zondag 26 mei 2024

Quilttentoonstelling in Amersfoort.

Afgelopen donderdag, vrijdag en zaterdag was er een quilttentoonstelling in Amersfoort, georganiseerd door Petra Prins en Judith.
Theo was zo lief om me samen met mijn rollator naar de Sint Joriskerk te brengen en ook weer op te halen.
Er waren een hoop prachtige quilts en ik heb veel foto's gemaakt.
Vind je het leuk om die te bekijken, ga er dan maar even voor zitten....








Ik was er al om half 11, dus gelukkig was het nog heerlijk rustig.
Grappig, in de loop van de ochtend werd ik herkend door twee lezers van mijn blog.
Ben toch een beetje een bekende Nederlander 😃😃😃



Quilts in het blauw, altijd mooi om naar te kijken.







De kerk is ook prachtig om te zien.


Op deze ben ik ook verliefd, maar mij te groot om er aan te beginnen.


Als je eindelijk eens je voorraad lapjes wilt opmaken, is dit een leuke quilt.


Kijk maar, helemaal vol met verschillende stofjes, echt genieten om naar te kijken.



Zo lief dit kleine quiltje in zachte kleuren.



Dit kleine quiltje is gemaakt in de sfeer van Janet Bolton, die ik erg bewonder, zo leuk deze !


Wat een kleurenspektakel !


Deze Afrikaanse stoffen waren hier ook te koop.




Deze mevrouw kwam de kerk binnen in klederdracht. 
Veel mensen wilden gelijk een foto van haar maken. Geen idee of ze dat nou leuk vond...


Wat een schoonheid... zucht....


Petra Prins had maar één stand met stoffen, dus je begrijpt dat het dringen was bij de kraam.


Een huisjesquilt die eens heel anders is dan de "gewone" huisjesquilt.
Ook al zo lekker fleurig en ook weer met reststofjes.


Natuurlijk had ik ook lapjes nodig en wel deze crème met zacht blauw.
Echt waar, die had ik niet in mijn voorraad, alleen maar kleine restjes.


Er vanmorgen gelijk vierkanten van 13 x 13 cm van geknipt voor een nieuw project.
Daar wordt nog op geappliqueerd met blauwe stoffen.

Gezellig hè, nu waren jullie er ook een beetje bij.
Liefs,
Floor 

12 opmerkingen:

  1. Haha Floor, een BQ'er ben je (Bekende Quilter) het blijft raar dat mensen jou kennen en jij geen idee heeft wie zij zijn als ze je aanspreken hè? Maar altijd wel heel leuk die gesprekjes. Zo te zien en lezen heb je genoten in Amersfoort. Er was dan ook wel heel veel moois te zien. Fantastische quilts.....konden we er maar elke maand een maken hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thankyou for sharing the beautiful quilts

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er hingen hele mooie quilts.
    En ook ik werd meteen herkend, voelt heel vreemd. Geeft wel aan dat wij onze blogjes niet voor niks schrijven

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie tentoonstelling Floor. Fijn dat je er heen kon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Floor,
    Wat heerlijk voor je dat je deze tentoonstelling hebt bezocht. Vroeger bezochten wij zoveel tentoonstellingen. Was altijd héél fijn en inspirerend.
    Na corona hebben we nog welgeteld één tentoonstelling bezocht.
    Jammer maar helaas.
    Daarom is het zo fijn om dit fotoverslag te zien.
    Zo genieten wij vanuit onze zetel mee met jou!!
    Je laat ons een mooie selectie zien. Er zitten wel enkele favorieten van mij tussen o.a. de hexagonquilt. Super mooi is die 😍
    Wat heb je mooie lapjes gescoord.
    En al gelijk de schaar erin. Heerlijk toch!!!
    Ben benieuwd naar wat het gaat worden.
    Iets met applicatie.
    Dan wordt het ongetwijfeld weer een topper want jij bent een kei in mooi applicatiewerk.
    Fijne week en tot blogs!
    Liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt Floor dat ik aan jouw hand deze prachtige tentoonstelling mocht bezoeken. Wat was er veel te zien, schitterend. En nu maar aan de gang met de nieuwe lapjes, ben benieuwd wat het wordt. Groetjes,Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie quilts laat je zien, Floor. Fijn dat je toch naar de tentoonstelling kon en ons nu mee kunt laten genieten. Leuke stofjes heb je gekocht, ik ben wel heel benieuwd wat je gaat doen.maar blauw en appliceren, dat moet toch mooi worden hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je mooie quilts gezien. Fijn dat je zoveel foto’s gemaakt hebt. Nog fijner is het dat je de tentoonstelling kon bezoeken. Ik heb genoten van jouw foto’s. Mooie stofjes kocht je. En je maakt me nieuwsgierig naar de applicaties die erop komen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OOhhh wat een feest, wat heerlijk Floor dat je daar naar toe kon gaan, wat ontzettend lief van Theo dat hij je daar naartoe bracht en later ook weer heeft opgehaald. Wat zal jij genoten hebben en wat komen alle werkstukken in een kerk ook prachtig tot hun recht. Zoveel moois wat ik hier voorbij zien komen, zo schattig ook dat quiltje met de hond, wat een mooie manier van werken. En je bent al een bekendheid * * * * * lees ik wel, heel erg leuk.👍 En waren het mensen die ook regelmatig een reactie op de blog plaatsen??? Bij de stoffen stand was het zeker dringen zeg, ze kunnen wel meer tafels neerzetten denk ik maar zo. En je heb lieflijke lapjes gekocht en bent er al mee aan de slag gegaan. Dat gaat ongetwijfeld weer een prachtig project worden, en daar ben ik heel nieuwsgierig naar. En ik denk en hoop dat je ons af en toe wat vorderingen daarvan laat zien. Ga hee het helemaal zelf bedenken??? Wat een vragen hé sorry, ga rustig afwachten hoor, hihi. Lieve Floor ga maar heerlijk nagenieten van deze prachtige tentoonstelling. Fin dat je er zoveel foto's hebt gemaakt dan kan je vaak terugkijken. Wens je een heel fijne week toe,

    Liefs, 🧡
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Staat mijn reactie misschien weer bij de spam?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig dat je door Theo naar Amersfoort bent gebracht zodat je naar de quilt tentoonstelling kon gaan. Toen ik pas met patchwork bezig was begin jaren 80,was er ook een tentoonstelling van het Quiltersgilde in deze kerk. Het hing er bomvol met quilts en krijg nu de indruk dat er veel minder hing.
    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt en de sterquilt met de tekst over Afrikaanse stoffen eronder, vind ik prachtig,maar er hangen zoveel mooie quilts.
    Veel plezier met je nieuwe blauwe applicatie quilt.
    Een mooi weekend en groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hej Floor,
    Prachtige quilts en wat hangen ze op een mooie locatie. Fijn dat je deze tentoonstelling kon bezoeken en hier zoveel foto's deelt. Ik geniet ervan. Mooie stofjes heb je gekocht. Ik ben benieuwd naar je plannen.
    Groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen