woensdag 24 januari 2024

Het 9e huisje van de Huizen en Hartenquilt.

Zat een beetje te kijken naar mijn berichten die ik het afgelopen jaar had geschreven, en ontdekte toen dat ik het 8ste huisjes van mijn Huizen en Hartenquilt begin september heb laten zien.
Daarna geen huisjes meer.
Maar ik heb het 9e en het 10de blok ook al klaar en ben met het 11e huisje bezig!
Helemaal vergeten dus.


Dus deze keer laat ik het 9e huisje dan toch eindelijk zien.
Vind het zelf een beetje saai huisje, zou er niet graag in wonen, maar niet alle huizen zijn natuurlijk hetzelfde en even leuk.


Dan maar leuke stofjes uitzoeken.


Zelf gemaakte bloemetjes...


Vrolijke kleuren...


En kijk, daar zit het aan de quilt!
Ik ben nog steeds elke dag blij als ik er aan werk.
Kan eigenlijk wel zeggen dat dit de leukste quilt tot nog toe is om aan bezig te zijn.
Elk blok helemaal anders en me lekker uitleven met de kleuren.
Jullie hebben het vast wel gezien, geen paars en geen blauw in deze quilt.
Op de een of andere manier geeft dat een heel fris en vrolijk beeld.

Wat ook een fris en vrolijk beeld gaf was de sneeuw die vorige week was gevallen.
Het was niet zo veel, maar toch wil ik nog even wat foto's laten zien die ik toen gemaakt heb.


Eerst nog even een beeld van mijn slaapkamerraam.
Ja echt, er zit een laagje ijs aan de binnenkant!
Boven heb ik in dit jaren 80 huis nog enkel glas in de ramen, dus dan kan je dat verwachten.
Het was ook maar 10 graden in mijn slaapkamer, echt heel koud hoor.


Maar toen ik het raam open deed zag ik dit! Mijn tuin onder een smetteloze witte deken!



Na het ontbijt maar snel met Jody het park in, waar het heel druk was met wandelaars en mensen die foto's aan het maken waren.
Het is toch net een kerstkaart?







Was echt genieten van de wandeling. 
De rollator had weinig houvast in de sneeuw, geen winterbanden hè?
Gelukkig had ik die wel om mijn schoenen gedaan, zodat het - ook toen het later in de week erg glad werd - veilig lopen was voor mij.
Maar ik ben toch wel blij dat alles weer weg is en ook wat warmer.
Heb reuze zin in het voorjaar.

Fijne week gewenst!
Liefs,
Floor




14 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke quilt. Ik denk dat het rood-wit voor deze huizen de goede kleuren zijn. Wat een prachtige foto’s heb je gemaakt van de sneeuw. Maar ik ben blij dat het weg is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk is jouw huizenquilt. Lekker afwisselend lijkt me met al die verschillende blokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een mooi dorp gecreëerd. Leuk om te zien. Sneeuw is mooi, maar een glibberige boel niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook huisje 9 heb je weer prachtig gemaakt Floor, en ook al vindt
    je dit huisje een beetje saai zo in in je quilt staat hij toch echt prachtig. Heerlijk he creatief jij met deze quilt bezig bent. Alles geheel naar eigen smaak. Mooi ook hoe je alle details van huisje 9 laat zien, zo mooi weer ook de vaas met bloemen o.a.
    En wat een prachtige sneeuwfoto's laat je ons zien, dat is toch echt puur genieten. Het zijn letterlijk prachtige keerstkaarten zoals je omschrijft. En Jody vindt sneeuw waarschijnlijk ook erg leuk hé, dat vinden denk ik bijna alle hondjes, lekker rollenbollen in de sneeuw. Goed van je die winterbanden.=, haha maar laat het nu toch maar zo langzaam aan wat aangenamer worden.
    Heb ook zo zin in de Lente en dat alles weer tot leven komt.

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goeiemorgen Floor, wat een leuke quilt wordt dat met die huisjes en hartjes. Gezellig om aan te werken lijkt me. Hopelijk heb je een electrische deken in je bed zodat je lekker warm kunt slapen. Prachtige winterfoto's heb je gemaakt, ik vind die van de hazelaarkatjes de mooiste met dat beetje licht dat er op schijnt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke huisjes quilt wordt het, daar wordt je echt heel vrolijk van. Stofjes uitzoeken is altijd een feestje. Wat een prachtige winterse foto's heb je gemaakt, zo mooi als er sneeuw ligt en je ziet nog geen voetstappen er in. Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is gewoon een hele lieve quilt met al die huisjes en ook weer mooi gemaakt net als de foto's. De foto met de brug is inderdaad een foto voor een Kerstkaart. Maar wij hebben inmiddels alles gehad Kerst een Jaarwisseling en sneeuw van mij mag het ook voorjaar worden. Vandaag al een beetje geproefd van het zonnetje en het was heerlijk om een wandeling te maken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Floor,
    Wow, al negen blokken van je huisjesquilt die klaar zijn.
    Zo samen ziet het er een héél gezellige quilt uit. Ik begrijp dat het maken van deze blokken je gelukkig maakt. Zo leuk om al die stofjes uit te zoeken. En dan al die mooie details in zo'n blok. Dat kan jij als de beste hé!!
    Ook hier hebben we genoten van een prachtig winters landschap.
    Echt hét moment om mooie foto's te maken. En die heb jij gemaakt!! Wow, zo mooi de foto van het bruggetje en de hazelaar. Héél mooi gedaan!!!
    Ook ik verlang stilletjes aan naar de lente en wat warmer weer.
    Gelukkig kunnen we ons binnen goed bezig houden met die geweldige hobby van ons!
    Lieve groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg leuke quilt met al die huisjes en hartjes en meer! Ook heb je erg mooie foto's gemaakt van de sneeuw, vooral met die gekleurde lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geen wonder dat huisje 9 een beetje sip kijkt... je was haar vergeten! Maar ik denk dat de bewoners het nog een beetje aan moeten kleden; ze zijn misschien nog maar pas in het huisje getrokken. Of ze houden gewoon van strak, dat kan ook.
    Ik snap wel dat de huisjesquilt erg leuk is om aan te werken, al vond ik de vogeltjesquilt ook heel grappig. Dat was toch Juultje of heette ze anders?
    Prachtige plaatjes van de sneeuw, maar ja... het is weer weg hè... Veel mensen zijn daar blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi het huisjes quilt, fijn er aan werken.
    Sneeuw op de foto,s prachtige plaatjes dat wel.
    Maar ik ben blij dat het over is, al kan het best nog eens.
    Lang geen lente nog.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super leuke huisjesquilt word dit weer. Ben dat natuurlijk ook van jou gewend. Mooie plaatjes van jou van de sneeuw

    BeantwoordenVerwijderen
  13. thankyou for sharing all the snow photos.........it is so pretty.........
    the heart and house quilt had such lovely fabrics and blocks............

    BeantwoordenVerwijderen