zaterdag 6 januari 2024

Gezinsuitbreiding.

Dat is een titel die vast veel vragen bij jullie oproept, hoewel de eerste foto al duidelijkheid geeft...
Inderdaad, ik heb er twee lieve diertjes bij, twee cavia's.


Omdat het zich laat aanzien dat mijn leven zich voortaan voornamelijk in huis en tuin gaat afspelen, bedacht ik me dat het daar dan zo gezellig mogelijk moet zijn.


Dit is de kleine Sjaantje die gek is op veel eten.
Dat moet ook wel, want ze moet nog flink groeien, ze is pas 2 maandjes oud.
Sjaantje was de naam van mijn lievelingstante.


Dit pluizige dikkertje is een fokcavia geweest en mocht nu met "pensioen", ze wordt volgende maand 2 jaar, dus nog relatief jong.
Ze heette al Noortje, en dat heb ik zo gelaten, want dat was de naam van mijn overleden zus, dus heel toepasselijk. (Nee, niet omdat zij ook pluizig en dik was hoor 😊 )


Sjaantje is een gladharige cavia en Noortje een z.g. Teddy.
Het is ook een echt teddybeertje dat zich lekker laat aaien.
Zoals het altijd gaat met iets wat nieuw is, sta ik regelmatig met mijn telefoon bij hun kooi om foto's te maken, zo leuk!


De ruimte kooi staat op het antieke kastje.
Dat verdiend geen schoonheidsprijs, maar dat was het enige plekje in de kamer wat geschikt was, want op de grond zetten is vaak te koud en te onrustig voor de meisjes.
Zo, geniet maar even mee....








Even knuffelen met de "baas".


Verstoppertje spelen.


Ik heb ook een opvouwbare ren voor ze gekocht.
Daar hebben ze meer ruimte en het is handig als ik de kooi moet schoonmaken.



Jody is gek op ze, maar een beetje té gek, ze lust ze volgens mij wel rauw, dat is dus oppassen geblazen. 😢
Er zullen in de volgende blogjes vast nog wel regelmatig foto's van het stel verschijnen.


Inmiddels komen overal de sneeuwklokjes al op, heerlijk voorjaar denk ik dan ....


.... terwijl het maar blijft regenen en er overal diepe grote plassen ontstaan in het park.
Van de week gaat het vriezen, dan krijgen we overal kleine ijsbaantjes.
Zou er ook rollatorschaatsen bestaan? Wie weet kan het een olympische sport worden 😉


Ik geniet nog steeds van alle mooie en leuke kerstkaarten die ik gekregen heb, ze hangen met kleine  magneetjes aan de koelkast.
Ze blijven bij mij altijd tot eind januari hangen, wel zo gezellig terwijl de kerstversieringen inmiddels al  opgeruimd zijn.


Tot slot wil ik al mijn lieve lezers nog een heel gelukkig, creatief en vooral gezond 2024 wensen.
Deze kaart, die mijn moeder ooit van haar vriendinnetje kreeg, is zo'n honderd jaar oud, heb hem al die jaren bewaard.
Veel liefs van mij,
Floor







18 opmerkingen:

  1. Dank voor al jullie berichtjes.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige nieuwe huisgenootjes Floor. Een koninklijk plekje zo op de kast. Dan kun jij ze ook goed zien lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens jou ook een heel fijn en creatief 2024 toe.
    Leuk hoor die cavia's. Wij hebben afgelopen week nog op een cavia gepast. Zij liet echt horen dat ze aanwezig was je hoeft de koelkast maar open te doen of een appel door te snijden ze hoorde alles.
    Jammer genoeg is haar vriendinnetje inmiddels overleden.
    Geniet ervan want het zijn gezellige aanhankelijke beestjes.
    Groeten.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Floor,
    Wat een goed idee om voor wat extra gezelschap te zorgen nu je minder stappen in de wereld kan zetten.
    Gelukkig waren het lieve cavia's. Wanneer het ratjes waren geweest had ik het einde van je blog niet gehaald 😅
    Wat die vieze staart toch kan doen 🙈
    Jij hebt er heerlijk je verzet mee.
    Wat een zondvloed hebben we toch over ons heen gehad 😱
    Volgende week zou het droog, koud en zonnig worden. Heerlijk weer om eindelijk de wandelschoenen nog eens aan te trekken.
    Ik wens je een fijne week toe en blijf ons maar op de hoogte houden van het wel en wee van je nieuwe huisgenoten 👍
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij ook de beste wensen en een creatief 2024. Gezellige huisdieren heb je. Daar heb je vast veel plezier van. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatjes heb je erbij,gezellig,veel plezier ermee.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezelligheid 2 cavia's in huis. Het beweegt en ze zijn aaibaar. Leuk hoor. Nog de beste wensen voor jou en Theo. Dat jullie nog maar veel gezelligheid aan elkaar hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke dieren heb je als gezelschap erbij. Goed dat je dat hebt gedaan. En natuurlijk de beste wensen voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het kan nog hé voor jullie ook een Gelukkig 2024 gewenst.
    Je heb er een nieuwe hobby bij zie ik me de gezinsuitbreiding
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh wat oergezellig Floor, twee van lieve kleine knuffeltjes,
    groot gelijk daar heb je de hele dag plezier van. Ze staan daar perfect op de antieke kast, niet in de weg met lopen en handig
    dat je niet continu moet buigen naar de grond. Ook heel handig
    met schoonmaken denk ik. Sjaantje en Noortje, twee leuke en lieve namen met mooie herinneringen aan iemand. Haha dat dikkertje met dat pluiskopje, werkt gewoon op mijn lachspieren.
    Ze krijgen genoeg te knabbelen bij je dat zie ik wel. Zo lief ook de foto dat je Sjaantje in je armen hebt, ja ja lieve Floor, dat gaat veel en vaak knuffelen worden en dat maken ze altijd van die
    kleine lieve geluidjes. Moest zo lachen toen ik las wat je over Jody schreef, omdat ik weet dat je echt veel humor hebt zag ik in gedachten Jody al met Noortje of Sjaantje in de bek ronrennen in je kamer, haha, dat wordt zeker oppassen Floor. heb genoten van je foto's en de lieve vriendjes, maak maar vaak foto's kunnen wij er ook van meegenieten. De kaarten staan leuk op de koelkast, gewoon veel te leuk om al weg te halen, zelf heb ik ook alle kaarten nog hangen. En die laatste kaart, wowwww wat een schoonheid, zo'n oude kaart die je moeder an een vriendinnetje kreeg en al meer dan honderd jaar oud, echt geweldig.
    Wens jouw ook, en samen met Theo de allerbeste wensen voor een gelukkig 2024, met veel creativiteit en heel veel knuffel momenten met je nieuwe meiden in huis.

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk Floor, twee van die vriendinnetjes in huis. Groot gelijk dat je ze in huis haalt. Een beetje aanspraak is toch heel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk zeg, die twee! Mijn kerstversiering was de 27e al weg, maar de kaarten mogen nog lang niet. Net als bij jou dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, wat onwijs leuk! Jij met je gezinsuitbreiding... je zou nog denken dat...:)
    Wat een plezier ga je (denk ik) beleven aan die schattige beestjes.
    Jody moet natuurlijk nog een beetje wennen, want de aandacht gaat ook verdeeld worden. Het valt niet mee als er zomaar twee dames je territorium binnen komen en de baas het nog goed vindt ook...
    Ik hoop dat je veel over je beestenboel gaat schrijven, want ik vind dat heel leuk en zie het zò voor me gebeuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn ze leuk Sjaantje en Noortje, daar ga je vast heel veel (knuffel) plezier mee beleven.
    De beste wensen voor het nieuwe jaar Floor, ik hoop dat het een goed jaar mag worden voor jou en Theo.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, wat een dotje, jou cavia's. Zo leuk om te zien dat ze goed met elkaar kunnen, alleen jammer dat Jody een beetje spelbreker is. Ook voor jou de allerbeste wensen🙏❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk stel huisgenootjes. Fijn dat ze samen zijn en nog een extra speelplek hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohh ik smelt. Twee cavia's wat gaaf. Wij zitten nu al een poosje zonder cavia's. We missen ze nog iedere dag. Het vrolijke piepen, de warme lijfjes, ben een beetje jaloers

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Floor, wat een lieve huisgenoten zijn die twee. Heel veel plezier samen, groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen