dinsdag 20 maart 2018

Ziekenhuis.




Had dit weekend een uitje..... nee, niet een gezellig langweekend quilten, maar naar het ziekenhuis, dus verre van leuk en gezellig. Ben er bijna drie dagen geweest en gisterenmiddag thuis gekomen.



Ben vrijdagavond van de trap gevallen (ongeveer halverwege) en hard op de stenen vloer terechtgekomen.

Ik ging met twee handen vol naar beneden en gleed uit op een tree ondanks mijn schoenen met goede ribbelzolen en viel pardoes naar voren, er was geen houden meer aan.

Nadat Wim in paniek de buren had gebeld, werd ik met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht voor foto’s en een scan.

Een van mijn rugwervels is gebroken en drie ribben, dus heel heftig allemaal.

Omdat het nog netjes tegen elkaar zit hoefde de er niets aan gedaan te worden, dan 6 weken afwachten totdat het aan elkaar gegroeid is.
Gelukkig kwamen de meisje me opvrolijken...



Ondertussen mag ik niet bukken, tillen, rekken en fietsen, dus ben heel erg beperkt.

Het ergste is dat ik altijd voor Wim mijn man zorg en dat dit nu niet kan en hij nu meer dingen voor mij moet doen wat hij eigenlijk niet meer kan.

Moet veel rusten, afgewisseld met wat lopen met de rollator en korte tijd rechtop zitten, maar ondanks de pijnstillers heb ik veel pijn dus alles is moeilijk en erg vermoeiend.


Deze oude tuinstoel staat nu binnen en heeft de ideale stand voor mijn gebroken wervel en ribben.
Maar veel liever loop ik natuurlijk buiten met dat kleine bruine mormeltje op mijn schoot :-)

De dagen in het ziekenhuis heb ik Jody kunnen uitbesteden aan een hondenvriendin, en wordt er nu een schema gemaakt met wat mensen om Jody om beurten uit te laten, dus dat komt goed.

De thuiszorg komt nu om Wim te wassen. Ik kan nu ook geen boodschappen en huishouden doen, dus moet er extra hulp komen.

Al met al een zeer onwenselijke situatie voor ons, maar het is niet anders, een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje.

Hoop dat het na 6 weken weer helemaal goed is in mijn lijfje en dat mijn – toch al slechte conditie – weer kan worden opgebouwd.



Vind het heel lief als ik reacties krijg, maar ik kan helaas niet antwoorden, omdat te lang achter de laptop zitten niet goed is, en ook te vermoeiend, maar dat begrijpen jullie vast wel.


Lieve groetjes van mij vanuit huize  “Kreun en Steun”.

Floor

37 opmerkingen:

  1. Ach lieve Floor, wat een dikke pech. Probeer het maar over je heen te latn komen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och Floor, wat ben je toch een pechvogel. wat een verdrietige situatie.Ik hoop dat je je snel wat beter voelt en dat er voldoende hulp is om jullie door deze nare weken heen te helpen.
    Sterkte en een dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach Floor toch, wat een pech.
    Gelukkig dat jullie nu thuiszorg kunnen inschakelen. Maak daar gebruik van!!
    Zij doen het graag en jullie kunnen zijn er mooi mee geholpen!!!!
    Neem goed je rust, des te sneller gaat je genezing!!!! Van harte beterschap gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar Floor toch, wat een narigheid allemaal. Wat een smak heb je gemaakt! Eentje met grote gevolgen. Zeker omdat je zelf zoveel zorgen op je nam en nu ben je zelf de zorgbehoevende. Komt daar ook nog eens de pijn bij die je moet doorstaan. Ik hoop dat er goede verzorging en hulp voor jullie geregeld kan worden. Die kunnen jullie nu absoluut gebruiken!!
    Ik wens jullie héél veel sterkte en hoop op een volledige genezing. Deze weken gaan lang duren maar uiteindelijk zullen ze ook voorbijgaan. Ik twijfel er niet aan dat die twee lieve schatten je zoveel mogelijk zullen steunen.
    Veel liefs,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi,
    I am sending prayers your way. I hope you will receive lots of help for you and your husband.
    Carole Y. from Canada

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jee Floor, dat vind ik echt heel erg voor je, voor jullie eigenlijk dus. Ik hoop dat de pijn snel minder wordt en dat de hulp goed geregeld kan worden. Heel veel sterkte gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ellende Floor . Hoop dat er genoeg hulp voor jullie is al valt het vast niet mee om zo afhankelijk te zijn. Sterkte en zet maar wat van je mooie poppen om je heen, dat geeft troost.Liefs Martine.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Floor.
    Heel veel sterkte, wat een pijn. Nu kan je niet meer mantelzorger voor Wim zijn.
    Ik voel helemaal met je mee, want ik had nu weer mooi wat geleden zo een soort ongelukje. Rust af en toe in de beweging.
    Hoop dat je voldoende hulp krijgt aangeboden.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een nare val. Dat zal heel veel pijn doen. Laat je maar lekker verwennen door de hulp die je krijgt gaat krijgen. Heel veel beterschap en sterkte voor jullie beide. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik hoop dat je vlug hersteld, en niet teveel hebt
    groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel sterkte. Neem de rust, die heb je echt nodig. En dan kan je straks weer voor je man zorgen. En nu de zorg en hulp van anderen maar aannemen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend vervelend dat je zo naar bent gevallen.
    Heel veel beterschap en sterkte voor jullie allebei.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Floor, nu ben je zelf de klos! Wat vervelend om nu gedwongen te worden om volledige rust te
    nemen. Wat 'n grote pech en het is weer duidelijk 'n ongeluk zit in 'nklein hoekje. Wat fijn dat je man hulp kon roepen. Floor heel veel sterkte en hou je aan je rust, je hondje begrijpt het ook. Lieve groet Marianne H.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is heftig Floor. Ik wens jou beterschap en laat je maar verwennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ach zeg wat vreselijk allemaal. Kun je er eigenlijk niet bij hebben, maar daar word niet naar gevraagd he. Hoop dat het allemaal mee valt en goed heeld in die zes weken. Sterkte er mee jullie samen..............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Floor, wat vind ik dit verschrikkelijk voor jou.
    Wat een schrik, en zo naar dat jij nu afhankelijk bent.
    Ik wens jou een spoedig herstel, en wens jou en je man heel veel sterkte. Je houdt de moed er in he!!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een tegenvaller Floor, gelukkig krijg je hulp voor je man. Hoop dat de pijn snel minder wordt.
    Heel veel sterkte beiden,lieve groet Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. He, wat is dat ontzettend naar dat je zo gevallen bent. En dan ook met zulke nare gevolgen.
    Heel veel sterkte en beterschap voor jullie beiden toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oei toch, wat een vervelend geval, je bent dan zo beperkt in je bewegingsvrijheid, en dan de verschrikkelijke pijn van rug en ribben. En dan zoals je man die ook verzorging nodig heeft!
    Heel veel sterkte Floor en rustig aan hoor, niet te snel denken dat het wel gaat lukken.
    Heel veel liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jeetje Floor wat verschrikkelijk voor jullie beiden.Ik hoop dat je snel van de pijn afbent,en wel proberen een beetje aan jezelf te denken en niet te snel denken het lukt me allemaal wel.Heel veel lieve groeten Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hee Floor! Ik weet niet wat ik lees, wat afschuwelijk! Wat zul jij geschrokken zijn, als ik het zo lees heb je ook nog eens behoorlijk geluk gehad! Ik hoop van ganser harte dat je weer heel snel op de been bent, lekker voor Willem kunt zorgen, met je hondje naar buiten kunt en lekker kunt genieten van een lente zon! Vanuit de USA een hele hele dikke ZOEN! Juud

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel veel beterschap lieve Floor! En niets overhaasten!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een schrik! Wat een pech, maar ook als ik het zo lees denk ik: je bent er nog genadig vanaf gekomen. Al heb je daar op dit moment niets aan natuurlijk want wat zal je je ongelukkig voelen nu je niets kan en mag doen. En dan de pijn die je moet verbijten de hele dag. En de zorg voor je man die je uit handen moet geven. Kortom ellende! Maar ook weer een zegen dat je helpende handen om je heen hebt en die twee kanjers van je die zorgen vast ook heel goed voor opa en oma. Heel veel sterkte gewenst Floor, ik hoop dat je kan zeggen dat het elke dag een beetje beter gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh, wat erg Floor...! Wat zullen jullie geschrokken zijn. Ik stel me die val maar even letterlijk voor, afschuwelijk...
    Maar ondanks je blessures begin je je blogbericht met een grapje, o... je bent onverbeterlijk hoor met je humor!
    Eigenlijk kun je nu totaal niet uit de voeten en probeer die 6 weken nu maar echt aan de voorschriften te houden hoor, hoe moeilijk het ook is .. want je bent een zorgzaam type denk ik.. Geniet nu maar van de zorg die jij krijgt. En ik hoop maar dat je niet al te veel pijn hebt!
    Jody op schoot lijkt me geen straf, wat een lief beestje is het toch.
    Heel veel beterschap gewenst hoor!
    Liefs van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wat een ellende Floor. Ruggenwervel en ribben gebroken sjonge dat is niet niks. En nu 6 weken niks doen, dat zal niet meevallen,maar toch maar wel doen Floor dan kan je daarna weer lekker je hondje uitlaten en voor je lieve man zorgen.Sterkte en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. O wat heftig Floor .... schrikken zeg !
    Veel beterschap en rust gewenst ! met lieve goede zorgen (even) van anderen ;o)
    Liefs,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ach Floor wat akelig is dat. Ik wens jou en je man heel veel sterkte. In zo'n geval is het goed van die lieve mensen om jullie heen te hebben die wat kunnen helpen. Maar die 6 weken gaan ongetwijfeld lang duren. Van harte beterschap. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Bah wat akelig. Heel veel sterkte met het herstel! Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ach Floor toch... wat zal je geschrokken zijn... Heel veel sterkte gewenst voor jou en je man en ik duim voor beterschap en een (voor)spoedig herstel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Och lieve Floor,

    Wat een naar bericht, wat verschrikkelijk dat je zo gevallen bent. Vanuit Zevenaar van harte beterschap gewenst!!! Hopelijk krabbel je weer goed op de komende weken!

    Liefs en hartelijke groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ohhh wat schrik ik hier van.
    Heel veel beterschap en hoop dat je gauw weer met je hondje kan wandelen en voor je man kan zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een narigheid Floor en het komt nooit gelegen. Daar lig je dan en er gaan duizend gedachten door je heen, hoe moet dit en hoe moet dat, maar uiteindelijk is er altijd overal wel een oplossing voor. Doe rustig aan herstellen kost nu eenmaal tijd. Hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Floor, ik hoorde het nieuws vandaag, en lees het verhaal nu op je blog... Jeetje, wat een schrik zeg, dit kun je er nu net niet bij gebruiken. Ik wens je heel veel sterkte en beterschap toe, en mocht je een keer boodschappen nodig hebben, dan laat je het maar weten. Lieve groet, Gert

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dag Floor, ik zag net jouw blogje. Wat erg allemaal. Woonde ik maar iets dichterbij dan had ik echt wel wat voor je willen doen. Je moet maar denken dat het allemaal nog veel erger had gekund, de enige troost die ik je kan geven. Als het zonnetje nu maar komt, dan kun je misschien daar nog een beetje van genieten straks. Vitamine D, goed voor de kalkopname voor de botten. Dag Alice.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oo Floor wat erg voor je ik wens je heel veel beterschap !!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lord Bubuza is een god op aarde. Hij heeft mijn tranen weggeveegd door mijn huwelijk te herstellen, mijn vrouw kwam naar me toe en zei dat ze moest scheiden, ze zei dat ze verliefd was op iemand anders en het huwelijk beu was. ze vroeg een scheiding aan en we verlieten elkaar, maar ik kon niet slapen, eten of drinken, ik was diepbedroefd en begon online hulp te zoeken, ik zag verschillende getuigenissen van mensen die Lord Bubuza waardeerden voor het helpen van hen bij het herstellen van hun relatie, dus nam ik contact op Lord Bubuza op WHATSAPP: +1 505 569 0396, ik vertelde hem mijn problemen en hij beloofde me te helpen met zijn betovering. Hij zei dat mijn vrouw binnen 12 tot 16 uur na het uitspreken van de spreuk terug zal komen bedelen. Ik geef zijn eis en deed wat hij me opdroeg. Ik was geschokt toen mijn vrouw huilend kwam en me op haar knieën smeekte om te vergeven en haar terug te accepteren. Lord Bubuza is een man van zijn woord neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp:: +1 505 569 0396 of e-mail:: lordbubuzamiraclework @ hotmail . com of via de website: https://lordbubuzamiraculouswork.com

    BeantwoordenVerwijderen