zondag 1 oktober 2023

Top van de blauwe vogeltjesquilt is af!

Het zou zo maar kunnen dat ik even een blogstop ga houden.
Het gaat niet zo goed met mijn energie en ik werk daarom momenteel niet veel aan mijn quilts.
Maar.... ik heb wel al enige weken een top(je) af.


De blauwe vogeltjes! 
In april liet ik er voor het laatst wat van zien, maar zo tussendoor steeds een blokje en toen was ie "opeens" af. 😃
Even wat details laten zien:







Zoals je ziet heb ik verschillende kleuren blauw gebruikt, en verder grijs, zacht lila en crème.
Nu even dubbelen en dan zo nu en dan wat quiltsteekjes maken.
Het is maar een klein quiltje (60 x 75 cm) dus dat gaat wel lukken.


Voor de laatste keer werd er verleden week gemaaid in mijn park.




Het werden weer grote rollen nat gras.


Als je van slakken eten houdt.... ik heb genoeg van die grote jongens in mijn tuin...


Of misschien wil je zelf bier brouwen?
Deze hopbellen van de buurvrouw hangen over mijn schutting.
Jammer, maar ik hou niet van slakken en ook niet van bier.


De komende tijd ga ik rustig verder om zo nu en dan een blaadje op mijn jaren 30 quilt te appliqueren, dus even rust op mijn blogje, want als ik niks kan laten zien is het maar saai.

Nog vele heerlijke zonnige herfstdagen gewenst.
Liefs,
Floor


17 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de reacties.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat je zo weinig energie hebt, Floor. En dan zeker omdat je altijd zo actief en creatief bent. Je blauwe quiltje vind ik prachtig. En je nieuwe quiltje wordt vast ook weer mooi. Geniet van de mooie zonnige dagen die we nog steeds hebben. En verder vooral goed jezelf verzorgen. Lieve groet, Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het mooi, dat blauwe quiltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your quilt is so pretty, I love all the blues! Sometimes a blogging break is needed, just remember to come back! Happy stitching!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat gevoel van weinig energie hebben, ken ik. Heel vervelend is dat. Het beste is gewoon de rust nemen die je nodig hebt en alleen dingen doen die je ontspanning geven zoals zo af en toe een paar quiltsteekjes zetten. Je vogeltjesquilt is prachtig geworden met een mooie vlakverdeling. "Good goan!"

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je blauwe quiltje is heel mooi geworden,maar ja ik hou van blauw dus dat kan dat niet missen hè.
    Het jaren 30 quiltje wordt vrolijk met al deze mooie kleuren.
    De slakken zijn hier ook in grote getale en ondanks dat de bakken met dahlia's meer dan een meter boven de grond staan aan de muur,worden de bloemen bijna allemaal opgegeten door die vieze slijmbeesten.
    Geniet nog vandaag van een mooie nazomer dag
    Lieve groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Floor,
    Wat een plaatje is jouw vogeltjesquilt geworden. Echt prachtig!!!
    De kleurkeuze vind ik helemaal geslaagd. Zoals steeds is het ook héél mooi en verzorgd gemaakt. Altijd zo kenmerkend voor jouw werk!
    Jammer dat alles jou zoveel energie kost. Héél begrijpelijk dat je het bloggen dan even wil laten rusten. Ik hoop natuurlijk wel dat je nog terug zal komen. Ik ben natuurlijk héél benieuwd hoe die vogeltjesquilt eruit zal zien met quiltsteekjes.
    Maar doe het rustig aan Floor. Geniet van je huisje, tuintje en alles wat zich daarrond afspeelt.
    Wat toevallig dat we beiden hopbellen in onze post hebben laten zien. En slakken zitten hier ook genoeg.
    We krijgen nog wat heerlijke nazomerse dagen. Hopelijk kan je er buiten in je tuintje heerlijk van genieten!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is je vogelquilt prachtig geworden, en ja blauw is ook mijn favoriet.
    En nu even rustig aan doen .
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat vervelend Floor dat je weinig energie hebt. Dan moet je er zuinig mee zijn en doen wat wel kan. Het blauwe quiltje is een plaatje! En ook de jaren 30 rand beloofd mooi te worden. Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig het vogelquilt, zo mooi geaplicueerd.
    Rustig aan, kan wel iets met je mee voelen.
    Soms ook minder energie, en dan blijven de blogpostjes er bij.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Floor, het is altijd goed om voor jezelf te kiezen, maar met gezondheid valt niet te spotten. Houdt de energie voor leuke dingen, zoals het maken van een quiltje. De vogeltjes quilt is prachtig, de zorgvuldigheid straalt er van af. Dit wordt ook weer een sieraad aan de wand. Zorg goed voor jezelf. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je gezondheid gaat vòòr alles! Doe wat je moet doen en doe niet wat je niet hoeft te doen...
    Wat is je vogeltjesquilt prachtig! Mooi in al z'n eenvoud qua vorm, maar tegelijkertijd perfect qua techniek... zo onwijs netjes gemaakt! En ik ben dol op deze kleuren, dus ja...
    Wat een mooie foto's van het park, komt ook door die speciale luchten...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat werk je toch prachtig , Floor. Erg mooi, het blauwe quiltje.
    Ik blog ook al lange tijd niet meer en dacht juist misschien begin ik de wintermaanden wel weer. Zoveel te doen in en rondom huis hier dat ik vergeet foto's te maken van hetgeen ik mee bezig ben.
    Wie weet heb je een enkele keer wel zin om iets te schrijven zonder veel foto's. Altijd leuk. Ik ben nu met een BOM bezig van Marin. Tuinfluiters heet het. Zag daar Juultje ook nog hangen. Zo leuk. Morgen ga ik naar een regio dag van het Quiltersgilde voor de eerste keer. Allemaal hier in de buurt, leek me wel eens gezellig. Dag, tot schrijfs en denk aan jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach lieve Floor wat is dat nu naar voor je dat je gezondheid
    je een beetje in de steek laat. Je gezondheid gaat voor alles hoor, en zo af en toe een paarsteekjes zetten is ook heel aangenaam. Je Blauwe Vogeltjesquilt is echt een PLAATJE
    zo mooi, en ik schreef het al vaker, je werkt ook keurig en
    precies. heel mooi om alle details te bekijken, het is ook
    zo'n lieflijk quiltje. In al jouw werk zie ik gewoon de zachtheid
    en de liefde die je erin stop, zoals jij bent, en dat is PRACHTIG!!!
    De hopbellen die jou tuin via de schutting van de buren
    opzoeken vind ik wel heel decoratief. Zag ook dat Theo je quiltje ook heel mooi vind. Wens jullie saampjes een mooie rustige periode en hoop dat je energie uiteindelijk weer wat terugkomt.

    Wens je alle goeds toe Floor,

    Lieve groet,
    Josephine
    💜💛🧡


    BeantwoordenVerwijderen
  15. Luister goed na je lichaam. Wat is je blauwe vogeltjes quilt mooi geworden. Geniet er van en hopelijk zien we je gauw weer terug

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De quilt is prachtig. En verder gewoon rustig aan doen. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Floor, wat spijt het me voor je om te lezen dat je zo weinig energie hebt op het moment. Fijn dat je toch af en toe wat steekjes kunt doen. Wat is je blauwe vogeltjes quiltje mooi geworden. Ik ken niemand die zo mooi en netjes werkt als jij. Echt weer een beauty!
    Doe maar rustig aan, ik hoop dat je je binnenkort wat beter mag voelen.

    BeantwoordenVerwijderen