maandag 6 november 2023

Bijna kerst ???

Natuurlijk is het niet al bijna kerst, Sinterklaas moet nog aankomen in ons land.
Maar met al dat donkere weer verlang ik er wel naar.
Gezellig overal lampjes aan daar hou ik zo van.
De kerstshow bij Intratuin (met heel veel lampjes!) is natuurlijk al open, dus gingen Theo en ik daar van de week naar toe.
Kijk maar mee met de foto's die ik maakte:




Altijd zo leuk die verlichte huisjes.




Eigenlijk moet je goed naar elk detail kijken. 
Kijk eens, een "echte" sneeuwschuiver, en zie daarnaast een zielige skiër die met twee gebroken benen wordt afgevoerd. 😀 (Mag je niet om lachen Floortje!)










Natuurlijk gingen we beiden op onze scoot. 
We hebben goed kunnen oefenen in het voor- en achteruit rijden door kleine paadjes.
Ging één keer bijna mis toen ik met achteruit rijden met mijn spiegeltje achter een stapel emmers met vogelvoer bleef hangen.
Gelukkig kon ik ze nog net tegenhouden.

Daarna gezellig warme chocolademelk drinken in het restaurant. 
We genoten van dit kleine uitje.


Je zou toch zeggen dat met al die regen de vogeltjes wel nat genoeg zijn geworden, maar nee.
Toen ik van de week op het winkelcentrum kwam zag ik dit groepje duiven heerlijk zitten badderen in een grote plas.


Kijk, daar kan ik nou helemaal achterstaan, achter deze leuke spreuk van Loesje.
Heerlijk als het weer lente is en ik kan genieten van de zon in de tuin.


Maar goed, eerst dan nog de kerst, daar kan ik ook van genieten.
Doordat het zo ongezellig vroeg donker is heb ik de lampjes in de vensterbank al elke avond aan, heerlijk toch?
Op het volgende blogberichtje laat ik een quiltje zien wat af is, ben er nog druk mee bezig.

Liefs,
Floor


14 opmerkingen:

  1. Dank voor jullie reacties.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jullie zo genoten van het uitje, ik vind het altijd vreselijk zo'n tuincentrum rond de Kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk uitje, Floor. Fijn dat jullie er samen op uit konden. Ik mijd het tuincentrum want ik ben geen kerstmens. Gezellige vensterbank heb je, met die lampjes. Ik heb geen vensterbank in huis, dat vind ik erg jammer, want ik zou hem zeker ook zo gezellig maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij wilden laatst wat kopen in een tuincentrum in de buurt en kwamen toen ook in een kerstshow terecht. Toch wel gezellig maar zo overdadig. Fijn dat jullie zoveel plezier hebben van de scoots.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Floor,
    Wat ontzettend leuk dat jullie weer met z'n tweetjes, op een comfortabele manier, uitstapjes kunnen maken.
    Waar kan een kerstmens beter zijn dan bij Intratuin dezer dagen. Je helemaal onderdompelen in de kerstsfeer en deze uitstap afsluiten achter een dampende kop chocolademelk.
    En thuis die gezellige sfeer verder zetten door al lampjes aan te steken. Zalig toch!!
    Ik heb ook besloten om de kerstspullen extra vroeg naar beneden te halen. Het geeft zo'n fijne sfeer in huis.
    Ik lees dat je druk bent met het afwerken van een quiltje. Je bent niet alleen!
    Ik ben ook bijna zover. Nog een weekje extra goed doorwerken en dan hoop ik ook een afgewerkte quilt te kunnen tonen op mijn blog!
    Fijne week en tot blogs!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig om dat zo met z'n tweetjes te doen. En knap dat het lukt met die scoot in een tuincentrum. Toch anders dan in een park rijden lijkt me

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Al aan het begin van je blogbericht dacht ik 'Floor, hang lampjes op en steek kaarsjes aan'... je hoeft echt niet te wachten tot half december...
    Maar gelukkig heb je dat al gedaan in je vensterbank! Het is zo zonde om dat alleen maar voor kerst allemaal tevoorschijn te halen.
    Nou, jullie hebben wel genoten bij Intratuin en wat gun ik jullie dat van harte! Toch geen racewedstrijdjes met Theo gehouden hè in die winkel...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat was een gezellig uitstapje naar Intratuin. Wel een gemanoeuvreer met een scootmobiel of viel het mee. De kerst tafereeltjes zien er wel realistisch en gedetailleerd uit. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezelligheid Floor om met de laatste foto te beginnen,
    echt de hele vensterbank zo mooi verlicht en alle voorwerpen
    die er staan krijgen dan zo'n mooie sprookjesachtige gloed.
    Wat heb je samen met Theo een heerlijk uitje gehad zeg, wat
    zijn ze daar bij jullie al ver met alle versieringen. Hier zie ik ze
    ook wel wat bezig maar waar jullie waren, woww echt heel
    mooi allemaal. Wat ben je toch een deugniet Floor, moest
    zo lachen bij de zinsnede, [😀 (Mag je niet om lachen Floortje!)
    Hahaha ja daar hou ik wel hoor dat soort binnenpretjes.
    Leuk ook om je nu in je scoot te zien zitten, en heerlijk hé dat je daar mee bijna overal mee naar binnen kan. Geniet maar heerlijk na van al die prachtige Kerstversieringen. Misschien had iemand in die plas water een scheutje douche creme gegooid en waren de duifjes lekker aan het badderen.

    Lieve groetjes,
    Josephine 🧡🌼🧡

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk uitje Floor, gezellig al die kerstspulletjes.
    Vind je erg stoer met de scootmobiel, en zonder heel Intratuin mee te slepen achter de scootmobiel.Leuk om alle kerst spullen weer neer te zetten. Veel plezier met het decoreren. groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk uitje hé Floor. Wij waren ook al twee keer bij de kerstshow van Intratuin in Ter Aar. Eerst met kleinkind van 13, die is helemaal gek van kerst, en later nog een keer met kleinkind van 2. Die vond vooral de draaimolen heel leuk, maar ook de kerstdorpjes waarin alles beweegt en licht geeft. Wat ik juist zo fijn vond was dat het nog niet zo druk was. Wanneer je vlak voor de kerst gaat is het er meestal een gekkenhuis. En dat is dan weer niet zo goed voor mijn prikkel overgevoeligheid.
    Fijn dat jullie zo hebben genoten.
    Het hoeft niet altijd heel groots te zijn om het fijn te hebben.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk Floor, wij zijn ook al geweest met de kleinkinderen in de herfstvakantie. Gewoon gezellig en warm om te zien.
    Moest wel even glimlachen toen ik er aan dacht wat er gebeurd zou zijn en hoe het eruit zou zien bij die emmers vogelvoer.
    Doet me denken aan een stapel blikken waar er dan eentje tussen uit gehaald wordt. Zo'n stripboek verhaal. Groet Alice.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi de kerstshow.
    Regen worden we wel een beetje zat.
    Sorry hoor! Moest wel even lachen om je aanvaring met het vogelvoer. Snap het wel het voer wilde gewoon met je mee naar huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je bent er al weer vroeg bij Floor, maar het schiet inderdaad al weer aardig op, nog een week of zes denk ik? De weken vliegen voorbij en ik kan me voorstellen dat je genoot van al die kerstpracht bij Intratuin!

    BeantwoordenVerwijderen