zaterdag 10 februari 2024

Cavia praatjes.

Zoals jullie weten heb ik sinds enige maanden twee lieve cavia's.
Die had ik eigenlijk voor mijn verjaardag in januari gekregen van Theo. Had geen geduld om te wachten tot "de grote dag".
Ik maak tientallen foto's per dag van het stel en geniet er de hele dag van.


Vind het altijd zo gezellig om ze eten te geven en ze te zien smikkelen en smullen.
Als het aan hen lag ging dat de hele dag door 😃


Als ik Noortje (de oudste) op schoot neem, is Jody er als de kippen bij.
Ze steekt haar neus tegen haar aan omdat ze ruikt als een heerlijk hapje.


Daar moet ik dus voor oppassen, anders neemt ze zo een hap.


Omdat de kleine Sjaantje nog een beetje bang is, heb ik een knuffelzak voor haar gemaakt, dan voelt ze zich een beetje veilig.


"Even snuffelen hoor.... volgens mij kan je dit niet eten".


"Hè, wie hebben we daar, is dat een hele grote cavia?"


Oeps, dat ging bijna mis, Jody werd helemaal hysterisch, en wil net een hap nemen...


Gelukkig duwde ik haar snel weg, Sjaantje gered. 😟


Als je deze foto ziet, weet je gelijk waarom ze in het Engels Guinea Pig genoemd worden, echt een klein varkenssnuitje.


Noortje heeft heel mooi en lang haar. Daarom lijkt ze heel erg dik, maar daaronder valt het reuze mee.


Eten, dat is wat ze het liefste doen... bijvoorbeeld van de hooirol...


Maar hun huisje is ook heel lekker. Gemaakt van karton en kruiden. Ze zijn al aan hun tweede bezig, want ook het karton moet er aan geloven.
Dat is niet gevaarlijk hoor.


Als de zijkanten kaal gegeten zijn, zoekt Sjaantje het hogerop.


"Van hieruit heb ik een goed uitzicht Noortje, kijken of er weer eten aankomt!"


"Gelukkig, daar is iemand... even proeven,... ja het is Floortje, ben benieuwd wat we nu weer te eten krijgen".


"Lekker, Chinese kool en komkommer!"


"Piiiiieeeeppp! nu willen we hooi en gedroogde Paardenbloemen!!! ".


"Piep nou even mee Noortje, dan hoort ze ons wel, want we hebben zo'n honger"


"Daar komt de emmer hooi, ik kan niet wachten, dus begin ik maar vast".


"Kijk,  now we're talking, eten.... zucht, en dan kunnen we wel even lekker gaan slapen...."


......... tot de volgende keer.

Liefs.
Floor, Noortje en Sjaantje.





 

14 opmerkingen:

  1. Groetjes van Noortje en Sjaantje.... en van mij,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och Floor, wat zit ik hier te genieten van die twee lievelingen van je. Je kan er wel een boekje over gaan schrijven, enig om het allemaal te volgen. Als ik het zo bekijk zijn ze inderdaad gek op eten en ze krijgen bij jou niets te kort dat zie je zo. Vind de knuffelzak voor Sjaantje ook zo'n goed idee van je dat geeft haar echt een beschermend gevoel. En zeker als Jody zijn hebberige snuitje daar in wil stoppen, haha zie het helemaal voor me gebeuren Tsja dat is toch oppassen want ook al zou hij niet echt gaan happen wat i denk, je kan het niet even uitproberen want dan wordt Sjaantje wel een heel klein caviaatje. Erg leuke serie foto's heb je genomen en vooral die van de "Egels Guinea Pig" dat snuitje staat er zo mooi op. Heb genoten van je post, we krijgen vast wel weer een vervolg van je te zien. Geniet volop van je harige lievelingen. Wens je een fijne nieuwe week toe,

    Lieve groetjes,
    Josephine 🧡

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige reportage om op de vroege zondagmorgen te lezen en te zien. Ik zou best cavia bij jou willen zijn, lekker in de knuffelzak op schoot en veel smakelijk eten. Ik wens jullie nog veel plezier samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De cavia's hadden denk ik geen beter baasje kunnen treffen Floor. Hopelijk went Jody snel aan hen. Dat knuffelzakje is een prachtige vondst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Floor,
    Wat een geweldige reportage heb je gemaakt over je nieuwe huisgenoten.
    Het zijn idd schatjes. Ze houden je maar goed bezig maar dat is genieten voor jou. Anders haal je geen huisdieren in huis.
    Dat knuffelzakje is een geweldig idee.
    Jody moet natuurlijk ook wennen aan het nieuwe gezelschap. Hij is het natuurlijk ook niet gewoon om de aandacht van Floor te moeten delen 😀
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er gezellig uit. Het zijn echt lieve beestjes die aandacht vragen en van jou ook krijgen. Nou moet Jody daar natuurlijk ook even aan wennen maar dat heeft tijd nodig. Handig zo'n warme knuffel zak.
    Fijne week.
    Groeten.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk cavia verhaal! Ik had het gisteravond al op mijn telefoon gelezen, maar ik kon er vanmorgen wèer om grinniken...
    Die Jody ook, maar ja... het is een hond hè..
    Ik vind het een heel lief cadeau van Theo, en wist niet dat je de beestjes van hem had gekregen.
    Wat krijgen ze een goed leven bij jou en ze worden al volop verwend en vertroeteld, maar dat is ook zo leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Noortje en Sjaantje hebben het wel getroffen met jou en jij natuurlijk ook met dit leuke stel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De dames hebben het maar goed bij je met alle lekkere hapjes. Het zijn schatjes hoor, ik kan me voorstellen dat je gek op ze bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat het zo goed gaat met de dames Cavia. Hopelijk kan Jody er ook aan wennen. Prachtige foto van Sjaan in de knuffelzak. Veel plezier met en van de beestenboel. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke vriendinnetjes heb je, Floor. Goed dat je dat zakje maakte, lekker warm en beschermend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie reportage over je huisgenoten. En wat goed en lief bedacht van dat zakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh heerlijk en zo herkenbaar. De cavia 's die wij hadden wilde alleen groenten van Hollandse bodem. Ohh als ik niet opgelet had en de wortels kwamen uit spanje! Die aten ze niet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk verslag van je lieve kleine cavia's, geeft wel wat reuring!!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen