donderdag 27 juli 2023

Blok vol bloemen en 50% korting.

Voor mijn tuin-herinneringsquilt heb ik weer een leuk blok gemaakt.
Steeds bedenk ik wat er zeker moet komen in deze quilt, maar ik zoek online naar afbeeldingen, die ik dan wat verander.


Heerlijk toch al die bloemen? Want zeg nou zelf bloemen horen toch in een tuin?



En natuurlijk ook vlinders, hoewel ik die deze zomer heel weinig heb gezien.


Nadat ik het patroon op papier heb nagetekend en veranderd, neem ik het met de lichtbak over op de stof, zodat ik precies kan zien waar de lapjes moeten worden opgenaaid.


Over vlinders gesproken.... deze mooie kwam mij van de week in het park achterna.
Toen hij/zij eindelijk even stil zat op het pad, lukte het me eindelijk om er een foto van te maken.


Heel vreemd dit jaar, mijn wilde Seringen boompje dat natuurlijk in het voorjaar gewoon bloeide, zit opeens weer helemaal vol met bloemen! 
Een leuk kadootje toch?


Een korte maar hevige onweersbui van de week boven Utrecht, was ook een kadootje.
Mijn tuin snakte naar water en er viel in die korte tijd 13 mm, heerlijk!


Momenteel heb ik een logé thuis. 
Eentje waar ik geen omkijken naar heb, want veel verzorging heeft ze niet nodig.
Wat stukjes wortel en komkommer, een lekker hamsterblokje en een knuffel, en ze is tevreden.
Een bakje voer en water staan er natuurlijk altijd in haar huisje.

Ik heb nog een triest bericht. Onze quiltwinkel Carol Cox in Utrecht gaat per 1 januari sluiten.
Maria de eigenaar kan het helaas wegens haar leeftijd niet meer aan.
Heel begrijpelijk, maar waar moet ik nu mijn lapjes kopen?
Dus zijn de stoffen nu met 50% korting te koop in de winkel of op de webshop: Klikkerdeklik!


Natuurlijk heb ik ook al mijn slag geslagen 😄

Geniet van de koele dagen lieve lezers.
Liefs,
Floor


 

13 opmerkingen:

  1. Lief als jullie een reactie achterlaten.
    Knuffel, Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat Carol Cox gaat sluiten. Weer een winkel minder om mooie stofjes te kopen. Je moet nog maar even een voorraadje aanleggen.
    Je quilt is zo mooi en vrolijk, wat een enige bloemen heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. perfect fabric for your butterfly..........makes the wings look so real.........
    sad news about your local patchwork shop.......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi die bloemen ,en hier was het van de week ook regen maar zo'n stortbui niet te geloven het kwam uit het afvoer putje in de wasplaats naar omhoog en alles onder ,de keuken de wasplaats en de hal waar de vriezer staat een uur bezig geweest met twee om alles droog te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk hoe jij altijd weer de mooiste blokjes bedenkt om te maken! Het klopt dat er weinig vlinders zijn; het is ons ook opgevallen. Juist de laatste 2 weken zie ik er af en toe eentje...
    Gezellig zo'n hamster-logeetje, en wat vindt Jody ervan? Ik durf het niet aan met mijn katten hoor...
    Jammer dat je stoffenzaakje ermee gaat stoppen! Ook al heb je misschien wel een behoorlijke voorraad, soms zoek je nu juist dat ene stofje erbij en tja..., hoe moet dat dan straks?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your applique block is very pretty, I love the butterfly! I'm sorry to hear about the fabric store closing, it's too bad she can't find a buyer to take over the business. Happy stitching!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een vrolijk stukje aan de bloementuin. Weinig omkijken naar, niet te droog en niet te nat. Vlinders horen er zeker bij en eigenlijk ook bijtjes. Wij zien ook weinig vlinder evenals musjes en meesjes. Wel veel meer kraaien, gaaien etc. Jammer dat Carol Cox stopt, maar als er geen opvolger is, dan houdt het op, helaas. Je hebt mooie inkopen gedaan. Fijn weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig bloementuin heb je gemaakt. En de regen is echt fijn voor de tuin. Leuk dat je nu vanalles opnieuw ziet bloeien. Mooie stofjes heb je gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,
    Dit blok past helemaal bij jou en natuurlijk bij jouw prachtige quilt in wording. Mooi om te zien hoe je te werk gaat bij het maken van deze blokken.
    Je moet idd snel zijn om een vlinder te fotograferen!
    Oh wat zalig dat je seringenboompje weer in bloei staat. Kan je er nogmaals van genieten.
    De foto met het "beestje" had ik héél snel verder gescrold!
    Ik dacht dat het een muis was maar nu lees ik dat het een hamster is. Dan durf ik nog wel eens te gaan kijken!!
    Wat ontzettend jammer dat jouw quiltwinkel gaat stoppen. Je kan nu stofjes met een mooie korting scoren maar het blijft een triestige zaak natuurlijk!
    Ik wens je een fijn weekend en tot blogs!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lief en mooi blok is dat geworden. De vlinders zijn zo mooi precies uit een stofje met het goede motief. Regen heerlijk he als je ziet dat de tuin ervan opknapt. Jammer weer een quilt winkel gesloten. Kan mij voorstellen dat de leeftijd mee gaat spelen als je een besluit moet nemen.
    Fijn weekend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Reactie van Josephine:
    Een blog vol bloemen, inderdaad lieve Floor. Een geweldig
    kleurrijk geheel en zo lief de vlinders die je er bij hebt gemaakt.
    Inderdaad dit jaar veel minder vlinders dat viel mij ook al op.
    Dit blok is zeker onmisbaar op je prachtige tin-herinneringsquilt.
    Handig hoe je het ontwerp via de lichtbak op de stof overneemt.
    Zo kan je prachtige ontwerp ook niet uit vorm geraken. Aha de
    vlinder die je achtervolgde was een beetje verliefd op je denk ik
    Floor. Mooi dat die toch even mooi stil ging zitten voor je zo kunnen wij ook mooi genieten van de vlinder. Ja heerlijk al die stortbuien voor ons tuintje dat kunnen ze goed gebruiken, inderdaad letterlijk een cadeautje!!! En wat bijzonder dat je wilde seringenboompje opeens nogmaals volop zijn bloemenpracht laat zien. Allemaal cadeautjes van de natuur, puur genieten!!!
    Jammer zeg dat het quiltwinkeltje er mee gaat stoppen, wel fijn dat je voor een leuk prijsje wat extra lapjes kon inslaan, want mooie lapjes kan je nooit genoeg hebben.
    Wens je alvast een heel fijn weekend, en een dikke knuffel voor de diertjes.....

    Lieve groet,
    Josephine
    💚💛🧡

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi bloemenblok met vlinders. Jammer dat de quiltwinkel moet sluiten. Je hebt nog mooie stoffen gekocht. Leuke logé heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer dat je quiltwinkel stopt. Kan je niet naar Vlijtig-Liesje in Tienhoven? Is niet zover van Utrecht. Je quilt met bloemen en vlinders word weer prachtig

    BeantwoordenVerwijderen