maandag 4 september 2023

Achtste huisje van de Huizen en hartenquilt.

Het is  alweer even klaar, mijn achtste huisje van de huizen en harten quilt.


Ook deze was weer een feestje om te maken.





Deze zelf op dit blok toegevoegde tekst is van Godfried Bomans, het is een tekst die me lief is.
Ergens heen gaan vind ik namelijk best leuk, maar het fijnste vind ik altijd weer het thuiskomen.
Ik heb het ook erg naar mijn zin in mijn "Eigen huis en tuin"   😊
Fijn toch?
 

De tuin is zoals gezegd een fijne plek waar ik graag ben, vooral als ik er kan zitten zoals nu met het mooie weer.
Heb nog wat foto's gemaakt wat alles wat nog bloeit.
Geniet maar even mee....








Ook met andere quilts (de blauwe vogels en de quilt met de jaren 30 stofjes) ben ik lekker bezig, maar daarover weer een andere keer.

Liefs,
Floor

11 opmerkingen:

  1. Gezellig hoor, jullie reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig mooie huisje heb je weer voltooid Floor zo lief
    en vol mooie details. prachtige stofjes ook die je allemaal gebruikt. En mooi ook de tekst die je er in verwerkt hebt., een tekst van Godfried Bomans, wat was dat een geweldige man hé, hoe die kon vertellen, en hij had ook zo'n prachtige stem. Ben het ook helemaal met zijn telt eens hoor, en dat komt natuurlijk ook net als jij dat wij blij zijn met wat we hebben, en volop van alles kunnen genieten. Ik snap ook nooit als je mensen weleens hoort praten, dat ze niet goed thuis kunnen zijn en dat dan de muren op hun af komen????? Volgens mij heb je dan geen rust in jezelf. Het is wel even genieten zeg wat je ons allemaal laat zien wat er zoal in je tuin staat te bloeien. Wowww, en dat is heel veel, ook mallerlei mooie exemplaren. Wat zal dat puur genieten voor je zijn nu we even wat zomers weer krijgen en je heerlijk in je paradijsje kunt kunt rondscharrelen, Jippie!!!
    Geniet volop van alles wat je bezighoud,

    Liefs
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wist niet dat die uitdrukking van Bomans was, maar hoe dan ook: hij had gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een prachtig huis Floor, en een mooie tekst erbij. Jouw tuin ziet er fleurig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellig huisje heb je weer gecreëerd. Zulke mooie stoffen. Die Bomans, wat heb ik veel van hem gelezen en die stem met die humor er in. Heerlijk is het zeker weer terug komen in je eigen huisje en alle spullen. Ik ben blij met mijn huisje en de plek waar ik woon, maar mijn spulletjes maken de plek het fijnst. Mooie foto’s uit de tuin. Lekker om daarin te zijn. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dat is geen huisje hoor Floor... Daar woont vast een groot gezin in want er zijn lekker veel kamers zo te zien.
    Prachtige uitspraak en zò waar!
    En natuurlijk helemaal als je zoveel moois in je eigen tuin hebt, ik begrijp helemaal dat je het naar je zin hebt thuis...
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dat toevallig. Een uur geleden zijn we thuisgekomen van een 5daags familiebezoek. En nu lees ik die uitspraak van Bomans. Helemaal mee eens ondanks dat we intens genoten hebben van kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn je huisjes mooi.
    En de spreuk is helemaal goed.
    Het is altijd wat ik ook zeg.
    Uit is fijn, thuis komen het beste.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,
    Ben je al bekomen van je uitstap naar de quilttentoonstelling?
    Zo te zien ben je toch weer lekker bezig geweest. Je hebt er weer een geweldig huizenblok bij!
    Super mooie stofjes heb je uitgekozen. De spreuk maakt het helemaal af. Zo ervaar ik het ook wanneer we weer thuiskomen van een vakantie! Home Sweet Home!
    Wat zal jij genieten van al die bloeiende pracht in je tuintje.
    Hopelijk heb je er ook een plekje in de schaduw want de zon laat merken dat ze nog héél hard kan schijnen.
    Veel plezier nog met de projecten die je om handen hebt!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Floor weer een mooi huisje voor in je wijk. Ben benieuwd wie daar komt te wonen 🤭 je tuin staat er prachtig bij. Je zult deze week wel druk zijn met water geven. Je zult met dit weer wel een lekker schaduwplekje zoeken. Geniet nog naar van de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooi huisje weer aan je straatje en de tekst is geweldig.
    Dapper dat je naar de Quilt tentoonstelling bent geweest....het is mij altijd veel te druk en teveel indrukken. Kan me niet herinneren wanneer ik het laatst geweest ben.
    Heerlijk ziet je tuin er uit en dat is genieten als je daar kunt zitten met mooi weer.
    Fijne dagen en groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen