vrijdag 9 maart 2018

Pronkstuk.

Al een tijdje geen nieuwe aanwinst op poppengebied laten zien, maar daar komt vandaag verandering in.


Deze schoonheid, kleine Else van Schildpad heb ik alweer enige tijd geleden op eBay gekocht.
Is het geen plaatje?


Ze heeft een leren lijfje en is erg zeldzaam. Het is dan ook mijn duurste pop tot nog toe.
Omdat ik ook vaak mazzel heb met de aanschaf van poppen (echt soms een koopje!), mag het ook wel een keertje wat duurder zijn.


Als ik mijn kamer binnenkom, is het gelijk genieten als ik haar zie, met haar mooie fijne gezichtje en haarband.


Zo leuk die roze strik in haar haar. Dat vinden kinderen van nu ook weer leuk, maar dit mooie meisje is uit de jaren 30, toen waren haarbanden helemaal in, ook voor volwassenen (maar niet roze natuurlijk :-)


Heb haar Antoinette genoemd, zo'n oude deftige naam vind ik wel bij haar passen.


Een zilveren rammelaartje voor haar gekocht.


En ook een parelketting en -armbandje voor haar gemaakt.
Wat zit ze er toch mooi bij in haar oude nog originele jurkje.


Samen met de lieve Terriër van Steiff nog even op de foto.


Ben blij dat de kou inmiddels weer uit de lucht is, hoewel het schaatsen voor de kinderen hier op de fortgracht wel erg leuk was.


Pakken vogelvoer zijn er doorheen gegaan deze koude dagen, maar de kramsvogel had ook zijn zinnen gezet op dit appeltje.


Terwijl het musje links nog wat zaadjes oppikt, eet hij binnen de kortste keren het appeltje op.
(Foto's zijn "tig" keer uitvergroot, dus niet zo erg scherp)


Heb inmiddels al lekker wat gedaan in mijn tuin, dus het voorjaar mag losbarsten!


De eerste voorbereidingen zijn al getroffen :-)
Wens jullie een fijne voorjaarsweek.
Liefs,
Floor

23 opmerkingen:

  1. Leuk dat je Antoinette hebt kunnen vinden :o)
    als ze je zo blij maakt !
    Quilt(s) passen ook goed bij haar :o)

    Af en toe is het al heerlijk in 't voorjaars zonnetje !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een dotje Floor, ze doet inderdaad een beetje aan het charleston tijdperk denken. En samen met dat hondje,zo lief.
    Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als dat geen geweldige aanwinst voor je verzameling is!!
    Heerlijk om te lezen hoe jij altijd die poppen beschrijft. Ik ken daar niet zoveel van maar door jouw verhaaltjes boeit het me wel. Een leren lijfje, dat is echt wel bijzonder!
    Telkens een naam voor zo'n pop verzinnen dat lijkt me ook zo leuk aan deze verzameling.
    Cherry tomaat, oh wat klinkt dat goed!!
    Fijn weekend en een hartelijke groet,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een leren lijfje is in de poppenwereld niet echt bijzonder hoor. Heb er meer van. Meestal gaan die goedkoper weg dan een pop die helemaal van celluloid is, vandaar dat ik haar heb kunnen kopen, anders zijn ze niet te betalen.
      Heb nu inmiddels 96 oud Hollandse namen moeten bedenken voor al mijn poppen, mijn inspiratie houdt een beetje op.
      Groetjes,
      Floor

      Verwijderen
  4. Dat is inderdaad een zeldzame schoonheid, die Antoinette!
    Een lijfje van leer, bijzonder toch.. Dat heb ik nog nooit gezien, moet je het ook af en toe behandelen voor uitdrogen?
    Ik dacht eerst dat het hondje vast zat aan de pop, staat wel erg lief bij elkaar. En je hebt haar wel verwend hoor! Een armband van zilver, een parelketting... Een prinses!
    Heerlijk hè dat voorjaar in de lucht... Ik vond de kou ook echt leuk en wat hebben, maar nu voor mij geen winter meer hoor!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatje, en een sjieke naam voor een sjieke pop, dat hoort zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige pop Floor. Kan me voorstellen dat je die niet kon weerstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die is mooi!!!!En ziet er nog zo goed uit.
    Fantastisch weer gehad om in de tuin te werken. Ben het helemaal met je eens. Heerlijk.
    Elke dag een paar uurtjes gesnoeid en rommel opgeruimd.
    Zodat je straks de narcissen en andere bollen goed kunt zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een enige pop, dat haarbandje is echt helemaal geweldig, deed me inderdaad meteen denken van de jaren 30 van de vorige eeuw. En zoals dat prachtige hondje erbij zit!😍
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kan me voorstellen dat je heel blij bent met Antoinette, ze is een plaatje met dat mooie jurkje aan. Een hele troep kramsvogels heeft de hulst totaal leeg gegeten in twee dagen. Nu zijn ze vertrokken naar koudere streken en mogen wij van de lente gaan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel mooie pop Antoinette, en dat zij een ietsje duurder mocht zijn, is vast niet heel erg.
    Hobby's kosten geld zegt mijn man wel.
    Fijn voor de schaatsende jeugd, maar nu mag voor mij morgen wel voorjaar zijn.
    Fijn weekeinde.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met je mooie pop. Je bent echt een liefhebber! Ik zag dat je al in je tuin bezig was geweest, dat was nog niet in me opgekomen. Dat kan best natuurlijk het is al bijna half maart. Wie weet de komende week maar vast wat brginnrn. Dank dat je me uit de winterslaap gehaald hebt :-) fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met Antoinette, ze is prachtig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Antoinette, wat ben je *M*O*O*I*!
    Welkom thuis bij Floor!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie aanwinst weer voor je collectie! Kan me voorstellen dat je daar helemaal blij van wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige pop. Kan me volrstellen dat je er erg blij mee bent en van wordt. Ik heb ook de vogeltjes vorige week bijgevoerd. Het was zo leuk om te zien hoe ze allemaal op hun beurt wachtten om even mee te snoepen. Zelfs het roodborstje keam nog even langs.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi en lieve pop. Kan mij voorstellen dat je daarvan kunt genieten. Ach en jezelf blij maken ook al is de prijs misschien wat hoger dan normaal dat mag toch ook. Heerlijk he dat je nu af en toe in de tuin aan de slag kunt zonder dikke jas. Het voorjaar staat voor de deur dus dat wordt genieten. Al het vogelvoer wat er deze winter is doorgegaan is niet zo erg want het is ook genieten als je al die beestjes jou tuin weten te vinden omdat er wat lekkers te halen valt.
    Fijne zondag.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dag Floor,

    Het is inderdaad een waar pronkstuk, die dame. En je terriër ook trouwens.
    Heerlijk he, dat zachte weer! Ik kom net uit de tuin, zo lekker om de resten van de winter op te ruimen ...

    Fijne week en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die pop is inderdaad erg mooi zeg. En dan van 1930 wat een leeftijd al he. Hier ook al wat in de tuin bezig geweest vandaag........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige pop is dit zeg!
    Een pronkstuk.
    En helaas de kou komt weer terug...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige pop Floor. En ik zie achter haar ook een prachtige quilt.Het ijs is allemaal al weer weg en ik ben er niet rouwig om.De lente is in aantocht en ik zie dat je daar alweer mee bezig bent. Goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Floor. Wat de kou betreft had je iets te vroeg gejuicht. Brrrr, wat is het kkkkoud geweest.
    Beeld van een pop heb je op de kop getikt. Die foto met dat hondje! Helemaal schattig. Lieve groet van mij voor jullie beiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha Floor, wat heb je weer 'n pracht schatje gevonden, jouw Antoinette!Met jouw pech van deze week, kijk dan af en toe even naar dit juweeltje en wordt weer even blij. Lieve groet en sterkte. Marianne H.

    BeantwoordenVerwijderen