vrijdag 1 oktober 2021

Posies in the Valley.

Ja, zo heet mijn blauwe bloemen quilt officieel. Wel zo mooi die naam.
Misschien moet ik de quilt zo maar blijven noemen.
Het patroon is van Barb Adams en Alma Allen.


Kijk, het schiet al aardig op met de blokken die af zijn.  Het middenstuk en alle randblokken.
Zoals je kunt zien, zijn er nog 4 witte blokken in de hoeken, die moeten nog gemaakt worden en dan kan alles in elkaar gezet worden.


Deze leukert is de laatste die ik gemaakt heb. 


Gezellig weer met een vogeltje, daar zitten er al meer van in bij diverse blokken.


Inmiddels heb ik de 9 middenblokken aan elkaar gezet, dan lijkt het al wat. 😘
Ga snel verder met een van de witte blokken, want ik wil deze top nu wel eens af hebben, anders ligt er zoveel wat nog niet klaar is en daar word ik onrustig van.


Het is nu echt herfstweer, heb het de laatste dagen zo koud, dat ik met mijn lekkere dikke teddyvest over mijn trui heen in mijn atelier zit te werken. 
Het atelier is mijn lievelingsplekje in huis, dat snappen jullie.


Tot slot wat moedige musjes die niet bang zijn voor de poes.
Zo grappig dat ze weten dat deze niets doet.


Ze vliegen er gewoon bovenop op hem uit te dagen 😄

Een kort blogje deze week, ook wel eens fijn.
Morgen heb ik gezellig weer de bee, heb er zin in.

Wens jullie een hele fijne week toe.
Liefs,
Floor



18 opmerkingen:

  1. Dank voor jullie reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt dit weer een prachtige quilt Floor. Je zit er zo warm en knus bij in jouw atelier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt het prachtig. Het lijkt zo net een tegeltableau. Ja, het is een stuk kouder. Hier achter het glas in het zonnetje is het aangenaam. Zo'n dik teddyvest houdt je lekker warm. Leuk die musjes bij poes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het wordt een schitterende quilt, Floor. Wat een precisiewerk met al die kleine stukjes stof. Mooi atelier heb je toch en met een lekker dik vest aan kun je daar nu heerlijk werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat wordt dit weer een prachtige quilt.
    We hebben hier de houtkachel aan.
    De herfst is echt begonnen.
    Veel plezier morgen op de bee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een leuk blokje is het zeker en zoals we van jou gewend zijn, weer perfect gemaakt! Het wordt echt een prachtige quilt. Wat een heerlijk teddy vest heb je, ziet er comfortabel uit en staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat wordt het toch mooi. Zo knap dat je zelf die blokjes bedenkt. Fijn dat je zo'n warm vest hebt. Heb je ook lekkere dikke sokken aan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik bedenk de blokken niet zelf hoor, het is een bestaand patroon, de ontwerper staat er bij.
      Maar ik heb geen patroon, ik heb alles van de foto overgenomen en vergroot, veel werk, maar ik kon nergens het boek vinden.
      Ik heb gewone sokken aan, maar wel mijn bontlaarsjes 😊 Ik ben nu eenmaal een superkoukleum.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  8. Wat een idee om de achterkant van een flanellen laken te maken. Ik wist niet dat dat kon. Weer een recycle mogelijkheid. Een heel mooie quilt en een mooie bestemming!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat is niet de achterkant van de quilt hoor, hoewel je daar ook best flanel voor kunt gebruiken.
      Dit is mijn ontwerpwand. Daar "plak" ik de lapjes tegenaan zodat ik uit de verte kan kijken hoe het er uit ziet.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, dat is toch een prachtige naam voor deze mooie quilt. Ik moet ook steeds denken aan Staphorster stipwerk als ik er naar kijk. Het is niet hetzelfde, maar toch zie ik overeenkomsten. Het zou zomaar volksschilderkunst kunnen zijn.
    Mooie poes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Your blue applique blocks are just gorgeous. Such fine stitching.

    BeantwoordenVerwijderen

  12. Hallo Floor,

    Prachtig, je quilt in wording. Blauw is toch een fantastische kleur :)
    Ik heb mijn geitenwollensokken inmiddels ook weer aan, hoor. Het wordt echt herfst en dan mag dat, hè ;)

    Fijne week en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Floor,
    Wat heb je een mooie naam gekozen voor je quilt. Dat vind ik zelf altijd een moeilijke, een originele naam voor mijn quilts kiezen 😁.
    Je blokken zien er schitterend uit. Het einde komt stilaan in zicht 👍
    Heerlijk om zo'n eigen plekje te hebben in huis. Je zit er zo gezellig bij met je warme trui. Hij staat je beeldig 😍
    Fijne week!!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Liliane.
      Nee, ik heb die naam niet gekozen hoor. Dat is de officiële naam van het patroon.
      Ik noem hem heel gewoontjes mijn "Blauwe bloemen quilt" :-)
      Lieve groetjes,
      Floor

      Verwijderen
    2. "Hij staat je beeldig." Dat vind ik nou ook...

      Verwijderen
  14. Dat wordt weer heel mooi de kleuren zijn prachtig .
    Groetjes van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen