donderdag 24 augustus 2023

Tentoonstelling Quiltersgilde.

Het Quiltersgilde bestaat dit jaar 40 jaar en houdt momenteel de 37ste quilttentoonstelling.
Jammer genoeg niet zoals andere jaren in een prachtige grote kerk, maar in een kale en ongezellige hal in Nijkerk, waar het ook nog verschrikkelijk warm was.


Maar gelukkig waren er wel heel veel schitterende quilts te bewonderen.
Ga er maar eens lekker voor zitten, dan laat ik jullie heel veel moois zien. 😄



Hierboven twee hele grote quilts die je bij binnenkomst (gelijk rechts) kunt bewonderen.


Theo heeft me met de auto gebracht en ging zelf een stukje rijden.
Het was om half 11 nog heerlijk rustig, maar dat duurde niet lang.


Direct na het binnenkomen kwam ik Gert tegen, die vroeger op zaterdag in de quiltwinkel van Maria werkte.
Hier staat hij bij zijn zelfgemaakte quilt. Trots als een pauw natuurlijk.


Ook was er een prachtige gequilte jas te bewonderen.


Deze dames zijn (net als ik) onder de indruk van deze mooie quilt.


Zo mooi dat fijne appliquatie werk.


Zoals altijd was de antieke quilt van het Gilde ook weer aanwezig.



Zou het zelf niet maken, maar moderne quilts vind ik soms ook heel erg mooi, zoals deze twee hierboven.



Zo leuk deze! Allemaal cupcakes!
Die mevrouw had er wel trek in 😀
 

Hoe lekker wil je het hebben,,,






Eerst was deze mooie rustige quilt mijn favoriet.


Helemaal met de hand gemaakt en met fijne appliquaties.






Maar toen kwam ik deze tegen... Als patroon misschien wat minderspannend, maar al die wilde bloemen die zo schitterend waren geappliqueerd....



Je bleef kijken naar dat mooie handwerk. Niet te geloven zo mooi, en helemaal zelf ontworpen stond er bij.


Zelfs de bijen waren zo leuk en lekker pluizig gemaakt.
Dus deze quilt kwam op mijn briefje te staan wat je kon inleveren bij de stand van het Gilde.



Bij de vele winkeltjes was het wat rustiger dan bij de tentoonstelling, maar daar zou het vast nog wel drukker gaan worden.

Helaas heb ik maar 2 van de 3 hallen kunnen bezoeken. Na ruim een uur was de energie helemaal op en kwam Theo me weer ophalen.
Dit is de laatste keer dat ik de tentoonstelling van het Gilde zal bezoeken.
Ondanks lopen met de rollator was het veel te inspannend voor me.


Heb ik nog wat gekocht dan?
Nou... 1 lapje maar en een leuk mapje met magnetische sluiting. 

Zin gekregen om al het moois te gaan bekijken?
Tot en met zaterdag kan je nog genieten in Nijkerk.
Ik ga nu lekker een paar dagen uitrusten, daar ben ik wel aan toe.
Liefs,
Floor


17 opmerkingen:

  1. Lief als ik een reactie van jullie krijg.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie quilts: de bloemenquilt (jouw favoriet), jouw eerdere voorkeur, maar toch ook de quilt van Gert -zo prachtig, speels en fantasierijk- en de kamerjas... fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful quilts! I also like the applique flowers, so lovely. Enjoy the rest of the show!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer dat de ruimte tegenviel en dat het zo warm was. Gelukkig hingen er wel mooie quilts. Ik ga zaterdag helpen, zal maar wat extra water meenemen, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Floor,
    Aan de ene kant fijn dat je deze tentoonstelling hebt kunnen bezoeken. Langs de andere kant jammer dat dit de laatste keer geweest is. Spijtig dat het zo'n grote inspanning van jou vraagt om hier aanwezig te zijn. Maar je hebt op deze tentoonstelling wel veel moois gezien. Ik ben blij met jouw foto's want voor mij is het al een eeuwigheid geleden dat ik nog eens op een quilttentoonstelling was.
    De quilts die jij geselecteerd hebt zijn stuk voor stuk prachtig gemaakt. Het zal voor jou een genot geweest zijn om al dat mooie applicatiewerk van zo dichtbij te kunnen bewonderen.
    De Stonefield quilt is prachtig gemaakt. Mooi met die geappliqueerde rand. Het kleurenpalet van deze quilt is ook al zo mooi!
    De locatie viel dan misschien wat tegen toch heb ik genoten van jouw rondleiding op deze tentoonstelling.
    Dankjewel hiervoor!!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen lieve Floor, ik zit tijdens m'n ontbijtje te genieten van je foto's. Wat een mooie quilts!! Wat me wel intrigeert is waarom de meneer op foto 16 naar je toeloopt al wijzende? Fijne dag en ook groetjes aan Theo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn Floor, dat ik door jouw reportage met mooie foto's toch nog wat heb gezien van de tentoonstelling. Flink hoor dat je maar 1 lapje hebt gekocht. Daar ga je vast weer iets bijzonders mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik snap dat een oude kerk een fijne plek is voor een tentoonstelling zoals deze. Maar de quilts komen wel prachtig uit op een strakke kale wand, er niets dat afleidt ...
    Prachtig, die grote cirkels. Tjonge, ik zou het ook moeilijk vinden om er eentje uit te kiezen als favoriet. Dat je voor de wilde bloemen koos, snap ik helemaal. In de loop van de jaren ben ik ook steeds meer van applicatiequilts gaan houden.
    Maar de cupcakes vind ik zo gaaf! Dat kleurverloop in de achtergronden is magnifiek gedaan.
    Jammer dat je er zò moe van geworden bent en niet alles kon bekijken. De leeftijd gaat tellen hè...
    En dan toch nog een lapje als aandenken, natuurlijk!
    Mooi doosje trouwens ook...
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige rondleiding, zoveel moois te zien . Tentoonstellingen bezoeken Nog niet opgeven hoor. Je leent bij de volgende tentoonstelling de scootmobiel van Theo, tenzij de vermoeidheid niet alleen met het lopen te maken heeft. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig Floor, wat een belevenis, zit met open mond te
    genieten van alle prachtige Quilts die je hier aan ons toont.
    Een behoorlijke hoeveelheid, best nog een hoop werk voor
    je om ze allemaal zo mooi te fotograferen. Fijn dat Theo je
    hebt gebracht en weer heeft opgehaald. mar kan me heel
    goed voorstellen dat het best behoorlijk vermoeiend is en
    zeker als het ook nog ens behoorlijk warm is. Maar je
    zal zeker genoten hebben van van al dat fraais. Je hebt
    een lieflijk lapje gekocht en ook dat mapje is erg leuk.
    Ga maar heerlijk uitrusten dit weekend, weer even bijkomen
    van alles.

    Lieve groetjes,
    Josephine 🧡

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank voor je mooie reportage het plan was om te gaan maar er kwam wat tussen helaas. Dus fijn dat ik zo nog wat het kunnen zien. Goed weekend gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je wel voor je foto 's en verslag, Floor! Ik kon zelf niet gaan maar kan op deze manier toch meegenieten.
    Jammer dat je volgend jaar niet meer kan gaan... Misschien inderdaad Theo 's scootmobiel inschakelen of even een rolstoel lenen en je lekker laten rondduwen door een van je kleindochters?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan je niet terugmailen, dus misschien lees je hier mijn reactie:
      Helaas heeft de vermoeidheid niet alleen met het lopen te maken, hoewel dat wel daardoor erger is geworden.
      Het zou zeker schelen als ik met de scoot was gegaan, maar dan had ik met een speciaal busje moeten gaan, waar je die zo in kunt rijden.
      Maar door het platte dak van het gebouw was de akoestiek heel slecht.
      Al die honderden mensen praten natuurlijk en het geluid kwam zo hard bij me binnen zodat mijn hoofd heel erg moe werd.
      Na een kwartier had ik eigenlijk wel weer weg gewild.
      Trouwens… op een scoot rijden is nog niet zo makkelijk als je het niet gewend bent.
      Dus om dan langs al die quilts en mensen te rijden, dat had ik toch niet gedurfd.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
    2. Dag Floor, dank je voor je reactie. Ja, zo 'n beurs is wel heel erg druk natuurlijk, ik begrijp het helemaal.
      Gelukkig is quilten dan verder wel een rustige hobby die je alleen of in een klein gezelschap kan beoefenen. En er zijn vast nog medebloggers die volgend jaar weer verslag zullen uitbrengen zodat je op die manier kan meegenieten.
      Groetjes uit België,
      Katrien

      Verwijderen
  13. Wat fijn dat je dit laat zien, want wow, wat prachtig allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Net als jij hebben wij ook genoten Floor. Gelukkig was het gisteren een heel stuk minder warm in de hallen.

    BeantwoordenVerwijderen