donderdag 27 oktober 2022

Alle mandjes aan elkaar.

Even een kort blogberichtje vanuit Utrecht.
Het was een lekker ontspannen werkje om alle mandjes die ik een hele tijd aan het maken ben geweest aan elkaar te naaien. 


Bijna jammer dat het klaar is, maar ook wel weer leuk om ze allemaal aan elkaar te zien.
Even showen op verschillende plekken in mijn huis.






Er komt nog een rand omheen, maar daar moet ik nog stof voor kopen als ik weer bij Carol Cox in de winkel kom.
Dan kan ik gaan dubbelen.


Naast alle kantjes op elk mandje zit dit bandje met tekst op de laatste.
Zeker, handgemaakt met veel liefde 💖


Dit beeldje wat ik al heel lang heb staat het laatste half jaar in mijn tuin.
Ben er erg aan gehecht. 
Zag vanmiddag een heel nieuwsgierig slakje op het beeld omhoog kruipen...


Zo'n blote vrouwenborst wilde hij wel eens van dichtbij bekijken 😍


Een paar maanden geleden was ik bij iemand op bezoek in een revalidatiecentrum.
Daar stond deze zadelkruk. 
Even uitproberen.... ooohhh wat zit dat lekker!
Thuisgekomen gelijk besteld.
Moet zeggen, de keuze is reuze, van heel goedkoop tot heel erg veel geld.
Heb er eentje uitgezocht met een middenprijs, waarbij een goede garantie werd gegeven, en met een heerlijk zacht zadel.



Zo zat ik altijd bij mijn laptop, op een rechte antieke stoel...


Dit zit heel wat fijner, echt genieten, had ik jaren eerder moeten weten.

Fijn weekend.
Liefs,
Floor



15 opmerkingen:

  1. Hartelijk dank voor jullie reacties!
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is de quilt leuk geworden. Goed dat je je eigen gang ermee gegaan bent, hij is heel mooi. En wat een gezellig huis heb je. De kruk lijkt me heerlijk zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh wat is je mandjesquilt prachtig geworden Floor, heel
    veel steekjes heb je daar voor gezet, maar het is een beauty!
    Leuk dat de quilt mag poseren op allerlei plekjes in jouw
    huis. Wat straalt jouw huis een heerlijke sfeer uit, allemaal
    mooie en lieve spulletjes, en trommel je wel eens op die
    mooie trommel? Wat een mooi beeld is dit en inderdaad heel
    geschikt om op een soort zuil in de tuin te zetten. Hihi dat
    dat glibberige naaktslakje dat langzaam naar de borst op
    weg was. En wat een SUPER aankoop heb je gedaan met de zadelkruk, het zit comfortabel en de houding van je rug is
    zo veel beter. Jammer dat je het niet eerder hebt ontdekt
    maar vanaf nu zal je er veel plezier van hebben.
    heb je inmiddels alweer een nieuw project in gedachten
    nu de quilt voltooid is? Wens je een fijne week verder.....

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De mandjesquilt past mooi in jouw huis. Een prachtige verzameling nostalgie zo te zien. Jammer dat je nooit eerder zo’n kruk hebt gehad. Ik heb jaren een Stokke stoel/kruk gebruikt aan mijn bureau. Daar zit je ook anders op maar dan wel met steun op onderbenen. Op mijn hobbykamer is deze onpraktisch dan is zo’n zadelkruk handiger. Hopelijk voorkomt dit meer rugklachten. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Floor,
    Wat fijn dat de mandjes aan elkaar staan. Heb je weer een prachtige top erbij! Ben benieuwd voor welke randstof je zal kiezen. "Handmade with love" staat zo leuk bij het mandje. Wat fijn dat je dit had liggen.
    Een goeie stoel is héél belangrijk zeker wanneer je een zittende hobby hebt. Ik hoef mijn goeie raad niet weg te geven want op dat vlak ben ik zeker geen voorbeeld. Nu ik jou hier zo heerlijk zie zitten misschien toch ook eens de tijd nemen om op zoek te gaan naar een betere stoel.
    Ik had je een mailtje gestuurd via mijn telefoon maar denk dat dat niet aangekomen is. Ga het opnieuw proberen!
    Fijn weekend!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig zijn al die mandjes bij elkaar.
    En mooi geshowd.
    Slakken slijm is goed voor de huid, zeggen ze, misschien ook wel voor jou blote buik mevrouwtje...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook al enige jaren zo'n zadelkruk. Kan niet lang staan door mijn rugprobleem en dit biedt uitkomst bij het strijken en soms bij het koken. Op een gewone kruk kan ik echt niet zitten, zonder ruggesteun, maar door deze 'zit' kantel je je bekken waardoor ik geen pijn in mijn rug krijg. Jij zit er ook vorstelijk op zo te zien. Fijn voor je.
    Je mandjestop is prachtig in die zachte pastel kleurtjes. Benieuwd naar de rand die je uitzoekt.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellige hoekjes heb jij in je huis, ideaal om quilts te showen. Die slak zal met rode oortjes thuis gekomen zijn na zijn zwerftocht over die blote dame. Fijn dat die kruk goed bevalt. Op de foto's is goed te zien dat je nu veel beter zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ontdekking dan, zo'n kruk. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig die mandjes. Leuk hoor je ze op de foto hebt gezet. Wat fijn dat die kruk zo goed zit, je zit er mooi rechtop op. Vast fijn voor je rug .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lovely baskets in such pretty soft colours. And that chair intrigues me!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je de mandjes top al zover in elkaar hebt zitten. Het is een heel mooi en licht geheel geworden, heel mooi zo in die verfijnde kleurtjes. Super dat je deze nieuwe stoel hebt gekocht. Ik heb er al eens vaker over gehoord en deze schijnen erg goed te zijn en lekker te zitten. Je zult er vast veel profijt van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je mandjes quilt is heel mooi geworden i deze zachte tinten.
    Zo zit ik ook steeds op een stoel als ik aan tafel bezig ben....maar zonder een rugleuning op een kruk zitten,zak je dan niet na een poos zitten door je rug waardoor je met een kromme rug zit?
    Succes met het afwerken van je mandjesquilt en nog een gezellige zondag.
    Groetjes,Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je lang zit op deze kruk en/of als je moe bent, dan gebeurd het wel dat ik even met een kromme rug zit.
      Dat sta ik even op en loop wat heen en weer, dan gaat het weer goed.
      Ik kan er wel een uur op zitten maximaal. Je hebt echt een aktive zit.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  14. Een mandjes quilt is altijd mooi en dat vrouwenbeeld vind ik prachtig.
    Groetjes van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen