zaterdag 24 februari 2024

Het tiende en elfde huisje is klaar!

Omdat ik een beetje achter liep met het laten zien van de huizenblokken van mijn Huizen en Harten quilt, laat ik er nu maar twee tegelijk zien.


Dit was ook alweer zo'n leuk blok om te maken.
Twee huisjes gezellig bij elkaar. 



De drie sterren zijn ook zo mooi.


Wat zou een Huizen en Harten quilt zijn zonder harten?


Natuurlijk weer een huiselijke spreuk.


Dit wordt de laatste rij huisjes, dan zijn het er twaalf. 
Mooi formaat ook.


Toen was ook het elfde huisje klaar.



Wat een gezellig blokje is dit met dat kleine vogeltje er in.


Deze grote vogel kennen jullie wel, het is Juultje, van de quilt "Met Juultje het jaar rond" die ik enige tijd geleden heb gemaakt.
Omdat dit patroon van dezelfde ontwerpster is, kreeg ze ook in deze quilt een plekje.


Veel, maar leuk werk, om de leukste stofjes uit te zoeken voor een klein blokje.



Deze heb ik er zelf weer bij bedacht, want hier is echt mijn thuis waar ik naar volle tevredenheid al 37 jaar woon.

Nu ben ik bezig met het twaalfde en laatste blok.
Daarna komen er nog twee randen omheen, dus dat gaat nog even duren.


Kijk eens hoe mooi mijn wilgenboompje bloeit!


Zo mooi die roze katjes met regendruppels.


De Elzen staan ook in volle bloei.


Ook die zijn mooi als je ze van dichtbij bekijkt.
Door al die wind en regen de laatste dagen zullen de pollen inmiddels wel grotendeels uit de lucht zijn.

Geniet van de zon als de wolken even aan de kant gaan! 🌞
Liefs,
Floor

15 opmerkingen:

  1. Dank voor jullie reacties.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige huizen quilt wordt dat Floor. Natuurlijk mogen de vogeltjes niet ontbreken. Wat een kunstzinnige wilgenkatjes heb jij in de tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt in jouw tuin al lente! Prachtig gezicht, die boompjes...
    Je bent architect en bouwer tegelijk; wat een leuke huisjes zijn het die je maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie stofkeuze. Het wordt een mooi geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke quilt wordt het, Floor. Leuk en vrolijk en lief. De roze katjes zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig mooi weer je huizen, met vogeltjes harten en mooie spreuken. Bijna lente in je tuin
    Zover is het hier nog niet. Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zit al een hele poos heen en weer te scrollen Floor, Wat laat je toch weer ontzettend veel moois zien. De liefde die jij in je werkstukken stopt spatten gewoon van het scherm af. Echt prachtig weer de ze twee huisjes. Geniet echt van alle kleine details en steeds ontdek ik weer iets nieuws. Al die teksten die je toevoegt vind ik ook zo leuk, en die grote dikke vogel Juultje die past er helemaal perfect bij. En wat laat je ook een SCHOONHEDEN van tuinfoto's zien, dat bloeiende wilgenboompje, wowww echt schitterend, en de close-up met de regendruppels zou zo mooi een winnende foto kunnen zijn TOP!!! Wat een genot hé dat we langzaamaan naar de e Lente toe kruipen, ook de vogels zingen al hun hoogste lied, hheerlijk!!!

    Wens je een fij weekend verder,
    Lieve groetjes,
    Josephie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige huizen heb je weer heb je weer gebouwd. De liefde voor lapjes en kleuren spat er vanaf. Die foto van het roze katje, geweldig mooi. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor,
    Wat een gezellige update van je huizenquilt. Een prachtig geheel al die huisjes en die hartjes ❤
    Ook zo leuk is dat je stofjes gebruikt met hartjes erop. Ik geloof niet dat ik er veel zou vinden in mijn voorraad. Ik kan ze zeker op één hand tellen mijn "hartjes" stofjes.
    Altijd leuk om een stofje te herkennen dat ik ook in de kast heb liggen. Zo bv het stofje van het grootste huisje van de twee. En van het nine patch blokje.
    Nog even en deze top is af. Heb je nog andere projecten liggen om te patchen? Of mag je dan aan iets nieuws beginnen?
    Heerlijk om te zien dat de lente in aantocht is.
    Na zoveel regen snakken we allemaal naar wat warmte.
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Floor.
    Wat ziet dat er weer geweldig uit.
    Zo lief en zo mooi gemaakt.
    Je weet de kleurtjes en motiefjes zo goed samen te verwerken en met een eigen inbreng ziet het er prachtig uit.
    Op het voorjaar moeten wij nog even wachten maar de natuur doet z'n best dus nog even geduld.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat wordt een gezellige quilt met al die huisjes en hartjes. Mooie lapjes heb je bij elkaar gezocht. Het wilgenboompje in onze tuin bloeit ook zo prachtig, we hebben het op jouw aanraden gekocht en daar hebben we nooit spijt van gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hej Floor,
    Het is een mooie en gezellige quilt.
    Mooi al die bloeiende boompjes.
    Nu nog het zonnetje erbij.
    Warme groet Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie huisjes weer, wat wordt het toch weer een enig quiltje. Ik kan me voorstellen dat je er met plezier aan werkt. Wat een mooi boompje, je wilg. Ik hou van die pluizige katjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat een mooie huisjes Floor, je maakt er wel een leuke creatieve quilt met je eigen ideeën erbij en nu nadert het langzamerhand het einde. Het laatste blok is dus in de maak ;-) En je boompjes(foto's zijn prachtig, het bloeit allemaal mooi nu de lente in aantocht is. Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen