woensdag 17 januari 2024

Nieuwe quiltwinkel Miracle Quilts in Utrecht!

Begin januari was het zo ver, de nieuwe quiltwinkel in Utrecht werd geopend.
De winkel is op dezelfde locatie als vroeger, Oudegracht 380. 
De oude naam was Carol Cox met Maria als eigenaar, nu is de naam Miracle Quilts met als eigenaar Diana.

Afgelopen zaterdag was daar de eerste bee, en ik was reuze benieuwd hoe het geworden was.


Natuurlijk was de naam op het raam en het uithangbord veranderd.
Loop even mee en kijk hoe de winkel is geworden...


Veel mooie stoffen, daar hebben we nooit genoeg van toch?



De snijtafel... wat klinkt dat luguber hè? 
Gelukkig worden er alleen maar stoffen gesneden...



Achter de grote kast met stoffen rechts zit een verrassing, de ruimte, waar de lessen en de bee  zoals vanouds nog worden verzorgd door onze eigen Maria.


Nog niet alle planken zijn vol met rollen stof, er moet nog veel binnenkomen.
De winkel is nu wel de helft kleiner dan voorheen.
Onze bee- en lesruimte was namelijk in de kelder en nu in de andere helft van de winkel.

Ik kon me niet voorstellen dat er daar plek genoeg was om met z'n allen ruim te kunnen zitten, maar daar had ik me in vergist, kijk maar mee...


Die mooie luxe troon is van Maria, ja verschil moet er zijn 😉


Iedereen een eigen tafeltje...

 

Plek zat dus. Alleen de verlichting was nog niet goed zaterdag, maar inmiddels zijn daar nieuwe lampen geplaatst zodat elk steekje wat we gaan zetten ook op de juiste plek komt 😊

Iedereen is heel blij dat de quiltwinkel behouden is gebleven doordat Diana de sprong gewaagd heeft.
Dank je wel Diana. 
Mijn wens is dat iedere quilter de weg naar jouw gezellige winkel kan vinden.
Ook online zijn er stoffen bij haar te koop: Miracle-quilts

Liefs,
Floor

12 opmerkingen:

  1. Gezellig die reacties die ik krijg.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, daar ga ik binnenkort eens heen. Wat ontzettend fijn dat de winkel gebleven is. En heel fijn dat jij weer je bee hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel fijn dat er winkels behouden blijven en ook fijn dat er nog een Bee is. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag lieve Floor, wat leuk om de nieuwe quiltwinkel te kunnen bekijken en meteen een Bee, wat veel ruimte is daar voor vrij gemaakt zodat iedereen breed kan werken zal ik maar zeggen, hihi. Lijkt me ook zeer verleidelijk al die mooie stoffen, denk dat je bij het zien van al dat moois heel hebberig wordt. Maar dan moet je ook een dikke portemonnee hebben. Vind het super voor je dat je daar nu weer heerlijk naar toe kunt gaan en samen met andere lekker bijpraten en genieten van elkaars werkjes en zo meer. Vertel . . . . .hie gaar het inmiddels met Sjaantje en Noortje, beginnen ze al helemaal te wennen aan alles om hun heen, en zijn ze lief tegen jou, en al helemaal vertrouwd??? Leuk hédie lieve kleine knuffeltjes, geniet er volop van !!!

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Floor, wat zul jij blij zijn met die mooie winkel met gezellige lesruimte. Zo'n bee is altijd een stimulans om naar toe te gaan en inspiratie op te doen. En als er dan ook nog mooie stoffen te koop zijn is het helemaal een feestje. Ik wens Diana veel succes, heb alle respect voor haar dat ze dit avontuur begonnen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat jij dicht bij huis weer een mooie quiltwinkel hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The store looks like a happy store to stitch and share projects!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Floor,
    Ik vind het zo fijn voor jou dat deze quiltwinkel overgenomen werd door Diana. Ik wens haar alle succes toe en ik hoop dat de winkel druk bezocht zal worden. Leuke rondleiding heb je ons gegeven 👌
    Denk dat jullie vlug je draai gevonden hebben in de nieuwe lesruimte.
    Zo fijn dat je vertrouwde Bee gewoon door blijft gaan!!
    Fijne avond.
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn Floor dat de winkel een doorstart heeft gekregen met een andere eigenaar. Er zijn toch al zo weinig winkels in ons land en het is ook fijn dat er een plek is voor een bee want samen quilten is toch wel het aller leukste. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah, dat is natuurlijk een klein paradijsje voor je, Floor... Al die stoffen en kleurtjes; de plannetjes borrelen bijna vanzelf op!
    En jullie hebben een prachtige ruimte om bij elkaar te komen. Ik snap dat je hier blij mee bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat de quiltwinkel overgenomen is en je op het vertrouwde adres terecht kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn voor jou dat de quiltwinkel in de buurt blijft. Zo leuk om af en toe naar toe te gaan om stofjes te kijken en te voelen en mensen met dezelfde hobby te ontmoeten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen