vrijdag 20 oktober 2023

Leuk nieuwtje.

Mijn blogje heeft even wat weken stilgelegen, ik had heel erg weinig energie, maar ook niks te melden of te laten zien.
Nu maar weer eens in de pen klimmen.
Zoals ik enige tijd geleden liet zien heb ik nu het kleine scootmobieltje wat Theo eerst zo af en toe gebruikte.
Het nadeel is dat hij niet in de schuur kon omdat ie door de kleine wieltjes niet over de drempel ging ondanks de oprit. 
Ook rijdt ie maar 6 km p/u, dus dat gaat erg langzaam als ik naar het winkelcentrum ga.
Dus ging ik op zoek naar een "echte".


De scoot dieTheo nu heeft is me veel te groot, dus ging ik online bij een firma kijken naar een kleiner model.
Heb er drie uitgezocht en die kwamen ze alle drie op afspraak een paar dagen later thuisbrengen.


Kijk, daar staan ze en ik mocht op alle drie een ritje door het park maken om ze goed te proberen.


Deze "Mango Panther 4 S" is het geworden.
De scoot van Theo is 143 x 66 cm en deze 120 x 58. 
Kan ik ook lekker mee door de supermarkt rijden.


Op de foto van de gebruiksaanwijzing ziet ie er wel heel groot, zwaar en stoer uit, past echt bij mij 😄😄😄
Hoop dat ik er lang plezier van mag hebben.


Wel blijf ik zoveel mogelijk lopen met mijn rollator hoor, het is goed voor me om zoveel mogelijk in beweging te blijven.


Wat me opvalt deze herfst, is dat er veel beukennootjes zijn gevallen.
Wel zonder dat er wat inzit, maar dat is elk jaar zo. Ze zijn altijd leeg.
Vroeger zochten we die als kind en aten ze op.


De Kastanjebomen hebben wat minder kastanjes dit jaar, maar het is wel heel opvallend dat er vanuit de vele eikenbomen die hier in het park en de straten staan, niet één eikeltje is gevallen, terwijl het normaal helemaal vol ligt.
Ook de walnotenbomen in het park hebben geen noten dit jaar.
Misschien door de vorst die in het voorjaar opeens zijn kop opstak?
Gelukkig zijn hier geen eekhoorntjes...


Verleden week zag ik deze spin die een heel groot web aan het weven was in een buurtuin.
Volgende dag was het weg 😕 boze buurman???


Inmiddels begonnen met het doorquilten van het blauwe vogelquiltje.
Eerst even bedenken welke kleur garen ik zal gebruiken.


Uiteindelijk voor één van de crème kleuren gekozen. Ben lekker bezig met de steekjes.


Ik wissel dat af met de geappliqueerde blaadjes op mijn jaren 30 quilt.
Voorlopig even niks nieuws beginnen, eerst deze maar eens afmaken.
Braaf hè?


Samen met mijn lieve oude Jody ben ik daar gezellig 's avonds mee bezig.
Nou ja, dat "samen" moet je maar met een korreltje zout nemen.
Hoop dat het zonnetje weer terugkomt en we weer lekker naar buiten kunnen.

Liefs,
Floor





16 opmerkingen:

  1. Dank je voor je reactie!
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Floor, gezellig je blog gelezen. Fijn dat je zo blij bent met je scootmobiel. En ook al zou je er liever geen gebruik van maken, we blijven het liefst zelf mobiel toch, het is wel heel mooi dat dit soort hulpmiddelen er tegenwoordig zijn. Je moet er toch niet aan denken dat je de deur amper meer uit zou komen zonder. Ik wens dat je er heel lang gebruik van mag mogen maken.
    De beukennootjes vielen mij ook op tijdens onze wandeling afgelopen week in Warmond. En ook ik had het er met mijn man over dat ik ze ging zoeken in de lagere schoolperiode. Bij ons stond er een grote beukenboom achter de kerk kan ik mijn herinneren. Jeugdsentiment. Prachtig hé die kunstige spinnewebben. Je reageerde bij mij op mijn blog al dat je dat de mooiste foto vond, het blijven kunstwerkjes van zulke kleine beestjes.
    Wat is je vogeltjes quilt leuk/lief geworden. Ben benieuwd naar je kleurkeuze voor het garen.
    Maar ook je jaren 30 stofjes quilt wordt een snoepje.
    Fijn weekend Floor.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je nu goed vervoer hebt, en ja, het is inderdaad verstandig om zoveel mogelijk met je rollator te blijven doen.
    Onze buren hebben een heel grote kastanjeboom in hun tuin staan, en hun oprit en de stoep liggen compleet bezaaid met kastanjes.
    Het is vandaag helaas geen wandelweer, dan maar lekker aan het quilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelijk heb je om een goede scootmobiel te regelen voor de grotere afstanden. Vandaag prima quiltweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat verstandig om voor een scootmobiel te kiezen, zo blijf je lang zelfstandig, en voor de kleinere stukjes de rollator.
    Je maakt prachtige quiltsteekjes Floor, wordt een heel mooie quilt.
    Fijn weekend toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je met de scootmobiel zelf je boodschappen kan doen, maar lijkt me toch ook wel een drempel om over te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een mooie scootmobiel uitgekozen en met 4 wielen. Verstandig om het te doen. Ik krijg er ook eentje maar met 3 wielen en ben er nu al blij mee. Kun je langer zelfstandig dingen doen. Het is erg fijn dat ze er zijn. En heel verstandig om nog met de rollator te lopen zolang het nog kan. Je quilts worden erg mooi zo fijn dat we een hobby hebben waar je plezier in hebt. Fijn weekeind.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gedaan, Floor. Nu ben je weer lekker mobiel en met dit nare weer kan je toch lekker naar buiten. Hier bijna geen kastanjes te vinden, vorige jaren waren er echt veel meer. En je quiltje vind ik prachtig worden. Mooi met dat beige garen.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, komen er daar gewoon even 3 scootmobielen uit de auto rollen. Ik zie je al door het park sjezen met die dingen... wat fijn dat je ze uit mocht proberen, dat noem ik nog eens service!
    Ik hoop dat je er veel plezier van hebt en idd ... blijven lopen is goed!
    Het is vandaag wel handwerkweer zeg... Wat wordt je quilt mooi met al die fijne steekjes!
    Fijn weekend en een boks voor Jody!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een grote stap die scootmobiel. Goed dat je hem genomen hebt. Zo ben je eigen baas en kun je gaan wanneer je wilt. Dit brengt je iets verder dan de rollator. Indien nodig, zou ik die keus ook maken.
    Heel veel plezier er mee en niet te dicht langs het water rijden.😉 Maar.... blijf bewegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fjn voor je een betrouwbare scootmobiel, 4 wielen stabiel zeggen ze hier. Veel plezier er mee.
    Lopen blijven is goed, ik probeer ook alle dagen een loopje, met mijn mercedes ( rollator ) zeg ik dan. Vandaag mochten we overslaan, geen weer wat een regen en wind
    Fijn weekeindeGroetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha lieve Floor, dit is zeker een leuk nieuwtje zeg, heel verstandig
    ook o zo'n mooi e degelijke scoot aan te schaffen. Alleen al de
    naam, de "Mango Panther" die naam past helemaal bij je.
    Binnenkort zien we Floor als een Panter voorbij zoeven, hihi
    geweldig ook dat je daar in een supermarkt mee naar binnen
    mag, wat zal dat heerlijk luxe voelen. En hij kan nu dus ook de schuur in rijden. jammer dat dat prachtige web de volgende
    dag verdwenen was, veel menden hebben een hekel aan die
    spinnenwebben. Maar gelukkig zijn ze in staat in korte tijd weer
    zo'n fraai web te spinnen. Het wordt nu weer een mooie tijd om
    aan je quiltjes te werken, deze periode is echt knus binnen vertoeven bij kaarslicht voor de sfeer en goed licht voor he
    quilten. Beide quilts worden prachtig!!! Ach wat een lieve
    en mooie foto heb je van Jody gemaakt, de kleine schat.
    Wanneer krijg je je Panter????? we krijgen vast een foto te
    zien terwijl jij heerlijk aan het crossen bent 👍

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Floor,
    Wat leuk om hier weer een teken van leven te zien!!
    Je had dan ook geweldig nieuws om te delen. Wat een geweldige scoormobiel heb je gekozen. Wat een service om 3 toestellen aan huis te bezorgen om er oefenritjes mee te maken. Maar zoiets moet je als gegoten zitten. Je hebt nu de beste keuze kunnen maken en hopelijk ga je daar héél veel en héél lang plezier van hebben!
    Ik vind het zéér verstandig van jou om ook nog met de rollator te lopen. Dit moet je zo lang mogelijk blijven doen. Goed voor je spieren.
    Ik lees en zie dat je weer met plezier steekjes aan het maken bent. Prachtige quiltsteekjes en zoals steeds mooi applicatiewerk van jou!
    Fijn om te doen nu we weer meer tijd binnen spenderen.
    Heerlijk om zo dicht bij een park te wonen. Daar is altijd wel iets te beleven. Zeker bij de wisseling van de seizoenen.
    Fijn weekend en tot blogs!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel verstandig om een stevige, stabiele scootmobiel te nemen. En dan er lekker op uit, hoewel op moment het weer niet uitnodigend is. Blijven lopen is ook heel goed, anders roesten de ledematen ook. Mooi spinnenweb, jammer dat sommige mensen er een hekel aan hebben. Jaloers kijk ik naar die prachtige, kleine quiltsteekjes. Het wordt erg mooi. Fijn weekend, groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie scootmobiel heb je zeg! Heel veel veilige kilometers gewenst. Fijn natuurlijk dat je ook nog stukjes kan lopen. Hier in het dorp heeft de kastanje heel veel kastanjes. Stoer dat je eerst iets af wil hebben voor je aan wat nieuws gaat/mag beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goed om van je te horen en fijn dat je geniet van het maken van wat steekjes aan je mooie quilts.
    Wat een mooie stoere scoot heb je uitgezocht. Zo fijn dat je er dan weer wat meer op uit kunt. Lekker naar buiten de frisse lucht in. Maar dan moet het wel een beetje droog worden hè?
    Komt vast goed, ook leuk om er samen met Theo op uit te gaan. Geniet er van samen!

    BeantwoordenVerwijderen