donderdag 13 juli 2023

Zevende huisje van de Huizen en Hartenquilt.

Heerlijk om steeds een blok te maken van de Huizen en Hartenquilt.
Het zevende huisje is klaar. 
Maar eigenlijk moet ik zeggen het 7de, 8ste en 9de huisje is klaar, want dit blok bestaat uit 3 smalle huizen.


Ik heb bedacht dat deze drie huisjes leuk zouden zijn voor Theo en mij.
We willen niet samenwonen, maar als ik het rode huisje nu betrek, Theo het gele huisje (ja dat is kleiner, maar ik heb een grote quiltkamer nodig 😃) en het groen huisje, daar komen we dan regelmatig gezellig samen.
Wel met deuren er tussen, zodat we niet steeds buitenom hoeven.
Wat een goed idee hè?


Even wat details laten zien...








Staat weer zo leuk bij de overige blokken. Zoals je kunt zien, nog steeds geen blauw gebruikt in deze quilt. Dat geeft een verrassend resultaat vind ik.


Dit is het originele patroon, andere kleuren natuurlijk, dan wordt het echt van mezelf.


Na de bloei van paardenbloemen, boterbloemen en fluitenkruid, komen de grassen tot bloei in mijn park. Daar ben ik ook heel gek op.
Heb heel erg veel foto's gemaakt, want er zijn zoveel soorten, maar ik laat er maar een paar zien.
Toen ik bezig was zei iemand tegen me "Sta jij nou foto's van onkruid te maken?"
Inderdaad, omdat grassen zo mooi zijn.
Een paar foto's van de vele die ik gemaakt heb....




 






Oké, dit is een uitgebloeide bloem, maar is het geen plaatje?


Maar van de week kwamen daar dan toch de maaiers.


Wonder boven wonder lieten ze de mooie Berenklauwen waar het park nu mee vol staat, staan.


Ja, ik weet het, daar moet je voorzichtig mee zijn, dus niet plukken, alleen met de oogjes kijken 😬


Prachtig, en ook nog goed voor de bijen.

Geniet van de natuur en van het mooie weer als het niet te warm is.
Liefs,
Floor







10 opmerkingen:

  1. Dank je voor je reactie!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi blok, Floor. En zo lief ook.
    De foto’s buiten zijn mooi. Heerlijk, zo’n park om de hoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er is genoeg re genieten in de natuur. Heerlijk. En je hebt er weer een gezellig blok bij gemaakt. Zou inderdaad fijn zijn iedere zijn eigen plek en 1 gemeenschappelijk. Alleen met de huidige woningnood zal het niet snel gebeuren. Helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat een prachtig blok heb je weer gemaakt! En dan je overpeinzingen erbij... heerlijk! Ja, dat zou geweldig zijn hè...
    Ik ben bang dat je er alleen maar van kan dromen, maar zou het jullie echt gunnen!
    Deze quilt vind ik zo mooi en wat een verschillende huizen heb je al. En toch is het een eenheid door je kleurgebruik!
    Eigenlijk is alles mooi wat er groeit, maar ja... soms moet je wel eens ingrijpen. Mooie foto's, Floor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, al die huisjes. En ideaal om in te wonen voor jullie, apart maar toch samen. Helaas moet dat een droom blijven. Prachtige foto's heb je gemaakt in het park. Hoe kun je die grassen nu onkruid noemen? Onbegrijpelijk. Maar ja, je hebt er oog voor of niet. Jij hebt dat gelukkig wel en laat ons mee genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er mooi uit de huisjes en alsook de foto's van de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De loterij winnen en bouwen maar. Het idee voor het huis is er al, leuk bedacht. Ook gras en onkruid kunnen mooi zijn, maar binnen de perken. Het levert in ieder geval mooie foto’s op. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De huisjes zien er weer heel mooi uit. Zo fijntjes. de natuur is geweldig toch als je er oog voor hebt is er nog zoveel te bewonderen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor
    Dat waren weer héél wat stofjes om uit te zoeken voor dit blok van je huizenquilt. Je hebt er weer een prachtig geheel van gemaakt. Het geheel is zooo mooi en evenwichtig opgebouwd. Als ik het goed zie dan ben je er bijna.
    Grappig hoe je weg kan dromen tijdens het maken van zo'n blok. Ik zou het jullie van harte gunnen 🥰
    Wanneer je foto's maakt tijdens het wandelen dan zie je zoveel meer. Hoe mooi is dat toch !!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie huizen worden er op je quilt gebouwd. Grassen en berenklauwen zijn ook mooi. Zou er best een willen hebben om te drogen, maar waag mij er maar niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen