarden hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi lieve Floor, wat was het gezellig dat jullie er waren!
    Dat kleine huisje dat je laat zien, daar kan ik nog iets over vertellen, het is de achterdeur van een heel groot pand dat aan de IJssel staat. En de voordeur rechts? Dat is de voordeur van het huisje waar we eerst woonden. Fijne dag en groetjes aan Theo!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen