vrijdag 30 juni 2023

Kipjes en plantjes.

Heerlijk zo'n nieuw project! 
Gelijk zo'n zin om er mee verder te gaan, maar gelukkig vergeet ik mijn andere quilts in wording ook niet hoor, alles om de beurt.


Deze quilt wordt een herinneringsquilt van al mijn tuinen.
Er moesten ook kipjes in komen vond ik. Heb ik die dan ooit gehad???
Nee, helaas niet. 
Onze wens was destijds als Wim met pensioen ging dat we dan ergens buiten zouden gaan wonen en daar mijn liefste wens in vervulling kon gaan: kippen houden.
Maar hij was toen al ziek, dus dat ging niet door.
Maar mijn wens komt wel in mijn quilt, compleet met kuikentjes.


Potplanten heb ik ook altijd, ziet er zo gezellig uit op het terras. 
Natuurlijk ook een gieter, want ja, ze moeten vaak water.
(Elizabeth, herken je de afbeelding van de potplantjes op het bankje?)


Deze drie blokken konden vast aan elkaar met een smal randje roze stof van 1cm breed.
Word er zo vrolijk van als ik er naar kijk, mijn tuin in stof!
Ben alweer met het volgende blok bezig, maar heb ook een blok van de Huisjes quilt klaar hoor, die laat ik volgende keer zien.


Eén van mijn grote planten bakken in mijn voortuin heb ik al eens laten zien in februari.
Het is dan altijd een dorre zooi van uitgebloeide planten.


Toen alles afgeknipt, maar zou het ooit nog wat worden?


Ja hoor, kijk maar eens hoe mooi het werd.

Afgelopen zondag gingen Theo en ik met "het busje" naar Lelystad waar mijn jongste zoon met zijn gezin nu woont.
De beide meisjes hebben een eigen appartement gekregen in hun grote huis wat ooit een bedrijfspand was.
Sydney had eerder al een mooi kado gekregen voor haar appartement, nu was Lois aan de beurt.


Aan een lege keuken heb je niet zoveel, dus had ik haar wat mooie spullen beloofd voor haar uitzet.
Een grote stapel pakketten om open te maken, het leek wel Sinterklaas.


Natuurlijk een pannenset, want in een keuken wordt er gekookt.



's Avonds heeft ze gelijk voor het eerst gekookt met haar nieuwe pannen, zo leuk!
Ze kan goed koken, dat heeft ze van haar vader geleerd.


Er werd een leuke foto gemaakt van Sydney en mij, lekker even knuffelen.


Ze had voor mij dit vrolijke schilderij gemaakt met allemaal bloemen en een bankje op op uit te rusten.
Het hangt in de gang, en elke keer als ik van boven kom is dit het eerste wat ik zie.
Bloemen, daar kan ik niet genoeg van krijgen.
Zelfs als het straks winter wordt kan ik er nog van genieten. 😊


Geniet trouwens ook vaak van de planten van de buurtuinen, zoals een tijdje geleden van deze mooie papavers.


Zo mooi als je in dat hart kijkt, waar straks het bolletje vol met zaad zit.


Ben ook bezig met plantjes stekken, gewoon wat afknippen en in het minikasje zetten, straks nog meer bloemen.

Mijn tuinman is momenteel druk bezig om wat onderhoud in mijn tuin te doen, want dat lukt me zelf niet meer.
Ga maar eens koffie voor hem zetten...

Liefs van mij,
Floor





18 opmerkingen:

  1. Dank voor jullie reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt een bloemige quilt, wat een goed idee om die te maken. Daarin kun je je helemaal uitleven met alles wat groeit en bloeit. De kleindochters zijn inmiddels wel grootdochters geworden. Fijn, dat ze zo mooi wonen, veilig bij pa en moe en toch zelfstandig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt een prachtige quilt, Floor. Vol herinneringen en emotie.
    Wat leuk om je kleindochter zo te kunnen verwennen en fijn dat de pannen meteen gebruikt weren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, nog voordat ik mijn naam las had ik al zoiets van 'dat komt me bekend voor'... O, wat leuk dat mijn kaart een beetje terug komt in een deel van je quilt!
    Geweldig die kipjes, ze zijn in het echt ook zo gezellig om te hebben. Jammer dat het er nooit van gekomen is.
    Snoeien doet bloeien, dat zie je maar weer! Ik hoop dat het met mijn kattenkruid ook gaat gebeuren. Normaal snoei ik het nooit...
    Wat zijn de meisjes groot geworden! Dat moet toch heel leuk zijn om op deze manier zelfstandig te wonen.
    Mooi schilderij kreeg je; er spreekt liefde uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och lieve Floor wat ben je al ver gevorderd en het gaat
    allemaal prachtig worden. De kipjes met kuikens hoe lief,
    jammer dat het in het echt door omstandigheden nooit van
    gekomen is. Maar zeker horen ze op deze bijzondere quilt
    aanwezig te zijn. Het verbaasd me echt dat er onder die
    gigantische berg stro zoveel bloei weer tot leven is gekomen.
    Een sprankelende tobbe vol met nieuw leven!!! Wat een
    prachtig cadeau had je meegebracht en zo leuk dat de pannen
    meteen gebruikt werden. Wat een lieve foto van jou samen
    met Sydney, je ziet er heel goed uit!!! Lief ook dat schilderij
    wat jij hebt gekregen. Je nieuwe stekjes zien er fleurig uit,
    ze gaan vast heel mooi bloeien voor je.

    Wens je een heerlijk weekend toe,
    Lieve groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi dat de kipjes er nu op de quilt wel zijn. Ze horen ook bij zo'n tuintje. Gezellige foto's van het familiebezoek. Wat een leuk bloemenschilderij. Daar moet je toch ook wel blij van worden. En ook van de bloemen die toch nog weer opkwamen.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je toch een leuke kleindochters, en wat boffen ze, een eigen apartement! En dan zo'n lieve Oma die je helpt met je uitzet, daar wil je natuurlijk wel je kookkunsten aan showen. Het lieve bloemenschilderij is ook een keeper. Daar wordt je vrolijk van.
    En dan je eigen tuin van stof, super leuk gewoon! Daar kan je echt al je herinneringen en wensen in kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat wordt de tuinquilt mooi. Leuk met de kippetjes. Gezellige foto’s samen met de kleindochters. Bij nieuw huis horen ook kado’s. Leuk dat er voor je gekookt werd. Fijn weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,
    Ik bekijk jouw foto's het liefst in het groot. Dan kan ik pas echt goed de details van de blokjes bekijken en de pracht van jouw mooie handwerk. Ik denk dat het tijdrovende blokjes zijn maar dat maakt ons quiltmakers niets uit. Nu kan je jouw dromen realiseren in dit quiltje. Hoe mooi is dat!!
    Wat een prachtige kleindochters heb jij!!
    Het moet voor die meiden heerlijk wonen zijn in een appartement zo dicht bij de ouders. Samen maar toch apart.
    Al een goeie voorbereiding op de tijd wanneer ze echt op eigen benen zullen staan.
    Wat lief dat je hen een stukje op weg helpt met wat praktische cadeau's. En ze werden meteen met succes uitgetest. Je moet met een gerust hart vertrokken zijn -:)
    Dit weer is ideaal voor de plantjes in de tuin. Iets wat dood lijkt kan enkele maanden later toch weer een heerlijke bloemenpracht voortbrengen. Dat is de kracht van de natuur. Laten we daar maar veel zorg voor dragen!!!
    Fijne zomer gewenst!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat wordt een dierbaar quiltje met de herinneringen aan je tuinen en leuk dat ook de kipjes hierin een plaatsje krijgen.
    Wij hadden wel kipjes in ons vorige huis, maar ze konden helaas niet vrij rondlopen vanwege de roofvogels...paar keer meegemaakt en toen besloten om ze maar in een grote ren te doen.
    Mooi hoe sterk de natuur is en iets wat schijnbaar dood is,weer vol in bloei kan zetten.
    Gezellig samen naar Lelystad en je kleindochter zo te verwennen.
    Succes met je kasje en komt daar al een bloem in?
    Gezellige dag en groetjes, Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De tuinen quilt ik lees een beetje heimwee naar die tijd en kan het goed begrijpen. Zo fijn en mooi dat je dat nu kunt vertalen met lapjes. Zo mooi en fijntjes gemaakt. Geweldig Floor. Fijn dat jullie een bezoek konden brengen aan jou zoon en zijn gezin. Mooi om te zien hoe blij jullie allemaal zijn. De tuin laat in de loop van de zomer de kracht zien wat er in de winter treurig uit ziet zorgt nu voor een verrassing.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo iedereen. Mijn naam is Broekhuizen en ik ben hier om de geweldige dokter Isikolo te bedanken voor het oplossen van mijn huwelijksproblemen. Mijn huwelijk strandde vanwege de eindeloze problemen en moeilijkheden die ik had met mijn man. Hij vertrok zonder achterom te kijken en ik was zoveel maanden alleen. Zijn familie kwam tussenbeide en nog steeds veranderde er niets. Ik was emotioneel kapot en verloor de hoop om weer liefde te vinden, omdat hij alles was in een man die ik ooit wilde hebben. Net als zoveel mensen leerde ik DR ISIKOLO kennen toen ik op zoek ging naar hulp. We bespraken mijn problemen uitvoerig en hij verzekerde mij dat ik de oplossing zou krijgen die ik nodig had. Ik had geen andere keuze dan me aan zijn procedures te houden en hij stelde niets uit. Hij deed een liefdesreünie voor mij en mijn man en de liefde en het geluk dat we deelden werd hersteld en hij bereikte me precies na 48 uur zoals DR. ISIKOLO beloofde. Hij is inderdaad een geweldige helper en hij is betrouwbaar. als je problemen hebt, sms hem dan gewoon via WhatsApp +2348133261196 of e-mail hem via: isikolosolutionhome@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. DE MOGELIJKHEID OM UW EX PARTNER TERUG TE KRIJGEN IS GEGARANDEERD BIJ DR ISIKOLO. NEEM NU CONTACT MET HEM OP
    Hallo allemaal, mijn naam is Sara Berkhoff. Ik heb nooit geweten dat er een grote mogelijkheid voor mij was om mijn man terug te krijgen totdat ik DR. ISIKOLO ontmoette. Het was heel zwaar voor mij toen mijn vriend mij verliet voor een andere dame. Ik was er kapot van en kon mezelf niet meer terugkrijgen. Zijn vrienden en familie deden er alles aan om ons te herenigen, maar het bleek mislukt. Ik was een paar maanden alleen en zag mezelf niet van iemand anders houden. Dus moest ik hulp zoeken bij DR. ISIKOLO, die mij het voorrecht gaf ervoor te zorgen dat mijn hartsverlangens werden vervuld. Hij herenigde ons en de liefde en het geluk werden hersteld. Zijn woorden zijn zijn plicht en hij faalt nooit als hij iemand belooft dat hij 48 uur lang het resultaat zal behalen, wat mij verbaasde toen mijn eigen resultaat zich manifesteerde. Doe geen moeite om ergens anders hulp te zoeken. Neem nu contact met hem op. Zijn e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com of sms hem via WhatsApp: +2348133261196

    BeantwoordenVerwijderen
  14. MET DR ISIKOLO IS TERUGKEREN MET JE EX ZEER MOGELIJK
    DR ISIKOLO is met niemand te vergelijken als het gaat om het vinden van oplossingen voor uw relatie- of huwelijksproblemen. Mijn naam is Geanina Zepa. Ik kamp al heel lang met een depressie, wetende dat het het gevolg is van een gebroken hart toen mijn vriend me verliet voor een andere dame. Ik heb nooit geweten dat hij de beslissing nam om bij mij weg te gaan, totdat er maanden verstreken en ik hem niet kon bereiken. Ik moest contact opnemen met DR ISIKOLO toen ik over hem hoorde. Hij vertelde me alles wat er moest gebeuren om de liefde en verbindingen tussen mij en mijn man te herstellen, wat hij ook deed. Het resultaat begon zich na 48 uur te manifesteren, zoals hij beloofde. Dit klinkt misschien raar, maar het is 100% waar dat hij niemand in de steek laat. Maak je geen zorgen meer en neem nu contact met hem op. e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com of sms hem via WhatsApp +2348133261196

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Soms raak ik geschokt als artsen zeggen dat sommige ziekten niet te genezen zijn en ze doen geloven dat we ermee moeten sterven. Dat is waar, want die ziekten zijn niet gewoon en lichamelijk. Ik begon dit te begrijpen toen mijn vriend me meenam naar het westen Afrika om een bezoek te brengen aan deze kruidkundige, Dr. Ilekhojie genaamd, die een verbeterd kruidengeneesmiddel gaf dat mij volledig van HIV genas, zonder enige bijwerkingen. We denken dat het niet te genezen is, omdat onze artsen ons hebben verteld dat er geen remedie bestaat. Het is duidelijk dat sommige patiënten met herpes, vleesbomen, vertraagde voorproblemen verslaafd zijn aan de antivirale en andere aanvullende orthodoxe medicijnen, alleen maar om het virus te helpen onderdrukken en niet om het te genezen, omdat de artsen ons hebben laten geloven dat het niet kan worden genezen en ik wel. Zeg stoutmoedig dat dit een leugen is, want er is een geneesmiddel en Dr. Ilekhojie kan u helpen met een geneesmiddel...

    E-mail gethelp05@gmail.com
    WhatsApp/Telegram +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen
  16. DE MOGELIJKHEID OM UW EX PARTNER TERUG TE KRIJGEN IS GEGARANDEERD BIJ DR ISIKOLO. NEEM NU CONTACT MET HEM OP
    Hallo allemaal, mijn naam is Lotte Berkhoff. Ik heb nooit geweten dat er een grote mogelijkheid voor mij was om mijn man terug te krijgen totdat ik DR. ISIKOLO ontmoette. Het was heel zwaar voor mij toen mijn vriend mij verliet voor een andere dame. Ik was er kapot van en kon mezelf niet meer terugkrijgen. Zijn vrienden en familie deden er alles aan om ons te herenigen, maar het bleek mislukt. Ik was een paar maanden alleen en zag mezelf niet van iemand anders houden. Dus moest ik hulp zoeken bij DR. ISIKOLO, die mij het voorrecht gaf ervoor te zorgen dat mijn hartsverlangens werden vervuld. Hij herenigde ons en de liefde en het geluk werden hersteld. Zijn woorden zijn zijn plicht en hij faalt nooit als hij iemand belooft dat hij 48 uur lang het resultaat zal behalen, wat mij verbaasde toen mijn eigen resultaat zich manifesteerde. Doe geen moeite om ergens anders hulp te zoeken. Neem nu contact met hem op. Zijn e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com of sms hem via WhatsApp: +2348133261196.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hartelijk dank van Marie Cornelissen aan DR ISIKOLO voor haar hulp bij het herstellen van mijn gebroken huis. Inconsistentie is aan de orde van de dag in mijn gezin en huwelijk. Mijn man heeft een enorm probleem gehad en is verscheurd in mijn vlees sinds we te veel misverstanden begonnen te krijgen. Op sommige dagen ging hij gewoon weg en keerde pas de afgelopen weken terug. Ik was er kapot van en probeerde alles wat ik kon om de problemen op te lossen, maar het lukte niet. Ik moest hulp zoeken en kreeg van een vriend de opdracht contact op te nemen met DR ISIKOLO, wat ik deed. Ik wist nooit dat dit mogelijk zou zijn, omdat de problemen al twee jaar aanhielden. DR. ISIKOLO verzekerde mij en zei alleen dat ik hem moest vertrouwen en moest geloven dat mijn verlangens in vervulling zouden gaan. Hij heeft mijn huwelijk hersteld met zijn krachtige liefdesreünieband en mijn huis is weer geweldig en mijn man is bij mij om nooit meer weg te gaan. Neem ook contact met hem op en geloof dat hij u kan helpen, want hij heeft geen slechte reputatie. Sms hem gewoon via WhatsApp +2348133261196 of e-mail hem via: isikolosolutionhome@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen