dinsdag 22 november 2022

Vakantie naar Kring van Dorth.

Op 11 november gingen Theo en ik een weekje op vakantie naar Kring van Dorth.
Waar dat ligt.... ? Het is in de buurt van Deventer en Zutphen.
(Let op: 45 foto's!) 😁


Dit was ons gezellige huisje.


Met een prachtig uitzicht op het water.
Zaterdagochtend gingen we natuurlijk eerst boodschappen doen.


Daarna buiten in het zonnetje koffie (chocolademelk) drinken en een taartje eten omdat Theo die dag 78 jaar werd. Een minifeestje in de zon, en dat op 12 november!


Natuurlijk was onze grote liefde ook mee.
Omdat het nog steeds helemaal niet goed gaat met mijn energie hebben we de hele week kleine mini uitstapjes gemaakt.


Dat werd op zondag een klein wandelingetje in het bos.






Natuurlijk was er af en toe tijd voor een knuffel 😍




Niet te geloven dat we daarna weer in de zon op het terras konden zitten en genieten.






Als de zon onder ging hadden we ook een mooi uitzicht.


Daarna de nep openhaard aan. Was toch wel leuk om naar de kijken.


Op maandag wilde Theo graag de grote kerk van Deventer bezoeken.
Dus met de pont over, en onderhand genoten van de skyline van Deventer.


We liepen eerst langs de oude Mariakerk.


Zag er prachtig oud en vervallen uit, daar hou ik wel van.


Maar hier kwamen we voor.
Helaas...., ondanks dat de kerk volgens de site open was op maandagmorgen, was ie toch gesloten. đŸ˜ĸ
Dan maar even wat warms drinken in een cafeetje, want er stond een gure wind.


Nog even langs het mooie stadhuis gelopen en toen weer met de pont terug naar de auto.


De ramen van dit stadhuis zijn heel bijzonder.
Het is een ontwerp van kunstenaar Loes ten Anscher.
Niet te geloven, maar elk raam bevat een afbeelding van een vingerafdruk, dus zijn ze allemaal verschillend.


Dinsdag gingen we een nieuwe poging wagen, op naar een van de mooie kerken van Zutphen.
Theo is gek op kerken, dus die wilde hij ook graag bezoeken.




Er hing een schitterende kaarsenkroon.


Glas in lood, daar ben ik heel gek op.


Deze middeleeuwse martelwerktuigen zien er heel eng uit. Wat zouden ze te vertellen hebben?
Niet veel moois denk ik.


In een kerk willen we altijd een kaarsje opsteken voor mensen die ons verlaten hebben, of voor mensen die het momenteel moeilijk hebben.


We staken er natuurlijk beiden eentje op....😌😔
EÊn kaarsje voor verschillende mensen mag toch ook?


Daarna liepen we weer terug naar de auto.
Wat een heerlijk straatje zag ik daar, zo leuk dat huis in vrolijke kleuren.


Dag Zutphen! Helaas had ik geen energie meer om nog naar de quiltwinkel van Petra Prins te gaan...


Op woensdag was mijn wens weer aan de beurt, en natuurlijk werd dat een klein wandelingetje in het schitterende herfstbos bij Epse.
De beuken hadden al veel blad verloren, maar er was nog genoeg kleur om van te genieten.


Een boom met aan de voet een klein waterreservoir voor de kabouters en elfjes.....


Het had in de nacht flink geregend, dat was lastig lopen als je zo'n plas op het pad tegenkomt, maar het levert een prachtig plaatje op.






Alle drie genoten van het mooie bos, dus na een half uurtje wandelen maar weer naar huis.


Toen we terug liepen zagen we dit huisje aan de rand van het bos.
Op slag verliefd! 
Hier zou ik wel willen wonen. Een schitterende omgeving, zo het bos inlopen elke dag, een grote tuin, toch nog wel wat buren in de buurt, en dan dat huisje.... zucht.... vast te duur voor mij....


Donderdag was de enige echte regendag. In heel Nederland was het nat.
Achter ons huisje waren ze nieuwe huisjes aan het bouwen, en het weggetje waar het bouwverkeer overheen reed was een grote waterpoel geworden.


Dus moesten we iets bedenken wat binnen was.
Dan maar naar het tuincentrum, zeker geen straf hoor, ben er gek op !


Hier in Tuinland weer een heel andere kerstshow dan bij Intratuin.
Mooie figuren met veel lichtjes.


Ook bomen en veel ballen natuurlijk.


Jody vond het wat minder zo in het winkelwagentje, ze kon nergens aan snuffelen. 






Ook weer een kort uitje, maar wel erg genoten.


In de avond toch nog een prachtige ondergaande zon.
Ik heb veel gerust en geslapen deze week, maar we hebben het toch heel fijn gehad.
Genoten van elkaar, de kleine uitjes, samen eten en t.v. kijken.
Kortom, genieten van kleine genietjes. 💏

(Dank dat jullie het tot het einde van dit lange blogbericht hebben volgehouden.

Liefs van Theo en Floor











16 opmerkingen:

  1. Wat een lang verhaal hè! Lief dat jullie aan het eind zijn gekomen. :-)
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke week weg. Genieten van de kleine dingen, dat is toch geweldig! Je hebt er een mooi verslag van gemaakt.
    Ik hoop voor je dat je energie gauw weer wat toeneemt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar goed dat je vertelt waar het plaatsje ligt, want dat had ik echt niet geweten!
    Ook van kleine korte uitstapjes kun je intens genieten, dat zie ik wel aan de foto's ...
    Zo'n lief huisje aan de rand van het bos is echt wat voor jou, Floor! Maar je hebt daar wel een auto nodig, maar die heb je misschien wel..
    Ik ben ook gek op oude kerken èn orgels en ben blij dat je daar ook foto's van laat zien.
    Heerlijk zo'n weekje samen weg, de kleine dingen zijn vaak juist zÃ˛ bijzonder als je je niet richt op het grote!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yep, ik heb hem helemaal bekeken. Dit is hoe mijn man en ik samen vakantie vieren. Hoe bijzonder is het hè, dat dat kan. genieten van de kleine dingen is genieten met een grote G. Mooie oude kerk zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk verslag Floor en wat een fantastische week hebben jullie samen gehad. Eigenlijk voelt het een beetje alsof ik met jullie ben mee gegaan. Je schrijft zo lief over al die kleine genietjes, en dat was het zeker. Zo fijn ook voor Jody er even tussenuit, lekker scharrelen in de natuur. Oke, dat winkelwagentje vond ze geen succes. Mooi ook de foto van Jody tussen al die bruine herfstbladeren. De foto van de boom met aan de voet dat drinkreservoir voor kabouters en elfjes, die boom vind ik op een olifant lijken, zijn slurf gekruld, en met die stevige poten daarnaast, kijk maar eens. Vind al je foto's prachtig en sfeervol, en vooral ook van jullie saampjes, fijn dat jullie met z'n drietjes zo heerlijk hebben genoten. En zelf heb ik ook genoten van deze post, groetjes, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het was heerlijk om te lezen lieve alletwee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijne vakantie voor jullie. Jullie zaten op een mooie plek, natuur en stad in de buurt, heerlijk voor de afwisseling. Leuk dat we even met jullie mee mochten. Ik duim met je mee dat de energie weer terug komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's en fijn dat jullie zo genoten hebben. Zo vieren wij ook onze vakanties. Jullie zaten in een prachtige omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is dus niet ver van mijn woonplaats vandaan. Wat een mooie foto's en Theo, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie week. En jullie weten echt wat genieten is!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je was vast op de Vlinderhoeve. Mooie omgeving. Jammer dat de kerk in Deventer dicht was. Het nl een prachtige kerk. Maar de kerk in Zutphen is ook mooi. En de ramen in Deventer stadhuis zijn heel bijzonder. Helaas was ik toen te laat met aanmelden. En Nog gefeliciteerd met Theo. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Floor,
    Omdat ik zelf op vakantie was volgt nu pas mijn reactie.
    Wat heb ik lekker meegenoten van jullie heerlijk vakantieweekje!!
    Geweldig toch hoe jullie in het novemberzonnetje zitten te genieten. Een verjaardag vieren op vakantie is toch ook een beetje speciaal. Daar hoort natuurlijk een lekker gebakje bij.
    Ondanks het lage energiepeil hebben jullie toch mooie uitstappen gemaakt. Wat een bijzondere ramen heeft dat stadhuis. Ik vind het erg mooi!!
    Ik wil ook altijd de kerken bezoeken als we ergens op verplaatsing zijn. Soms ontdek je echte pareltjes.
    De natuur was op z'n mooist in deze prachtige herfstkleuren. Jody blend zo mooi met de herfstbladeren!
    Zelfs een druilerige dag werd leuk door een uitstapje naar Tuinland. Helemaal jouw ding natuurlijk.
    Nu zijn jullie alweer even terug thuis maar ik hoop dat de toekomst nog meer van deze vakantiedagen voor jullie in petto heeft!!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jullie hebben leuke dingen gedaan allemaal, en gevarieerd, bos en stad. Heerlijk! En nog mooi weer gehad ook. Dat je in november in Nederland nog buiten kunt zitten is toch wel buitengewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat huisje in het bos Floor, daar kan ik ook zomaar spontaan verliefd op worden! Wat een heerlijke week hebben jullie gehad. Ondanks dat je nog niet veel energie hebt er toch het maximale uitgehaald aan genieten en kleine uitstapjes en volgens mij had Jody het ook helemaal naar haar zin!
    Hoop dat je snel wat meer energie krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie reportage van jullie weekje weg. Sorry voor de late reactie, de computer was weer eens op hol geslagen en dan moet er een buurman aan te pas komen om het te herstellen. Hij heeft mij dat truukje nu geleerd. Of ik het onthouden kan is een ander verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen