zaterdag 16 september 2023

Een fout zit soms in een klein hoekje (of gewoon niet opletten).

Was blij dat ik eindelijk het middenstuk van mijn quilt met jaren 30 stofjes klaar had.


Dus ging ik gezellig foto's maken....





Nog even laten zien wat voor leuke stofjes er allemaal in zitten:






Maar om een middelstuk hoort ook een rand natuurlijk.
Die maakte ik van ecru pitjeskatoen, net als de blokjes in het middelstuk.


Heb alleen deze foto maar van de quilt, dus geen patroon.


Dus zelf deze malletjes maar gemaakt.
Tot zover was alles nog leuk....


Ik was lekker bezig met het tekenen op de randstof toen ik opeens zag dat het bij de hoek niet uitkwam...
Had ooit vanaf de foto 5 blokken geteld en dus ook 5 blokken gemaakt.
Maar nu pas kwam ik er achter dat ik geen 5 maar 4,5 blokken had moeten maken. 😡😡😡

Mijn eerste reactie was "gooi dat ding in de kast".
Maar na een nachtje slapen vond ik dat toch wel heel jammer.
Dus het plan opgevat om het toch te veranderen....


Deze rij blokken moesten er af, en bovenaan gezet worden. Ik hield dan alleen een klein 9-path blokje over wat weg moest.
Helaas werd ie dan niet vierkant zoals de bedoeling was.
Dan had ik twee rijen moeten weggooien en dat vond ik zonde van al het werk en van de leuke lapjes.


Zinloos werk...


De rand er aan de bovenkant weer aangezet...


Toen de rand nog....
De lol was er wel een beetje af....
Wordt dus vervolgd....


Nu Theo een grote scootmobiel heeft, had ik de kleine Scooty van hem in de schuur staan.
Omdat het misschien best handig is om soms te gebruiken, moest ik eerst een lesje hebben.
Dus vandaag heeft Theo me geholpen met de "bijzondere verrichtingen".
Ging allemaal prima, ik heb mijn diploma gekregen met een cijfer 9.
Even ging het mis, dus een 10 werd het niet 😄


Ondanks het warme weer, kan je toch wel zien dat de herfst er echt zit aan te komen. 

Liefs,
Floor

10 opmerkingen:

  1. Leuk dat je mijn blogje hebt gelezen.
    Dank voor je reactie.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou nooit gezien hebben dat er iets niet helemaal klopte. Ik vind hem prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zit heerlijk te genieten Floor van je prachtige quilt
    gemaakt met jaren 30 lapjes. Alles zo lieflijk gedrapeerd
    over kastjes en stoelen, en buiten in het zonnetje. Al die
    verschillende jaren 30 lapjes zijn een lust voor het oog.
    Maar dan ontdek je iets...........Jakkes Floor dat is nu toch
    even een flinke tegenvaller, alle zorgvuldig vast genaaide
    lapjes waar je dan opeens een aantal van moet lostornen,
    volgens mij heb jij ook engelen geduld maar dit is NIET
    leuk natuurlijk. Weet zeker met jouw handigheid dat het
    wel goed gaat komen, maar wens je sterkte daarmee
    want daar gaat toch weer opnieuw veel tijd in zitten.
    Wat zit je heerlijk parmantig op de Scooty, en wat goed
    dat je met een wimpel geslaagd bent. Lijk me zeker heel
    handig om af en toe te gebruiken. En wat heb je een
    waanzinnig fraaie foto genomen van dat gigantische
    spinnenweb, met prachtige belichting!!!

    Wens je heel fijn vervolg van het weekend Floor,
    Lieve groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks de tegenslag van het niet passen en dus lostornen wordt het een heel mooi quiltje met al die jaren30 lapjes. Maar ik kan me voorstellen dat je de smoor in had. Fijn dat je nu kunt rondtoeren op de Scooty van Theo, lijkt me heel handig. En zo kom je gemakkelijk waar je wezen wilt. Voor het maken van de herfstfoto krijg je een dikke 10, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge, wat jammer dat je niet uitkwam op de hoeken. Een hele klus had je er aan, maar prachtig opgelost en nu maar 1 blokje dat weg moet. Misschien kun je daar een etiket op de achterkant van maken. Ik denk dat het een prachtig geheel gaat worden met die appliquaties. Succes met de scootmobiellessen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat jammer Floor. Ik noem mijn tornmesje mijn beste vriend. Dan is het niet zo erg om hem te gebruiken. Haha. Maar zonder dollen, wat is je quilt leuk geworden. Je hebt echt supermooie stofjes gebruikt. En een vlag met wimpel verdiend, je bent echt van alle markten thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is een echt mooi en lief quilt.
    Even de schrik van en foutje, maar je lost het op.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is altijd jammer en heel vervelend om zinloos werk te doen. Het kleedje wilde je vierkant maken, maar dat lukt helaas niet. Ik hoop dat je snel over de teleurstelling heen bent en deze prachtige top afmaakt.
    Goed van je om te leren rijden met scooty. zo kun je weer wat verder van huis. Top. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,
    Pas terug van onze quiltvakantie aan zee. Ik heb dus een beetje achterstand bij het lezen van de blogs die ik volg.
    Wat een plezier om je quiltje op zoveel verschillende plekken te fotograferen. Mooi in de avondzon? Mooi op het hobbelpaard!
    Toen nog met een héél tevreden gevoel. Maar dat verdween plots toen je die fout ontdekte. Ai, ai ik kan me jouw teleurstelling zo goed inbeelden.
    Maar Floor zou Floor niet zijn als ze dit niet opgelost zou krijgen.
    Volgens mij gaat het helemaal goed komen.
    Oh wat geweldig dat je de Scooty van Theo mag gebruiken. En je krijgt er gelijk wat privélessen bij. Toppie!!
    Hopelijk volgen er deze herfst héél wat kleurrijke uitstapjes samen. Geniet ervan!!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik snap het helemaal dat je daarmee de 'fout' bent ingegaan. Soms kom je daar pas achter als het boeltje in elkaar zit. Gelukkig heeft een nachtje slapen de oplossing gebracht, en ach dan misschien niet vierkant, maar evengoed heel leuk! En een quiltje met een verhaal! Fijn je scootmobiel, dat geeft je weer wat meer vrijheid om op stap te gaan. Lekker van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen