zondag 30 september 2012

Goede tijden, slechte tijden.

Gelukkig worden de goede- en de slechte tijden altijd afgewisseld.
Was het verleden week allemaal wat minder hier, mijn man plotseling een paar dagen opgenomen in het ziekenhuis, bij mij een paar rugwervels verschoven (au!), mijn aapje dat niet wilde lukken en niet te vergeten het quiltje wat bobbelde en wat ik maar niet goed kreeg.


Om met het laatste te beginnen... dank zij jullie, mijn blogvriendinnen is het gelukt!!!
Het quiltje hangt keurig glad aan de muur. Allemaal hartelijk dank voor de reacties op mijn vorige berichtje!
De meeste adviezen kwamen hier op neer: strak opspelden en dan nat maken.
Maar ik durfde dat niet. Was zo bang dat het groen en rood zou doorlopen in het creme, maar ook dat het middengedeelte dan ook wat zou krimpen, en ja, dan schoot ik er niets mee op natuurlijk.
Maar ik bleef er ontevreden over, dus het quiltje ten einde raad toch maar opgespannen met veel spelden en alleen de brede buitenrand en de rode rand goed nat gemaakt. Het middengedeelte dus droog gelaten.
Twee dagen laten drogen.....
Spannend hoor......... maar het was prachtig!
Heerlijk dat al mijn werk nu niet voor niets is geweest.



Kijk maar eens dichtbij, het hangt nu mooi glad aan de muur, dank zij jullie goede adviezen.
Wat een verschil met vorige week is dat!

Het volgende goede nieuws is dat mijn aapje nu ook twee gelijke benen heeft na het overbreiden van één van de pootjes.


Ach, wat ga ik snel! Heb ook al een arm af en ben nu al een heel eind met de tweede.
Moet ik wel zorgen dat hij even lang wordt als het eerste, maar dat is natuurlijk een eitje voor mij als "ervaren" breidster...  oeps!
Je zult het zien, uiteindelijk wordt het echt een aapje (denk ik).

Mijn man is gelukkig weer uit het ziekenhuis, het gaat nu weer wat beter met hem, en mijn wervels zitten weer recht, dus vanmorgen met dat prachtige weer toch maar weer voorzichtig een uurtje wat in de tuin gedaan.
En natuurlijk lekker een stukje gewandeld met mijn kaalgeplukte hondje.
Kortom, een prima weekje, vol goede tijden!

                                                                            Foto: Dustin Vogel

A.s. zaterdag, wordt dit kleine aapje - onze kleindochter Sydney - 1 jaar.
Dat is altijd al leuk zo'n kinderverjaardag, maar dit wordt een hele bijzondere.
In Korea vieren ze de eerste verjaardag van een kind op een speciale manier, waar ze ondermeer zelf haar toekomst voorspelt.
(Aangezien mijn schoondochter Koreaanse van geboorte is, vieren ze zo de eerste verjaardag van de kinderen. Ook bij Lois is het zo gegaan, maar toen had ik nog geen weblog).
Maar daarover vertel ik jullie volgende week alles, met foto's natuurlijk!
Nu nog maar lekker genieten van de herfst.......

7 opmerkingen:

  1. Fijn dat je man weer uit het ziekenhuis is en het weer wat beter met hem gaat, het is geen pretje die verschoven wervels. Geweldig dat de quilt nu helemaal goed hangt en het aapje ook vordert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat is je quiltje mooi geworden zeg. En je kleinkind wordt alweer een groot kind zeg. Ik ben gewoon jaloers op jouw breikunsten zeg. Ik las ik het krantje van de lidl dat ze daar ook leuke wol verkopen. Ik voel wel wat voor een aapjes-bee. Zouden er nog meer zijn in Rotterdam, die daar zin in hebben?

      Groetjes en tot later Ria.

      Verwijderen
  2. He, wat vervelend dat je man in het ziekenhuis heeft gelegen, hopelijk is/was het niets ernstigs en knapt hij snel weer op. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor jouw rug, rugpijn is altijd erg vervelend. Maar ik ben wel blij dat je quiltje alsnog recht hangt, goeie tip is dat geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allereerst mijn beste wensen voor je man, hopelijk gaat het alweer goed met hem. Toen ik de mooie foto van Sydney zag schoot het door me heen hoe snel een jaar voorbij vliegt. Wat is ze groot geworden. Het zal vast een onvergetelijke en interessante verjaardag worden met die mooie tradities. Doe het rustig aan in de tuin met de rug, ik ben helaas ervaringsdeskundige op dit gebied. Good goan met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, dat is toch wat. Ik lees het nu pas allemaal. Gelukkig dat je man weer thuis is en het beter gaat met hem en ook met jouzelf.
    Je quiltje is mooi geworden hoor, strak aan de muur!
    Wat een pracht van een kleindochter heb je. Een knappertje! Al weer één jaar, wat een feest. Gaat dat snel hè?! Het beste Floor met alles en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Petje af voor de luchtige manier waarop je er over schrijft. Fijn dat je man weer thuis is en dat het ook met jezelf weer beter wordt. En dan is het heerlijk als er ook dingen goed gaan. En het vooruitzicht dat het aanstaand weekeind feest is omdat jouw schattige kleindochter haar eerste verjaardag viert is natuurlijk heerlijk. Fijne dagen samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is ook toevallig. Zit ik net hier een reactie te typen, komt er eentje van jou. Ik heb dit logje zondag al gelezen, was van plan maandag even te reageren (zondag alleen van alles gelezen, was te moe)maar ben het vergeten. Bij deze dan.
    Gelukkig is het goed gekomen met je quiltje. Hij hangt nu hartstikke mooi, hij is ook mooi!
    Wat vervelend hè als je gezondheid niet goed is. Hopelijk gaat het nog steeds elke dag een beetje beter.
    Wat een pracht foto van je kleindochter. Het is een snoepie, hoor.
    En een bijna affe aap, helemaal goed van jou. Ik begin er niet aan, heb genoeg andere dingen te doen LOL

    Fijn weekend, morgen wordt het mooi weer. Het wordt hier trouwens nu ook eindelijk eens wat lichter en droger.

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen