vrijdag 11 augustus 2023

Sydney kwam logeren.

Het is alweer anderhalve week geleden dat Sydney een dagje (en nachtje) gezellig kwam logeren.


Thuis was ze heel professioneel bezig om een mooi schilderij voor me te maken.


Joepie! Wat een mooi kado voor oma!


Het is duidelijk: oma met haar rollator en Jody aan het wandelen in het park, hoe leuk is dat?
Dat het perspectief van het pad niet klopt, dat maakt het juist zo aandoenlijk vind ik.


Zo grappig die rollator die ze niet vergeten is. 


Ze had zelfs een hele lijst geschreven wat ze allemaal met oma wilde gaan doen.
Kom op oma, aan de bak! 😕


Eerst gingen we natuurlijk Jody uitlaten. 
Jammer dat het regende, maar daar waren we op voorbereid.
Dag pappa, dag mamma, tot morgen!


Ze wilde liever niet naar de Chinees, maar thuis eten.
Aangezien zij de baas is op zo'n dag, deden we dat natuurlijk ook.
Wel meehelpen met koken Sydney, wat dacht je dan?


Tja, en daarna de afwas met de hand. Oma is nog ouderwets...
 

Wat ook ouderwets is, het spel "Mens erger je niet" wat nog van haar pappa is geweest, dus uit de jaren 70. Altijd favoriet als ze hier komt.


Wat bij mij echt niet favoriet is: een puzzel maken.
Kan er echt helemaal niks van, dus een heel klein stukje gedaan, en zij de rest.
Zo moeilijk vind ik, al die stukjes die goed lijken maar niet passen (behalve als ik een beetje hard doordrukte 😁)
Na nog wat Tom en Jerry filmpjes was het de hoogste tijd om naar bed te gaan.
Ook voor mij na zo'n enerverende namiddag en avond.


De volgende morgen na het ontbijt en Jody uitlaten had ik een schilderwerkje bedacht.
Kleine bloempotjes om zelf te beschilderen.


Zij wilde graag stippelen en deed  dat fantastisch, wat een concentratie! 


Zelf nam ik het wat minder serieus.
Grote stippen snel klaar, ach het ziet er vrolijk uit.


Sydney was dik tevreden met haar mooi gestippelde bloempotje.
Toen was het alweer tijd om opgehaald te worden, want oma verlangde hevig naar haar middagslaapje.


Lois was ook mee ophalen, dus konden we even een lekkere groepsknuffel doen.
Dag lieve schatten, tot de volgende keer!

Liefs,
Floor


15 opmerkingen:

  1. Gezellig jullie reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a wonderful time with your granddaughter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijn verslag van een fijne logeerpartij. Het plezier spat ervan af. Kan me heel goed voorstellen dat oma toe was aan een dutje! En nu maar verder genieten van het schilderij, de herinneringen en het mooie bloempotje, dat verdient wel een plantje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is toch wel heel gezellig. Mooi verslag heb je er van gemaakt. Dat bloempotversieren ga ik onthouden. Sydney heeft ook een prachtig schilderij voor jou gemaakt. Mijn kleindochter van 3 kwam woensdag met een puzzel van 1000 stukjes aan. Ik heb gezegd dat we die later wel een keer maken en dat het nog te moeilijk voor oma is. Ik moest gewoon eerst de randjes leggen, vertelde ze mij..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Floor,
    Wat een mooi verslag heb je gemaakt van dit logeerpartijtje.
    Dat lijstje is toch om voor altijd te bewaren. Zo schattig!
    Je hebt een bijzonder creatieve kleindochter. Maar wat wil je met zo'n creatieve oma! Ik ben ook altijd bezig met de kleintjes wanneer ze bij mij op bezoek zijn. Ik zou het ook eens moeten vastleggen. Zou versteld staan van wat we allemaal doen op zo'n dag :-)
    Maar vermoeiend is het wel natuurlijk. Nu maar weer genieten van de rust en van het mooie schilderij ter herinnering aan deze logeerpartij!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh Floor, wat ziet dat er gezellig uit de logeerpartij met Sydney.
    En wat ontzettend lief van haar dat ze zon prachtige schilderij
    voor voor je heeft gemaakt. Enig dat jij, Jody en de rollator
    er allemaal op staan afgebeeld. De twee zijkanten van het schilderij lijken wel net twee vrolijk dansende dames, tenminste dat zie ik er in. Het kunnen ook natuurlijk rijkbloeiende bomen zijn die jullie tegenkwamen tijdens de wandelingen met Jody? Enig ook dat lij lijstje dat ze gemaakt heeft. Jullie zijn heerlijk met elkaar bezig geweest zeg, wat een goed idee van je om bloempotjes te gaan schilderen. Sydney is ook heel serieus bezig met alles, mooi om e zien. Al de tijd is goed besteed met alles wat jullie gedaan hebben. Denk voor jullie beide weer een mooie belevenis. En die laatste foto met de lekkere groepsknuffel is echt ENIG!!!

    Geniet van een heel fijn weekend.........
    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn gouden momenten; je kleindochter even helemaal voor je alleen! En ik zie aan de foto's dat het wel wederzijds is ook...
    Dat schilderij wat ze voor je maakte, vind ik prachtig! Ik houd van deze stijl, beetje naïef ...
    Samen koken..., daar moest ik wel een beetje om lachen nu ik weet dat je niet van koken houdt! Hopelijk doet Sydney dat wel..!
    Het verbaast me trouwens wel dat je met je lapjes zo enorm veel geduld hebt, maar kennelijk met stippen zetten, puzzelen en koken niet...
    Maar dat kan natuurlijk. Ik heb dus nooit geduld als ik moet wachten op iemand...
    Fijn weekend, en hopelijk zien we weer snel de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk zo'n kleinkind op bezoek. En wat hebben jullie het gezellig gehad met elkaar.
    Ook hier vinden de jongens, ze zijn 16 en 12 jaar, een potje mens erger je niet geweldig om te spelen. En wat een lol we dan hebben.
    Want je blijft elkaar er natuurlijk af gooien.
    Vanmiddag krijgen we jongste kleindochter, ze is vorige week 2 geworden, voor een nachtje op bezoek.
    Gezellig, maar morgenmiddag zijn ook wij allebei uitgeteld hoor Floor.
    Fijn weekend,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieve leuke kleindochter heb je. Wat gezellig allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe gezellig je kleindochter een nachtje te logeren en samen bezig zijn. Jij kon je tekentalent weer gebruiken en Sydney heeft dat goed van je mee gekregen-- zo leuk de tekening die ze voor jou heeft gemaakt en de bloempotjes zijn vrolijk.
    En toen was de koek op en ging ze weer naar huis en oma bijkomen.
    Jammer maar begrijpelijk dat de quilt winkel in Utrecht stopt, want ze zal ongeveer onze leeftijd hebben denk ik. Online stof kopen vind ik niets -- moet de stof zien en voelen.
    Een mooi weekend voor jullie
    Lieve groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezellige logeerpartij. En jullie zijn heel actief geweest. Sydney had zich goed voorbereid met alles wat ze wilde doen. Oma was natuurlijk bekaf toen ze weer naar huis ging. Fijne zondag. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig hoor om met jou kleindochter samen dingen te kunnen doen maar het kost ook heel veel energie. Fleurige bloempotjes zijn het geworden maar ik zie ook Kerststofjes onder het mooie schilderij liggen. Ben je al met iets Kertstigs bezig?
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk dat creatieve samen met je kleindochter.
    En spelletjes spelen dat hoort bij oma.
    Doen die meiden van mij nog steeds, Rummikub en yatzee. Ik heb daar geen geduld voor

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heerlijk Floor de tijd samen met Sydney! Zoveel leuke dingen gedaan samen en ook nog verrast met een prachtig kunstwerk! Wat een leuke en mooie kleinkinderen heb je toch. Kan me voorstellen dat je hebt genoten van haar!

    BeantwoordenVerwijderen