vrijdag 2 juni 2023

Het zesde huisje van de Huizen en Hartenquilt.

Op 11 februari liet ik mijn 5e huisje zien van de Huizen en Hartenquilt.
Het 6e huisje heb ik eigenlijk al heel lang klaar, maar er kwam steeds niets van om het te laten zien.


Maar vandaag dus wel.
Het is weer een gezellig huisje geworden.



Natuurlijk met harten, 


en met een knus huisje.


Wat vliegende ganzen...


en zelf maar een tekst toegevoegd.


Dit was het originele patroon, deze is zonder tekst, en altijd anders dan wat ik maak, moet toch een beetje "eigen" worden.


De eerste 6 huisjes zitten aan elkaar, nog 6 te gaan.
Zoals je ziet gebruik ik in deze quilt geen blauw, wat best een uitdaging is, maar het ook wel bijzonder maakt vind ik.

Ben nu bezig met het knippen van huisje 7, dat werd wel eens tijd.
Tja... die "tussendoortjes" hè?
Maar die laat ik een andere keer wel eens zien.


Wegens het slechte lopen heb ik een pasje aangevraagd voor de Regiotaxi.
Wilde graag schoenen kopen en de enige winkel waar ze schoenen verkopen die me goed passen zit in het voetgangersgebied van de oude binnenstad, dus moest mijn rollator mee.
 

Gelukkig goed geslaagd, twee paar stevige stappers gekocht waar ik stabiel op kan lopen.
Ik kan weer vooruit de komende jaren.


Na de schoenenwinkel natuurlijk even een pauze houden.


Daarna even door een paar gezellige oude straatjes van de binnenstad van Utrecht gelopen, waar je vanuit de Zadelstraat een goed zicht hebt op de nog steeds in de steigers staande Domtoren.


Op de Vismarkt aangekomen even een foto gemaakt van het huis waar mijn vader is geboren en getogen. 
Daar heeft hij gewoond met zijn ouders en 12 broers en zussen.
Het is het huis met de erker, en daaronder was de wereldberoemde slagerswinkel van mijn opa en later van mijn oom Jos van Rijn, en daarna weer van mijn nicht Paula van Rijn.
Zei ik dat ik Van Rijn heette, dan vroeg iedereen altijd "Van de Vismarkt"?
Nu zit er natuurlijk allang een andere winkel in.


Deze foto maakte ik nabij het winkelcentrum hier. Zo mooi die klaprozen die zich tussen de lantaarnpaal hebben gewurmd.
De natuur vindt ook overal zijn weg.


Mamma en pappa gans met hun kleintjes, ook altijd zo leuk om naar te kijken.
Zo, ik ga eens verder met het lapjes knippen, dat zijn er deze keer heel veel, met op dit blok maar liefst 3 huisjes!


Geniet van de zon en hopelijk valt er ook een bui voor de tuin.
Liefs,
Floor


17 opmerkingen:

  1. Wat gezellig jullie reacties!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo Floor, wat maak jij deze quilt toch mooi, met je eigen inbreng, zelfs met een mooie tekst erbij. Wat leuk dat je ons een kijkje in je familie geschiedenis geeft. Dus je vader komt ook uit een groot gezin. Mooie natuur foto's Floor🥰🪷❤️
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Floor zoals je kunt genieten van de kleine dingen om je heen, dat is zo fijn als je dat kunt. Je quiltje wordt prachtig, altijd leuk om er je eigen draai aan te geven, dan wordt het echt jouw huisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt een knus en letterlijk, huiselijk quiltje. Ben het helemaal eens met de tekst die je zelf bedacht hebt. Fijn, dat je weer goede schoenen hebt gekocht, nu kun je weer lekker wandelen. Wat een markant huis waar je vader heeft gewoond, prachtig om te zien dat het kennelijk goed onderhouden wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een enige quilt, Floor. Leuke en gezellige huisjes ben je aan het bouwen.
    Fijn dat je met de regiotaxi op pad kan. Dat heb je goed geregeld en met die nieuwe schoenen kun je zeker weer op pad.
    Fijn weeekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your cottages and surrounding blocks are beautiful. What a great service you have for getting rides. Thank you for sharing photos of your outing. I find that very interesting. Poppies too so pretty.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heerlijk blog verhaaltje met een echt Floor huisje zo lief een paar leuke Utrecht foto's en natuur plaatjes mis alleen een plaatje van jou nieuwe stappers? Heel fijn dat je nu met de taxi ergens naar toe kunt gaan. Fijn dat dat allemaal mogelijk is. Fijn weekend. Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellig blogje laat je ons weer zien Floor, wat een
    fantastisch mooi huisje laat je ons weer zien, en zo leuk dat je dat helemaal naar eigen idee invult, persoonlijker kan het gewoon niet, heel erg leuk vind ik dat. Mooi ook de tekst die je hebt toegevoegd. Wat een goed idee van je om een pasje aan te vragen voor de Regiotaxi. Mijn moeder maakte daar ook regelmatig gebruik van, Fijn dat je op je gemak een paar fijne schoenen kan kopen waarmee je weer jaren vooruit kan. Ook gezellig om dan even in de omgeving rond te wandelen, en wat een prachtig huis met de erker aan de Vismarkt waar je vader is geboren en getogen. Bij mijn ouders waren het ook allemaal grote gezinnen, dat was veel vaker in die tijd. Leuk zo'n plukje klaprozen tegen te komen, en wie weet heeft iemand wel wat zaadjes gestrooid om de boel wat gezelliger te maken. Mijn buurman doet dat ook altijd, dan gaat jij fietsen en op verschillende plekken strooit hij wat papaverzaadjes. Zijn eigen tuin is ook een grote bloemenzee, leuk hé. Prachtige foto van de gans met zijn kindjes. En die laatste foto is SUPER mooi, bijna onheilspellende luchten partijen, laat daar maar lekker plantenwater uit stromen als de volgende dag de zon maar weer schijnt. Heel fijn weekend.......

    Lieve groetjes,
    Josephine🧡

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor heerlijk je uitstapje naar Utrecht blijft een mooie stad. En fijn dat je geslaagd bent. Kun je weer lekker wandelen en mooie foto's maken. Wordt weer een gezellige quilt. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Floor, Wat een lief huisje heb je gemaakt, en met eigen tekst.
    Ook zonder blauwe stofjes zien de huisjes er prachtig uit. Wat fijn dat je met de regiotaxi meekan, ben je toch weer een beetje mobiel,en geslaagd met inkopen. Ben benieuwd naar het volgende huisje, fijn weekend toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je huisjes quilt word erg leuk en zo eigen iets van je zelf toe te voegen. Achter die Domtoren ben ik geboren in de Springweg op een bovenhuis. Tot we naar Geldermalsen verhuisden..............liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat wordt het gezellig in jouw hartenstraatje, leuke huisjes en goede spreuken. Soms moet je even een drempel over, maar door zo’n kaart voor de regiotaxi kom je nog eens ergens. Wat staat het ouderlijk huis van je vader er nog mooi bij en zo’n gezellig erkertje. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Floor,
    Leuk om weer eens zo'n gezellig huisje te zien!
    Er je eigen draai aan geven dat kan jij als de beste. Ik vind het slingerplantje rondom de voordeur geweldig goed geslaagd!!
    Zo'n mooie tekst geeft ook weer een extra dimensie aan het blokje!
    Fijn dat je dmv de regiotaxi toch zelfstandig schoenen bent kunnen gaan kopen.
    Die naam van jou deed in Utrecht dus een belletje rinkelen in vroegere tijden.
    Succes met het uitzoeken van de lapjes voor de volgende huisjes. Het is een tijdrovend maar oooh zo leuk werkje!!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi en gezellig huisjes quilt ben je aan het maken.
    Handig hè de regio taxi-- heb er ook een pasje van. Onze gemeente heeft ook een taxi dienst en daar blijft de chauffeur (particulieren rijden deze taxidienst) eventueel bij je als je bijvoorbeeld naar t ziekenhuis moet voor een afspraak. Dan hoef je daarna niet op een taxi te wachten als je klaar bent.
    Mooie foto's heb je weer gemaakt en tot nu nog steeds geen regen...
    Veel quiltplezier en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ontzettend leuk, die huisjes, Floor. En dan zo veel prachtige details. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk huisje en mooie tekst heb je erbij geplaatst. Fijn dat je weer goede schoenen hebt en meteen een stukje van de stad laat zien en het huis waar je vader is geboren.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schattige huisjes, en ik kan me zò voorstellen dat je geniet van het maken ervan... Even nog iets van jezelf toevoegen, ik zie je al grinniken...; het maakt het zò uniek!
    Zo'n regiotaxi is wel een uitkomst zeg... En goede schoenen zijn echt belangrijk, zeker als je problemen met lopen gaat krijgen.
    En je zou Floor niet zijn als dit uitstapje niet meteen gepaard ging met wat leuke 'zijpaadjes'...

    BeantwoordenVerwijderen