woensdag 9 november 2022

Huizen en harten 4 / Vakantie.

Af en toe doe ik weer wat aan een van mijn huisjes van de Huizen en Hartenquilt.
Zo komt er weer een huizenblokje af.


Wat is ie weer leuk hè, met dat kleine stippelhuisje!


Wel veel veranderd aan het patroon, maar ik doe de dingen graag naar mijn eigen zin 😉


Dit huisje vind ik het leukste van het patroon. Lekker knus, ik zou er graag in willen wonen.
Ook de vrolijke bloementuin er omheen is zo leuk.



Weer lekker veel harten, want dat moet wel als de quilt Huizen en Harten heet.


Lieve romantische roosjes passen er ook goed bij.


Kijk, zo komt dat blok aan de andere drie.
Wordt straks een vrolijk geheel.

Lees bij de meeste bloggers, dat ze gek zijn op de herfst.
Ik ook hoor, maar de zon moet dan wel schijnen 😎
Al lopende met Jody door mijn park, maak ik heel veel foto's met mijn mobiel.
Geniet maar even mee...










Dit schattige paddenstoeltje (nog nooit eerder gezien) groeit in mijn tuin.





Door het zachte weer kom ik ook zo af en toe een boterbloemetje tegen dat alweer het voorjaar in de bol heeft.


Trouwens... mijn voortuintje doet ook vrolijk mee.
De  Erigeron plantjes blijven doorbloeien totdat het gaat vriezen.


Even een pauze bij mij, want Theo en ik ( en natuurlijk mijn lieve Jody) gaan er een weekje tussenuit.
Een rustig weekje in een huisje en natuurlijk gaan er naaispulletjes mee, een spelletje en een boek.
Ik ben dan altijd offline, dus lees ik vanaf vrijdag ook geen blogjes of mails meer.
Wens jullie fijne weken, met veel zon.

Liefs,
Floor

19 opmerkingen:

  1. Ben altijd blij met reacties op mijn blog.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig huisje, wordt een mooie quilt.
    Prachtige herfstfoto's.
    Wens jullie een fijne vakantie toe,groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is leuk je eigen draai eraan te geven, dat maakt het meer eigen.
    Wat een mooie foto met die donkere wolken en kleur daaronder, heel apart! Fijne vakantie nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke herfstwandeling in je eigen buurt. Wat een leuke paddenstoel in jouw tuin. Veel plezier met het weekje weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alvast veel plezier met het weekje weg. Is jouw huisje dan net zo knus als het huisje van de quilt. Die wordt leuk. Heerlijk om steeds verschillende combinaties te zoeken. Eigenlijk is elk jaargetijde wel mooi en is er veel te zien. In de herfst is het licht zo mooi met de kalende bomen en verkleurde bladeren. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je huisjes zijn schattig Floor.
    Geniet van jullie weekje weg.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zag je lieve huisje en dacht 'daar zou ik wel willen wonen' en toen schreef je dat je dat zelf ook wel wilde... Hahaha, dat wordt gezellig!
    Nou, hier een blogger die niet gek op de herfst is. Ik ben een typisch voorjaarsmens die van licht houdt...
    Heerlijk om nog even een weekje weg te gaan met Theo; niet teveel dingen in één week willen doen hè...
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke en vriendelijke quilt wordt het. Ik snap dat je daar graag aan werkt. Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie, gezellige dagen toegewenst. geniet nog van de herfst, we zien het volgende week waar de reis naar toe ging.
    Leuk hoor de rozen en hartenquilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel fijne week gewenst met mooie herfstkleuren. Ben benieuwd over een week te lezen welke avonturen jullie beleefd hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig huisje is dit weer geworden.
    Hier ook nog madeliefjes in het gras.
    Heel veel plezier en lekker herfstweer dit weekje weg

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat weer een PRACHTIG deel van je Huizen en Hartenquilt
    heb je voltooid Floor. Vind jouw kleurgebruik altijd zo mooi,
    heel lieflijk en warm qua uitstraling. En ik snap helemaal dat
    je graag in dat schattige huisje zou willen wonen. Je kan
    ook heel goed zien dat je er met veel liefde aan werkt. Het
    gaat echt een JUWEEL van een quilt worden.
    Wat heb je waanzinnig veel mooie natuur beelden kunnen
    fotograferen, prachtig het licht in deze periode van het jaar.
    Wat eeen heerlijke wandeling is dat geweest. De paddenstoel
    die opeens in je tuin staat is een Coprinus Comatus, in de volksmond de geschubde Inktzwam. In eerst instantie is het
    een smalle hoge geschubde hoed, langzaam aan wordt die steeds platter en zwarter, en dan opeens gaat hij aan de randen
    inkt lekken, dat zijn de sporen, daarna zie je hem snel verdwijnen. Heb ze zelf ook regelmatig in de tuin staan.
    Ach gossie, zo te zien was Jody helemaal uitgeput na de
    wandeling. Heerlijk dat je samen met Thea er een weekje
    tussenuit gaat, wens jullie een heel fijne periode toe, en we
    zullen t.z.t ongetwijfeld een keer bij je lezen wat jullie zoal
    ondernomen hebben, Geniet VOLOP!!!

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, sorry, Thea moet natuurlijk THEO zijn 😏

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hoop dat het echte huisje net zo leuk is. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik hoop dat het voor jullie een fijne gezellige week is geweest. Prachtige quilt van huisjes en hartjes. Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schattige huisjes! Dat wordt een prachtige quilt!
    Geniet van je weekje vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dag Floor,
    Wat een gezellig huizenblok is er weer bijgekomen! Een geweldig leuk stofje heb je ervoor gebruikt. Fijn om te zien hoe je toch je eigen invulling aan zo'n patroon geeft. Daar slaag jij met brio in!!
    Er gaat niets boven een zonnige herfstdag. Heerlijk genieten tijdens je wandeling met Jodi. Geweldig toch dat je via je camera zoveel meer ziet/opmerkt in de natuur!
    Zalig om er samen een weekje tussenuit te gaan. Dat wordt zeker en vast Genieten!!
    Lieve groet en tot blogs!
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jullie vakantie zit er vast al weer op Floor, ik loop heel erg achter met het lezen van blogjes. Hoop dat jullie een mooie week hebben gehad en dat ook Jody heeft genoten.
    Ja, heerlijk de herfst, lekker fris en soms toch nog warm met een zonnetje (al is het vandaag echt koud, ook weer wennen) en dan die mooie kleuren van de natuur, de mooie zonsopkomsten en ondergangen. Ik hou er van.
    Je huisjes en harten wordt zó leuk! Dat moet een feestje zijn om te maken en lapjes voor uit te zoeken! Fijne week gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wat een prachtige foto's! Die herfstkleuren. Wat hebben jullie drietjes genoten!
    Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen