donderdag 9 mei 2024

De Huizen- en Hartenquilt is klaar!

Ja hoor, het is zover! Mijn leukste project ooit, de Huizen- en Hartenquilt is af!
Tenminste de top. Er moet natuurlijk nog wel gequilt worden.


Zoals ik al schreef, het was zo'n feestje om er aan te werken.
Twaalf maal een blok met één of meerdere huizen en heel veel harten.
Hou van die afwisseling.
Zoals je kunt zien heb ik in deze quilt geen blauw of paars gebruikt, en dat geeft een heel fris en vrolijk effect vind ik.
Het patroon is van MarinPathwork.


Er omheen heb ik een klein rood randje genaaid en daarna een brede bruine.
Op deze manier kregen de huizen en harten alle ruimte om te stralen.
Ook zitten er verschillende spreuken in verwerkt.
Sommige stonden op het patroon en een aantal er zelf bij gemaakt, zoals "Het leukste van uitgaan is het thuiskomen".
Dat is mijn lievelingsuitspraak, ooit uitgesproken door Godfried Bomans.
Heerlijk om al die verschillende stofjes (meest uit eigen voorraad) weer terug te zien.


Dit is de foto van het patroon. Heel anders van kleur.
Dat is altijd zo leuk, elke quilt is weer anders als je andere kleuren en stoffen gebruikt.


Het laatste blok van huisje 12 heb ik nog niet dichtbij laten zien.


Dit is wel een heel groot huis.

Natuurlijk weer met leuke stofjes en rode harten.



Voor de derde keer een stukje kant gebruikt.


Ik ga het best missen om geen huizen meer te "bouwen"  maar ik kom ze gelukkig allemaal tijdens het  quilten weer tegen.

Omdat de natuur momenteel op zijn mooist is nog even wat foto's uit mijn geliefde park:





Zo genieten van al het Fluitenkruid!





Zo fijn om daar te gaan zitten en omringd te worden door dat fijne kantwerk.


Sommige stukken zijn helemaal geel van de boterbloemen, ook al zo mooi!



Nadat we dinsdag naar Intratuin zijn geweest, staan de potten weer lekker vol met vrolijke éénjarige planten.
Ook nog prachtig weer momenteel, dus wat wil een mens nog meer?
Geniet maar lekker met me mee de komende dagen.

Liefs,
Floor 😎



13 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige quilt, snap dat je er met plezier aan gewerkt hebt.
    Plaatjes van de natuur zijn ook super

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Floor,
    Wauw, wauw en nog eens wauw!!
    Wat een ongelooflijk leuke quilt is dit geworden.
    Jouw kleurenpalet vind ik super geslaagd. Je hebt dit zéér goed weten samen te stellen. Bravo daarvoor 👏👏
    Nu nog mooie quiltsteekjes eraan toevoegen.
    Het is idd genieten van de natuur op dit moment.
    Alles staat zo mooi in bloei. Al die tinten groen zijn toch prachtig om te zien.
    Heerlijk van genieten de komende dagen ❤️
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wowww Floor, wat is hij PRACHTIG geworden, je hebt inderdaad erg fraaie kleuren gebruikt. 12 huizenvol liefde, die met heel veel liefde zijn gemaakt. Het is echt genieten om al die kleine detail die jij toevoegt te bewonderen, net als ook in dat laatste grote huis, zo lief die gordijntjes voor de ramen. Het geheel is gewoon een JUWEEL geworden waar je trots op mag zijn. ook de smalle rode en brede bruine rand rondom vind ik perfect gekozen. Wat laat je trouwens fantastische mooie natuur foto's zien. Wat een genot om zp prachtig park in je omgeving hebt. Werkelijk beeldschoon en en de echte natuur is daar goed te proeven, zelf via de foto's dus al helemaal als je daar doorheen kan wandelen.
    Geniet er maar heerlijk van want inderdaad we hebben nu wat mooie dagen voor de boeg en er komen er natuurlijk nog veel meer mooie dagen.

    Wens je alle liefs toe,
    Liefs Josephine, 💗💗💗

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige huizen heb je gebouwd. Grappig om eens zonder je favoriete blauw te werken en zien wat andere kleuren doen. Heel mooi Floor, en natuurlijk een eigen draai er aan geven hier en daar. Wat is het mooi in het park.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie quilt is het geworden. Leuk dat je dat smalle bandje eromheen gedaan hebt. Dat staat altijd zo leuk en past hier goed bij. Ik snap wel dat je hier graag aan werkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is de top mooi geworden. Zo’n randje kan het effect versterken. Ik vind het een goede toevoeging aan de rand. Nu dan nog quilten en alle huizen weer onder handen nemen, 😂. Prachtige foto’s van het park. Het is heerlijk om buiten te zijn. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn om zo dichtbij een prachtig park in te kunnen lopen! En zeker voor een natuurmens zoals jij... De natuur is op dit moment ook op z'n mooist!
    Maar je potplantenhoekje vind ik ook enig... wat staat dat vrolijk en gezellig Floor... echt genieten...
    Gewoon jammer dat je patchwork klaar is! Heerlijk als je je zo kunt verliezen in het maken van een quilt.
    Huisjes zijn ook erg leuk om te maken !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is je huisjesquilt mooi geworden, zo knus. Jammer dat we niet naar binnen kunnen gluren, het zal er vast gezellig zijn. Fijn weekend gewenst met mooi weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Floor. Wat is die quilt mooi geworden. Ook zo fijn om te lezen dat je er met zoveel plezier aan gewerkt heb. Hij zal met het door quilten alleen maar mooier worden. De tuin straalt met al die planten. Prachtige kleurtjes. De natuur is op dit moment geweldig met al dat frisse groen zo mooi als er een beetje zon door de bomen schijnt. Ik wens je een hele fijne zondag toe.
    Groeten. Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi! Hij lijkt mij ook mooier in 'jouw' kleuren. Fantastisch gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige quilt is het geworden en veel mooier dan het patroon.
    Mooi is het fluitekruid nu,daar kan ik ook zo van genieten net als van de tuin.
    Mijn rollator is al volop in gebruik genomen en wat ben ik er blij mee...jouw enthousiasme over die van jou,hebben me over de streep getrokken.
    Een gezellige en zonnige zondag.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat weer een fijne blogpost, genieten Het quilt is prachtig, ook de foto van het park. Je planten hoekje zo moqi en vrolijk.
    Fijne nieuwe week Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig geworden je quilt, zo veel details en zo leuk om aan een quilt je eigen draai te geven door stof en kleur keuze en alles wat je zelf wil toevoegen of juist weglaten.
    De natuur is nu op zijn mooist en dat park bij jullie is prachtig, ziet er altijd zo heerlijk rustig uit! Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen