vrijdag 3 december 2010

Haren, haren, haren............

Verleden week schreef ik dat mijn Amish quilt bijna af was. Ik moest alleen de afwerk rand en tunnel er nog aanzetten.
Dat doe ik ook met de hand. Dat kan ook met de machine, maar toen ik dat een keertje deed zat hij er zo slordig aan, dat ik het weer helemaal moest lospeuteren.
Met de hand dan maar, dat is veel mooier.
Toen ik hem aan het quilten was, moest ik steeds de bank waarop ik zat en de grond er omheen helemaal afdekken met plastik.
Dat was tegen de haren.
Ik heb namelijk een vrijwel witte hond en kat. Lieve dieren hoor, ik ben heel gek op ze, maar ja, die haren hè, en dat terwijl deze quilt voornamelijk donkerblauw is.
 Dit is Terra, mijn Parson Jack Russel, schuldig aan heel veel haren......
 Dit is Yindee (spreek uit: Jindie) mijn lieve bange poes..... wat een witte haren......
 Op het laatst liet ik dat plastic maar, had er geen zin meer in. Zo zag mijn hele quilt er uit toen hij af was.. haren, haren, haren......
Gisteren was de quilt klaar en vandaag ben ik een hele tijd bezig geweest met een plakrol om alle haren te verwijderen. Je kan zien hoeveel plakpapiertjes ik gebruikt heb voordat de quilt schoon was.
Hier is dus de achterkant te zien. De voorkant..... daar moeten jullie nog even op wachten... misschien morgen, we zullen zien......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten